.

Beantwoord

waarom extra betalen voor 4G?


Badge
Hallo,

Waarom moet er extra betaald worden als iemand 4G wil gebruiken. Er wordt toch ook niet extra betaald voor 3G. En stel dat 3G verdwijnt? Blijf je dan toch extra betalen voor 4G?

Frank
icon

Beste antwoord door Ernst 20 June 2014, 11:10

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi smalltalky, welkom op het Simyo forum :)

De reden is 4G extra geld kost is eigenlijk een eenvoudige. Het kost ons ook geld om aan te bieden.
Bij veel andere providers die 4G aanbieden is het abonnement duurder dan met 3G. Bij Simyo hebben we er voor gekozen de abonnementen het goedkoopste te houden en 4G als extra optie aan te bieden.

Je hoeft overigens niet bang te zijn dat 3G gaat verdwijnen. 2G is ook niet verdwenen met de komst van 3G en 4G ;)
Het zal hooguit pas gaan verdwijnen als er geen gebruik meer van gemaakt wordt. En dat duurt nog wel even.
Badge
ok Ernst. dank je voor de info. groeten Frank
Badge +6
Graag gedaan namens Ernst, Frank 🙂
Waarom wordt er geen bundel 2000MB aangeboden voor bv 17,50 Euro inclusief 4G? De bedragen voor losse bundels zijn redelijk hoog voor de hoeveelheid die je krijgt. Bij T-mobile is 150 minuten (+ onbeperkt sms) en 2,5G op het 4G netwerk 21 Euro en bij Simyo kost een gelijk pakket (200 minuten en 2,5G) 22,50 Euro op 3G. Als ik dan 4G wil kost het me 27,50 Euro. Een verschil van 6,5 Euro per maand. Als T-mobile dit per maand kan aanbieden dan zou Simyo dit toch moeten kunnen matchen. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi SAM71,

De reden dat Simyo niet ditzelfde aanbiedt als T-Mobile is dat dit een aanbieding betreft en bij Simyo alle prijzen altijd zo goedkoop zijn.
Het woord 'aanbieding' zegt het al een beetje; dit is tijdelijk. De reguliere prijs van de aanbieding die je noemt is dan ook €33.
En dat is weer duurder dan onze prijzen.
Ik ben het met OP eens. Data en 4G zijn bij Simyo, vooral voor een budget provider, best duur. Als ik rondkijk zie ik ook die T-mobile aanbiedingen, maar ook b.v. Hi is goedkoper. Bij T-mobile is het dan wel een "aanbieding", maar die aanbieding duurt je hele contractsduur. Voor mij is er nu geen enkele reden om een nieuw jaarabonnement af te sluiten. Ik krijg dan €1 korting, terwijl de prijs ook €1 is gestegen voor de bundel die ik heb. Nu kan ik ten minste elke maand opzeggen. Het zou mooier zijn als je 4G databundels kunt afsluiten die goedkoper zijn dan de normale databundels + €5. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Stefan123,

Van de budget providers zijn wij vooralsnog de enige die landelijk 4G aanbieden, dus duur of goedkoop is meer een gevoel dat je er zelf bij hebt.
Dát het extra geld kost komt omdat je zelf kunt beslissen of je het neemt. Heb je geen 4G; dan betaal je er ook niet voor. Heb je het wél; dan kost het €5
Hoi Stefan123,

Van de budget providers zijn wij vooralsnog de enige die landelijk 4G aanbieden, dus duur of goedkoop is meer een gevoel dat je er zelf bij hebt.
Dát het extra geld kost komt omdat je zelf kunt beslissen of je het neemt. Heb je geen 4; dan betaal je er ook niet voor. Heb je het wél; dan kost het €5


