.

Beantwoord

Waarom heb ik een slecht netwerk?

  • 24 May 2016
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hallo,

Sinds vorige week valt mijn internet vaak weg of is het heel langzaam.
Ook het netwerk functioneert vaker niet. Soms ben ik niet bereikbaar
en kan niemand me bellen/smsen. De telefoon geeft dan aan dat het Simyo netwerk niet actief is.
Gezien een vriendin, die ook Simyo heeft, hetzelfde probleem heeft sinds vorige week en in ergere mate, lijkt het me dat het niet aan de telefoon ligt.
Hoe kan dit opgelost worden?

Vriendelijke groet,

Emy
icon

Beste antwoord door Caspar 24 May 2016, 11:56

Bekijk originele reactie

7 reacties

Aannames tellen niet. Doe eens een kruistest om te beginnen. Meten is weten.

🙂
Badge
Ik heb helaas geen andere telefoon om een kruistest te doen..
Vaak hebben telefoonwinkels een uitleen, je weet nooit. Nee heb je, ja kun je krijgen

Groet
Friesian
Hier hetzelfde probleem, heb ook geen netwerk. Internet doet het al een hele week niet en bellen en smsen lukt ook vaak niet. Telefoon aan/uitzetten, vliegtuigmodus aan/uitzetten, simkaart opnieuw plaatsen werkten niet. Iemand tips?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi emy-,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je internet het niet doet en soms zelfs niet gebeld kan worden! Ik heb gelijk je simkaart gereset. Dit zou het probleem kunnen oplossen. Je zult wel even voor 10 minuten je toestel uit moeten doen. Daarna weet je of het heeft gewerkt. Ik hoop goed nieuws van je te krijgen.

@Aimee S. Ook jij welkom op het forum! Ik heb ook jouw simkaart gereset, dus zet net als emy- even je toestel voor tien minuten uit om te kijken of het heeft geholpen.

@Friesian. Bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Heb het net geprobeerd, maar blijft helaas aangeven dat er geen internetverbinding is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Aimee S,

Wat vervelend dat dit de oplossing niet is geweest 😞 Gelukkig zijn er nog meer punten waarop we kunnen testen. Zo komen we er achter wat er precies aan de hand is.

Kun je mij allereerst vertellen of je dit probleem op 1 locatie of op meerdere locaties hebt? Daarnaast wil ik graag weten of je de instellingen van je telefoon als een volledig doorgenomen hebt. Dit doe je via deze link.

We willen er natuurlijk achter komen of het probleem bij het netwerk ligt, jouw telefoon of bij onze simkaart. Om die reden wil ik je vragen om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we al het een en ander uitsluiten. Als laatste wil ik graag weten welk type telefoon je hebt.

Het zijn even wat vragen, maar op deze manier hopen we uiteraard zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Groetjes,
Angela

Reageer