.

Beantwoord

Waarom kost 4G vijf euro bij Simyo?



Toon eerste bericht

34 reacties

Badge
Sorry maar dat vind ik echt een butargument. Omdat iets in het naampje 0,25 scheelt mag het geen 5 euro kosten? Beter kijk je naar de snelheidswinst. Die is in de praktijk makkelijk 30%. Dus je betaalt 5 euro extra voor ongeveer 8mbit meer snelheid in de praktijk. En dan ben ik nog wat conservatief qua inschatting.

Ja, misschien dat 5 euro veel is maar gebruik er dan alsjeblief valide argumenten voor in plaats van het over een naampje te hebben....
@Angela.
Zou je het volgende dan erbij willen betrekken?
3G.
H is 3.5 G.
H+ is 3.75 G.

Uiteindelijk betaal je dus 5 euro voor een verhoging van 0.25 G.
Badge +1
Angela,
Bij alle grote providers is het standaard, maar daar zijn over het algemeen de abonnementen duurder, ten minste als je het met de kleinere abonnementen vergelijkt. Met onbeperkt bellen en veel data is Simyo erg duur en ook nog eens zonder 4G.
De budget providers bieden bijna allemaal snel(ler) internet tegen een lager bedrag, bij BEN kost het €2 extra per maand, bij Hollands Nieuwe bieden ze standaard 25 mbps aan, bij youfone kost het ook € 2 per maand extra en bij Ziggo is het helemaal gratis. Alleen simpel biedt het (nog) niet en Simyo vraagt een vorstelijk bedrag per maand, waardoor ze m.i. zich buiten de markt aan het zetten zijn. Het lijkt me dan ook een goed plan om dit weer eens onder de loep te nemen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Karin68 & RicoK,

Hier kan ik me wel in vinden. De kosten voor 4G zijn er nu eenmaal, daar kan ik op dit moment niets aan veranderen. Uiteraard wordt er over gesproken om deze kosten te laten vervallen omdat de vraag vaker voorkomt.

Het verlagen van de kosten voor 4G is wellicht een doel wat makkelijker te behalen valt. Dit ga ik dan ook opnieuw doorgeven aan de juiste personen. Zo kunnen we opnieuw om de tafel om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Vergeet niet dat een deel van de 4G-kosten ook in een abonnement zitten waarbij je het 'gratis' zou hebben. Hoeveel dit precies is, kan ik natuurlijk niet beoordelen.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Het bedrag dat maandelijks moet worden betaald voor gebruik van 4G vind ik persoonlijk ook niet in verhouding staan, maar dat vind ik persoonlijk en kan ik verder niet onderbouwen.

Wat wel zo is, is dat de investeringen die gedaan zijn in de aanleg van het 4G-netwerk terug moeten worden verdiend......
Badge +1
Jihane,

Prima dat je keuze vrijheid geeft om wel of niet 4G aan te zetten. Er zijn inderdaad mensen die geen toestel hebben die 4G ondersteund. Maar de vraag is ook, waarom kost het €5!!
Dat is erg veel geld, je zou ook kunnen stellen €2 extra, dat maakt het al een stuk vriendelijker en meer in lijn met de concurentie. Zo heb je toch keuzevrijheid, maar een concurerender aanbod.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Armand Willem,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is zeker een goede vraag! Bij Simyo ben je baas in eigen bundel 😉 Dit houdt in dat je ervoor kunt kiezen of je 4G wilt of niet. Bij sommige providers krijg 4G 'erbij', terwijl het inbegrepen in de prijs zit. Bij Simyo is dat niet het geval! Wil je 4G? Leuk! Vind je het toch niet zo nodig? Ook goed! Het is een kwestie van keuzes maken en de keuzevrijheid bewaren.

Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is.

@ Friesian en RicoK: Dank voor de input, heren!

Groetjes,
Jihane
Idd niet gek en ook niet verkeerd. Maar stel de reactie zou zijn.... Ik denk niet dat het gebeurt maar hoop van wel. 🙂
Dan is de reactie enigszins hoopvol.
Reputatie 7
Geen gekke vraag......

Reageer