.

Beantwoord

Waarom kan ik alleen internetten via Wi-Fi?

  • 2 October 2016
  • 9 reacties
  • 240 Bekeken

Ik heb een Motorola Moto G 3e generatie, en heb tot nog toe altijd voor mijn internetverbinding gebruik gemaakt van WiFi.
Sinds begin van deze maand heb ook een databundel, maar helaas krijg ik geen verbinding met internet.

Nu heb ik al via Toestelhulp ( https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/motorola/moto-g/topic/internet/apn-handmatig-instellen/1 ) APN handmatig proberen in te stellen. Maar als ik Mobiele netwerken aanklik, heb ik überhaupt geen tabblad "Gegevenstoegang aan". Alleen gegevensroaming, voorkeursnetwerken, namen toegangspunten en mobiele providers.

Verder heb ik via "Internetinstellingen voor Android telefoons" ( https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149 ) via het tabblad "namen toegangspunten" de internetinstellingen aangepast volgens de eerdergenoemde handleiding.Helaas ook zonder resultaat.

Wat gaat er hier fout, waardoor ik dus geen internetverbinding krijg?
icon

Beste antwoord door Sean 3 October 2016, 14:42

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Heb je wel internet op je mobiel aan staan in je Mijn Simyo?
Bedankt voor je snelle reactie.

Internet op mijn mobiel stond idd uitgeschakeld. Heb ik inmiddels via Mijn Simyo ingeschakeld, maar helaas nog steeds geen internet.
Reputatie 7
Als je middels de toestelhulp werkelijk alle stappen hebt doorlopen, zou je nu je toestel eens moeten uitzetten en daarna opnieuw aanzetten.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi jakeman07,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je nog geen gebruik hebt kunnen maken van je nieuwe internetbundel! Kun je zonder het aanvinken van Gegevenstoegang aan, wel alle stappen andere stappen doorlopen?

Op je aansluiting staan de instellingen nu juist! Ik heb je ook nog even opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Ik hoor graag van je of dit is gelukt!

Groetjes,
Sean

@RicoK, hartelijk dank voor je hulp!
Ik heb de toestelhulp opnieuw doorlopen en het toestel opnieuw opgestart. Helaas nog steeds geen internet.

Heb onder "mobiele netwerken" nog steeds geen tabblad "Gegevenstoegang aan". Alleen gegevensroaming, voorkeursnetwerken, namen toegangspunten en mobiele providers.
Krijg wel de melding: "Geen service. Geselecteerd netwerk (Simyo) niet beschikbaar".
Inmiddels heb ik nog wat internetinstellingen aangepast,, t.w. MMS Proxy: (geen);
MMS Poort: (geen); APN type: default.

Heb nu opeens wel internet (met uitgeschakelde WiFi) want bij het signaalsterkte-symbool staat nu ook 3G ☺!
Badge
Het lijkt alsof je het probleem hebt opgelost, maar ik zet hier even mijn APN instellingen neer, misschien komt het in de toekomst van pas, of misschien hebben andere mensen die dit topic zien er iets aan. (Ik heb zelf Android 6 Marshmallow in het Engels.)

  • Name: Simyo
  • APN: portalmmm.nl
  • Proxy: (Not set) - dus leeg, niks invullen
  • Port: 5080
  • Username: (Not set)
  • Password: (Not set)
  • Server: 0.0.0.0
  • MMSC: (Not set)
  • MMS proxy: (Not set)
  • MMS port: (Not set)
  • MCC: 204
  • MNC: 08
  • Authentication type: PAP
  • APN type: Internet (default werkt blijkbaar ook)
  • APN protocol: IPv4/IPv6
  • APN roaming protocol: IPv4/IPv6
  • APN enable/disable: (staat aan, kan niet veranderd worden)
  • Bearer: Unspecified
  • MVNO type: None
  • MVNO value: (Not set) - kan niet veranderd worden
  • APN PPP phone number: (Not set)
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Jakeman07,

Wat fijn dat het probleem is opgelost! Dat is goed om te vernemen. Dankjewel voor de terugkoppeling.

Wellicht is het goed om de APN-instellingen die Dunics heeft gedeeld met ons ergens op te slaan voor de zekerheid! Je kunt natuurlijk ook altijd terecht bij ons toestelhulp.

Enorm bedankt voor je hulp, Dunics!

Groetjes,
Ilias

Reageer