.

Beantwoord

Waarom is mijn internetverbinding zo slecht?

  • 8 December 2016
  • 9 reacties
  • 151 Bekeken

Badge
Goedemorgen,

Ik heb sinds gistermiddag al nauwelijks of geen ontvangst van mijn internet. Mijn man die ook een abonnement bij jullie heeft, heeft hier geen last van. Ik heb mijn sim-kaart er al uitgehad en telefoon langer dan 5 minuten uit gehad, maar niets helpt.
Graag zou ik willen weten hoe ik dit kan oplossen om weer ontvangst te hebben.

MVG
Rianne
icon

Beste antwoord door Jihane 8 December 2016, 11:57

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Raas,

het internet raast niet🆒

maar je kunt even een kruistest doen. Doe zijn simkaart in jouw telefoon en doe jouw simkaart in zijn telefoon.

Daarmee kun kijken waar het probleem ligt.
Bij je simkaart of je telefoon.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rianne,

Wat leuk je weer terug te zien op het Forum! :)

Wat onhandig dat je al sinds gistermiddag niet bereikbaar bent! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je internetoptie. Hiermee worden eventuele verstoringen uit de verbinding gefilterd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan weer gewoon internetten :)

Werkt dat niet? Ik raad je dan aan om je internetinstellingen op je toestel even na te checken. Dit kun je het beste doen met behulp van de handige Toestelhulp tool. Op deze pagina selecteer je welke telefoon jij hebt, en daarna klik je op 'Internet'. Deze tool geeft je handige, visuele afbeeldingen waarmee je stapsgewijs je internetinstellingen kunt controleren.

Blijkt ook dat niet de oplossing te zijn? Ik wil je dan vragen om je simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en andersom. Precies zoals PaulH uitlegt! Kun je wel internetten met jouw simkaart in een ander toestel? En hoe werkt het als een andere simkaart in jouw telefoon zit? Allemaal handige informatie om uit te vogelen waar de kern van het probleem ligt.

Hou je me op de hoogte?

@ PaulH, dankjewel voor je hulp!! :8

Groetjes,
Jihane
Badge
@ Jihane, Dank voor het antwoord. Gelukkig was een kwartiertje mijn telefoon uitzetten na jullie reset al voldoende en werkt mijn internet inmiddels weer optimaal! Thanks
@ PaulH, Idd ook bedankt voor het meedenken.
Goedemiddag ik heb ook problemen met de snelheid ongeveer een half jaar geleden. Had ik H internet en daarna alleen nog maar 3g en sinds gisteren nog maar 2g gaat erg achteruit en netwerk is ook steeds vaker slechte ontvangst op plekken die voorheen wel goed waren.

Iemand een hulpmiddel ?? Wisseltruc Sim card heb ik al eens geprobeerd

Met vriendelijke groet

Roger
Hoi
ik ervaar hetzelfde probleem met internet als Rianne. Bij mij is het ook sinds gisteren dat ik slecht internetontvangst heb. Ik heb mijn telefoon al eens langer dan 10 min uitgehad wat niets heeft geholpen en mijn internetinstellingen heb ik al gecontroleerd.

Ik hoop dat jullie me ook kunnen helpen om weer normaal internet te krijgen.

Groetjes,
Cindy
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Roger79,

Welkom op het Forum! :D

Erg vervelend dat je problemen ervaart met je internetverbinding. Ik zie dat je een topic hebt geopend en dat mijn collega hier inmiddels al op heeft gereageerd.

Kun je mij laten weten of je internetverbinding is verbeterd?

Groetjes,
Asma
Reputatie 6
Badge +7
Hoi CindyH,

Wat balen dat jij ook problemen ervaart met je verbinding! :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat jij inmiddels ook contact hebt gehad met een collega van mij. Mijn lieve collega heeft je internetinstelling voor je gereset.

Heb je al geprobeerd je telefoon uit - en aan te zetten? Laat je mij weten of je internetverbinding nu beter is?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,
Ja ik heb echt vanalles geprobeerd. En na gebeld te hebben met uw collega, kwamen we erachter dat er geen echte oorzaak te vinden was en dat ik geregeld de mobiele data uit en aan zou moeten zetten om te kijken of dat hielp. En ik heb inmiddels weer 3G terug, maar de oorzaak blijft voor mij nog een raadsel.
Groetjes,
Cindy
Badge +7
Hoi CindyH,

Wat fijn dan dat je weer verbinding hebt met 3G! 🙂 Wat de oorzaak precies is geweest, durf ik ook niet te zeggen. Ik zou het gewoon even goed in de gaten houden als ik jou was. Als je weer problemen ervaart met je internet, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer