.

Beantwoord

Waarom kan ik geen internet gebruiken?

  • 4 May 2016
  • 5 reacties
  • 177 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Ik heb jarenlang alleen via wifi Internet gehad. Nu heb ik eindelijk een Internet bundel aangeschaft, maar heb nog steeds geen Internet buitenshuis.
Hoe kan dit? Moet ik instellingen veranderen ofzo?
En hoe voorkom ik dat als ik ergens ben waar wifi is, ik dan niet toch mijn eigen mb's verbruik ipv via de wifi? Groetjes Chantal
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 May 2016, 06:57

Bekijk originele reactie

5 reacties

Ik heb nog steeds geen Internet buitenshuis.
Hoe kan dit? Moet ik instellingen veranderen ofzo?

Er vanuit gaande dat de dekking goed is. Staat op deze pagina internet aan?

En hoe voorkom ik dat als ik ergens ben waar wifi is, ik dan niet toch mijn eigen mb's verbruik ipv via de wifi? Groetjes Chantal

Door bij instellingen op de telefoon mobiele netwerken uit te zetten.

Nog een belangrijke extra tips.
Controleer bij Wi-Fi... staat Wi-Fi assist of slimme netwerkwissel uit. (Indien aanwezig, uit dus)
's Nachts vliegtuigstand aan daarna Wi-Fi. Bij upgrades is de sim dan geblokkeerd dat scheelt een stuk risico qua kosten ten gevolge mobiel data.

Laat weten of alles en duidelijk is en werkt s.v.p.. :)

Groet,
Friesian
Badge
Dankjewel
Ik had idd t Internet uit staan....
T onderste gedeelte moet ik nog uitproberen:)
Badge
Ohja....nog n vraagje. Heb nu dus een Internet bundel. Maar hoe zit dat dan met als ik bijvoorbeeld in België /Duitsland (vlak over de grens) ben.....
Om te beginnen kent Simyo (nog) niet buitenland bundels. De internetbundel die je hebt is op dit moment niet te gebruiken in het buitenland, dat verandert medio 2017.
Tarief binnen en vanuit België en Duitsland....Internetten € 0,0605 per MB.
Dit is een tijdelijke overgangsregeling tot medio 2017 omdat het op dit moment technisch nog niet mogelijk is alles te regelen.

Verder een belangrijk stukje.
Inschakelen mobiel internet in het buitenland
Wil je internetten in het buitenland? Zet dan op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' en 'Internet op je mobiel in het buitenland' aan. Vergeet niet om ook (data)roaming aan te zetten op je telefoon.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Chan,

Welkom op het Simyo Forum.

Leuk om te zien dat je nu toch hebt gekozen voor een internetbundel bij ons 🙂 Dan is het natuurlijk wel handig als dit ook daadwerkelijk gaat lukken buitenshuis.

Friesian heeft je super goed voorzien van alle informatie die je nodig hebt. Fijn om te zien dat je nu ondertussen ook gebruik kunt maken van het internet. Daarnaast klopt zijn antwoord wat betreft het gebruik van je bundel in het buitenland. Wij laten je minimaal 1 maand van te voren weten wanneer je ook MB's vanuit je bundel gaat gebruiken.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!

@Friesian, heel erg bedankt voor je duidelijke antwoorden.

Groetjes,
Angela

Reageer