.

Beantwoord

Waarom kan ik niets vinden over de 4G frequentie?

  • 28 October 2014
  • 3 reacties
  • 1295 Bekeken

Ik heb een telefoon die 4G ondersteunt op de frequentie 1800/2100 MHz. 4G van Simyo blijkt niet te werken op mijn telefoon. Dus het zou wel handig zijn indien de informatie (frequentie) op de website wordt gezet. Nu heb ik een 4G telefoon aangeschaft en maak ik nog steeds gebruik van 3G. Beetje jammer. Kan die informatie op de site worden gezet, zodat de klanten kunnen controleren of ze gebruik kunnen maken van 4G? Of zie ik iets over het hoofd?
icon

Beste antwoord door Ernst 29 October 2014, 10:33

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Alexiaomi, welkom op ons forum :)

Op onze speciale 4G pagina kun je nakijken welke toestellen er geschikt zijn voor 4G van het KPN netwerk. Ik denk dat je die dan over het hoofd hebt gezien...
Ik geloof dat er wel plannen zijn om in de grote steden ook bij KPN 1800 Mhz te gaan gebruiken, maar het fijne weet ik daar niet van.
Hoi Ernst, bedankt voor je reactie en sorry voor mijn late reactie. Ik heb op de link geklikt en de informatie gelezen. Echter ik kan nergens iets vinden over de frequentie van 4G. Ik heb overigens een Xiaomi Redmi Note WCDMA 4G FDD-LTE, maar nagenoeg alle Chinese telefoons zijn in Nederland onbekend, dus zij staan niet in het overzicht. Ik heb deze telefoon aangeschaft om 4G te kunnen gebruiken, maar blijkbaar is de telefoon niet geschikt voor het 4G netwerk van KPN. Jammer, maar ook weer niet zo'n groot probleem. Mocht je meer weten over het mogelijk te gaan gebruiken 1800 Mhz netwerk dan zou ik dat graag willen weten. Of verdient het aanbeveling om dat aan KPN te vragen? Dan ga ik dat even doen. Ik ben namelijk van plan om de Xiaomi mi4 FDD-LTE 4G te gaan kopen, maar dat heeft geen zin wanneer ik geen gebruik kan maken van het 4G netwerk. Dan schaf ik de 3G versie van de Xiaomi mi4 aan. 
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Alexiaomi,

Het klopt inderdaad dat het niet heel duidelijk staat aangegeven op www.simyo.nl/4g. Simyo gebruikt de 800 Mhz frequentie van KPN voor 4G. Wel staat hier een link 'TIP: Check jouw merk en model om te zien of jouw telefoon 4G ready is'. Hier staan alle 4G telefoons die op de 4G frequentie van KPN kunnen.

Er zijn wel plannen om het 4G netwerk uit te breiden naar de 1800 Mhz-band. Dat kun je hier lezen. Wanneer dit is afgerond is helaas nog niet bekend. Wat al wel bekend is, is dat het om een uitbreiding gaat die alleen in de randstad beschikbaar gemaakt zal worden.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

Reageer