.

Beantwoord

Waarom heb ik ongevraagd internet?

  • 30 March 2015
  • 7 reacties
  • 172 Bekeken

Badge
Ik heb noooit internet aangeklikt en nu krijg ik n SMSje: u hebt minimaal 5 MB verbruikt, neem een bundel!!
Hoe kan dat ??
Zomaar??
icon

Beste antwoord door Ali 31 March 2015, 12:28

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je een simkaart van Simyo ontvangt en je stopt hem in een smartphone dan heb je direct mobiel internet. Daar hoef je niets voor te doen. Maar zolang je geen internetbundel hebt genomen (op Mijn Simyo of via de app) dan zijn de kosten per MB vrij hoog. Wil je mobiel internet blijven gebruiken voor een schappelijke prijs, kies dan een bundel die het beste bij je verwachte gebruik past. Maar wil je helemaal geen mobiel internet, dan moet je de internet optie uitzetten op Mijn Simyo.
Badge
Ik ben niet duidelijk.
Ik heb al 3 jaar een Iphone ZONDER internet.
Ik internet alleen maar via WiFi.
En tóch heb ik nu opeens zomaar 4 MB kennelijk besteed.
Hoe kan dat nou?? Ik heb géén instellingen veranderd!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi jakkerma,

Goed dat je hier je vraag stelt.

Al onze klanten hebben de mogelijkheid om verbinding te leggen met het internet zolang de internetoptie is ingeschakeld. Verbinding met mobiel internet is dus mogelijk ongeacht of je een databundel hebt of niet.

Bij sommige toestellen kan het voorkomen dat je automatisch overschakelt naar het Simyo-netwerk als de Wifi-verbinding niet sterk genoeg is of wegvalt. In dit geval kan internetverbruik in rekening gebracht worden door Simyo. Volgens je gegevens heb je tussen 23 en 30 maart telkens kort verbinding gehad met het internet. Er is € 0,80 berekend voor mobiel internet.

Ik zie dat je gisteravond de optie 'Internet op je mobiel' via Mijn Simyo hebt uitgezet. Op deze manier kan je zeker ervan zijn dat je toestel niet ongemerkt overschakelt van Wifi naar mobiel internet.
Badge
Dank U Moderator dat U dit allemaal kan zien en mij wilt inlichten!
Maarrr ik heb zelf nooit 'Internet op je mobiel' ingeschakeld!
Dat gaat dus bij mijn Iphone 3GS vanzelf!
Dus moet ik elke keer zelf opletten dat ie dit kennelijk automatisch doet.
Mag wel in de kleine lettertjes, maar liever in GROTE letters!
Ik zag dat in een van mijn andere Simyo abo's óók zonder mijn medeweten 'Internet op je mobiel' was ingeschakeld! Terwijl dat helemaal geen smartphone is!
Overigens, Simyo blijft mijn favoriete provider!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jakkerma,

Maarr ik heb zelf nooit 'Internet op je mobiel' ingeschakeld!
Dat gaat dus bij mijn Iphone 3GS vanzelf!
Dus moet ik elke keer zelf opletten dat ie dit kennelijk automatisch doet.


Dit is dus niet nodig, als je de optie 'internet op je mobiel - Nederland' uitzet. Gelukkig zie ik dat je dit meteen hebt gedaan, dus je hoeft hier nu niet meer op te letten 😉! We vinden het super om te horen dat we buiten dit alsnog je favoriete provider zijn, doet ons goed!

Groetjes, Tiury
Badge
Ik wacht vol spanning af of inderdaad Mijn iPhone niet vanzelf 'Internet op je mobiel' inschakelt als er geen WiFi in de buurt is...
Dank voor uw snelle reactie.
Mvrgr, Jaap.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jakkerma,

Als je iPhone 3G activeert, zal hij geen verbinding meer met internet kunnen maken, omdat je optie nu op het netwerk staat uitgeschakeld 🙂 Hier kan je iPhone dus zelf niets aan veranderen, tenzij jij zelf inlogt op Mijn Simyo en de optie weer aanzet. Neemt dat wat spanning weg?

Groetjes, Tiury 🙂

Reageer