Dit is geen antwoord, om niet te zeggen: hier staat precies niets. Hoe is een prijs een gevoel? Het zijn puur cijfers. Je kan best gelijk hebben dat jullie de enige zijn van de budget providers die landelijk 4G aanbieden, maar wat is dat label waard als de "normale" providers goedkoper zijn? Ik maak twee punten waar niet op wordt ingegaan. Ten eerste dat het vreemd is dat Simyo letterlijk nul initiatief geeft (in mijn geval) om nog een jaarcontract af te sluiten. Ik zit dan voor dezelfde prijs vast aan een jaarcontract. En ten tweede dat data icm. 4G bij Simyo relatief duur is. Zoals jullie zelf aangeven verbruik je met 4G over het algemeen meer data, maar daar wordt verder niet op ingespeeld. Om zo goedkoop mogelijk 4G met flink wat data te krijgen is Simyo gewoon niet de voordeligste provider. Ik geef toe dat 4G van het KPN netwerk beter is dan dat van T-mobile, maar ook Hi is in een aantal gevallen goedkoper, soms zelfs met meer data (bundels komen niet precies overeen). Je moet dan wel een tweejarig contract afsluiten, maar Simyo biedt geen beter alternatief. Ik overweeg daarom daarnaartoe over te stappen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben best tevreden over Simyo in het algemeen, maar met dit antwoord kan ik weinig.
Reputatie 7
Badge +9
Deze discussie wordt wel vaker hier gevoerd, zo in de trant van bij provider X wordt product zus en zo aangeboden, voor een heel schappelijke prijs, waarom kan dat bij Simyo niet? Ik zou niet graag een situatie willen waarbij alle providers min of meer hetzelfde voor min of meer dezelfde prijs aanbieden. Dat riekt een beetje naar de tijd dat alles wat met telecommunicatie te maken heeft een staatsmonopolie was. Het is goed dat het aanbod van de diverse telecomproviders niet allemaal hetzelfde is, anders krijg je dezelfde situatie als in de energiemarkt. Omdat alle energiebedrijven hetzelfde produkt aanbieden voor min of meer dezelfde prijs werkt het marktmechanisme van geen kant (althans hier in de UK, er zijn maar relatief weinig mensen die overstappen naar een andere gas- of electriciteitsleverancier).
Deze discussie wordt wel vaker hier gevoerd, zo in de trant van bij provider X wordt product zus en zo aangeboden, voor een heel schappelijke prijs, waarom kan dat bij Simyo niet? Ik zou niet graag een situatie willen waarbij alle providers min of meer hetzelfde voor min of meer dezelfde prijs aanbieden. Dat riekt een beetje naar de tijd dat alles wat met telecommunicatie te maken heeft een staatsmonopolie was. Het is goed dat het aanbod van de diverse telecomproviders niet allemaal hetzelfde is, anders krijg je dezelfde situatie als in de energiemarkt. Omdat alle energiebedrijven hetzelfde produkt aanbieden voor min of meer dezelfde prijs werkt het marktmechanisme van geen kant (althans hier in de UK, er zijn maar relatief weinig mensen die overstappen naar een andere gas- of electriciteitsleverancier).


Ik vind het modulaire systeem van Simyo heel fijn, maar het blijft vreemd dat je pretendeert budget provider te zijn en dan duurder bent in bepaalde gevallen (vrijwel altijd met 4G behalve als je er heel weinig data bij kiest) dan niet budget providers. Daarnaast nog het punt over nul voordeel bij contractverlening.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Stefan123,

Helaas kan Simyo niet alle klanten in alle wensen tegemoet komen. Net zoals in nóg meer voordeel als je met nog een jaar verlengd.
Wel betaal je op dit moment nog de prijs van een jaarabonnement met de flexibiliteit van een maandelijks opzegbaar abonnement.

Het kan inderdaad zo zijn dat met een bepaalde combinatie van bundels en opties je bij een andere provider goedkoper uit bent.
Dat is dan weer het mooie van een markt met verschillende aanbieders; je mag zelf bepalen waar je klant bent.

Reageer