.

Beantwoord

Waarom extra betalen voor 4G en hoe werkt het precies?

  • 19 February 2014
  • 13 reacties
  • 1129 Bekeken

Badge
Hi mensen,

Ik ben net 1 week lid van Simyo. 4G lijkt me leuk om te gebruiken sinds ik een HTC One hebt. Maar waarom extra voor betalen? Ik ben met 3G ook tevreden en ben niet zo van dat alles snel moet zijn. ik heb wel een 1500mb abbo maar ik ben bang dat ik er te snel door heen bent. bij de concurrent wordt 4G al gratis meegegeven ook al hebben ze een dure abbo. Het is gewoon een vraag en niet meer. 

En hoeveel kan ik van me bundel gebruiken voordat ik een sms krijgt?
Kan ik overgebleven minuten/data/sms meenemen naar de volgende maand?

Mvg Vallinny
icon

Beste antwoord door Dries 20 February 2014, 15:24

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ha Vallinny,

Als je met 3G tevreden bent hoef je toch geen 4G bundel erbij te nemen? 🙂. Simyo heeft ervoor gekozen om een extra bedrag te vragen voor 4G .

Volgens mij krijg je bij 50%, 75% en 100% een smsje over je bundel. Let er wel op dat de informatie over je internetbundel mogelijk vertraagd is;

Minuten/smsjes/mb's worden helaas niet meegenomen naar een volgende maand.
Badge
Hi Ahmed_a,

Bij mij ging het er ook om dat je voor €5 tot 20mb p/s gaat op 4G en nu heb ik in Den Haag gemiddeld 12-14 mb op 3G. 
Ik hou het wel bij 3G ik ben er momenteel tevreden mee en misschien in de toekomst dat ik 4G zal gebruiken maar op het moment nog niet.
Ik stream toch niet en Youtube kijken doe alleen maar bij wifi en thuis 😉.
Reputatie 4
Badge +4
De theoretische snelheid van 3G is 14.4 Mb/s. Dus je haalt een mooie snelheid in DH. De theoretische snelheid van 4G tikt de 30 Mb/s aan. Ze noemen de 20-25 denk ik om safe te zitten, omdat de 30+ niet op elke locatie gehaald wordt.
Reputatie 2
Badge +6
Hi mensen,

Ik ben net 1 week lid van Simyo. 4G lijkt me leuk om te gebruiken sinds ik een HTC One hebt. Maar waarom extra voor betalen? Ik ben met 3G ook tevreden en ben niet zo van dat alles snel moet zijn. ik heb wel een 1500mb abbo maar ik ben bang dat ik er te snel door heen bent. bij de concurrent wordt 4G al gratis meegegeven ook al hebben ze een dure abbo. Het is gewoon een vraag en niet meer. 

En hoeveel kan ik van me bundel gebruiken voordat ik een sms krijgt?
Kan ik overgebleven minuten/data/sms meenemen naar de volgende maand?

Mvg Vallinny


Hoi Vallinny,

Welkom op het forum! :)

Wat ahmed_a aangeeft, klopt helemaal. Wij bieden onze klanten de optie om 4G aan en uit te zetten. Dit kan ook maandelijks aangepast worden. Voor de 4G Flex vragen wij dus € 5,- abonnementskosten.

Je krijgt alleen een waarschuwing voor je databundel en niet voor je belbundel. Je krijgt de waarschuwing bij 50% en 100% dataverbruik. Let hier dus goed op :)

Het is inderdaad ook niet mogelijk om je overgebleven minuten, MB's en sms'en mee te nemen naar de volgende maand :(

Dankje ahmed_a voor het meedenken!
Badge
Ha Vallinny,

Als je met 3G tevreden bent hoef je toch geen 4G bundel erbij te nemen? 🙂. Simyo heeft ervoor gekozen om een extra bedrag te vragen voor 4G .

Volgens mij krijg je bij 50%, 75% en 100% een smsje over je bundel. Let er wel op dat de informatie over je internetbundel mogelijk vertraagd is;

Minuten/smsjes/mb's worden helaas niet meegenomen naar een volgende maand.

Verbruik van de databundel wordt ALTIJD vertraagd weergegeven in mijn ervaring. Het is mij nog nooit gebeurt dat wanneer ik na een periode dataverbruik de app check,  dit gelijk in de app weergegeven wordt. Die waarschuwingen van 75% en vooral die van 100% moet je dus met een korreltje zout nemen. Afhankelijk van je persoonlijk gebruik zal je na 75% al snel in de 'gevarenzone' zitten. DIe van 100% is eigenlijk nutteloos want door die vertraging gebruik je dan al data buiten je bundel 😛
Reputatie 2
Badge +6
Verbruik van de databundel wordt ALTIJD vertraagd weergegeven in mijn ervaring. Het is mij nog nooit gebeurt dat wanneer ik na een periode dataverbruik de app check,  dit gelijk in de app weergegeven wordt. Die waarschuwingen van 75% en vooral die van 100% moet je dus met een korreltje zout nemen. Afhankelijk van je persoonlijk gebruik zal je na 75% al snel in de 'gevarenzone' zitten. DIe van 100% is eigenlijk nutteloos want door die vertraging gebruik je dan al data buiten je bundel :P

Hoi Pieterbalk,

Het klopt inderdaad dat er een vertraging zit in het verwerken van de verbruiksgegevens. Dat is bij zowel de belbundel als de databundel. Er hoort geen verschil te zitten in verbruik tussen de app en wat je op Mijn Simyo ziet. Het klopt dus wel dat je verbruik niet per direct is bijgewerkt. Wij raden onze klanten daarom aan om regelmatig het verbruik te controleren :)

Er is geen waarschuwing meer bij 75% dataverbruik. Juist om de reden dat dit te dicht bij de 100% zit, is er voor gekozen om deze te vervangen en klanten al bij 50% dataverbruik te waarschuwing. Je ontvangt dus een waarschuwing als je op de helft van je bundel zit en als je bundel helemaal op is. Wij zijn van mening dat de 100% waarschuwing juist heel erg nuttig is, omdat je dan weet dat je geen 3G meer moet gebruiken 🙂
Badge
Dank jullie ieder geval voor jullie feedback 🙂. Ik kan er wat mee 😉. Ik hou het wel voorlopig op 3G. Bijna overal in ZuidHolland heb ik een redelijke dekking behalve omgeving Pijnacker.
Reputatie 5
Badge +11
Dank jullie ieder geval voor jullie feedback 🙂. Ik kan er wat mee 😉. Ik hou het wel voorlopig op 3G. Bijna overal in ZuidHolland heb ik een redelijke dekking behalve omgeving Pijnacker.

Hi Vallinny,

Fijn dat je zo goed geholpen bent 🙂 Al zou je dekking in Pijnacker en omgeving ook wel behoorlijk goed moeten zijn 😕
Op een stukje bij de Dobbeplas na dan...
Badge
Het voornaamste voordeel van 4G vind ik de betere battery life van m'n telefoon.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Pieterbalk,

Zit daar een groot verschil in ja? De enige manier die ik kan bedenken waarom je batterij langer meegaat met 4G is omdat je telefoon minder bezig is met switchen tussen netwerken. Met 3G ga je vaak naar H+ of G. Omdat het 4G netwerk bijna overal goed is, val je minder vaak terug naar een lagere snelheid. Dat kan de oorzaak zijn van de langere levensduur van je batterij :)

Alles over batterijen en levensduur vind je in dit topic en deze :)

Heb jij nog goede tips om je batterij te besparen?
Badge
Dan blijft toch de vraag staan: waarom betalen voor 4G als het bij andere providers gratis is. Want die vraag is niet beantwoord. Er wordt alleen gezegd dat het een keuze is die Simyo heeft gemaakt. Alleen maar omdat je 4g per maand kunt in/uitschakelen? Frank
Reputatie 4
Badge +4
Wat je niet beseft is dat de prijs voor 4G bij andere providers in je abonnement verwerkt is. Het implementeren van 4G technologie heeft bedrijven als KPN, T-Mobile en Vodafone tientallen miljoenen gekost, reken maar dat ze deze investering terug willen verdienen. 

Simyo kan ook 4G standaard aanzetten en alle prijzen +5E weergeven. Ik vind deze vorm van transparantie wel prettig. 

Nog een voordeel. Bij gebruik van 4G gaat je dataverkeer als een trein. De verhouding dataverkeer in combinatie van 4G is bij de providers nog niet optimaal. Lees: in verhouding weinig dataverkeer t.o.v. de snelheid en gemakkelijkheid van 4G. Bij Simyo heb je nu de optie om 4G niet te gebruiken, terwijl het bij de overige providers 'door je strot wordt gedrukt'.

Desalniettemin, 4G is wel de toekomst, dus wie weet hoe de abonnementen van Simyo zich in de komende jaren gaan ontwikkelen (lees: Meer standaard dataverkeer + 4G standaard bij je abonnement etc.).
Reputatie 5
Badge +11
Hoi smalltalky,

ahmed_a legt het je ongeveer hetzelfde uit als ik deed in dit topic.

Waarvoor dank, ahmed_a 🙂

Reageer