.

Beantwoord

Waar komt mijn hoge internetverbruik toch vandaan?

  • 20 September 2015
  • 11 reacties
  • 909 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik ben al een lange tijd klant van jullie. Ik heb een abbonoment met o.a 1GB internet per maand, ik ben iemand die niet zo vaak om het internet zit, en verbruik daarom nooit meer dan 600MB per maand. Tot mijn verbazing kwam ik er eergister achter dat ik een rekening heb van 122,73 euro, door te hoge internetverbruik. Ik heb onderzocht hoe dat kon en snap er tot nu nog helemaal niks van. Dit heb ik gevonden

Duur / Aantal Bedrag
10 augustus 2015, 02:51:00
10-08-2015, Internet gebruik 55,56 MB € 8,34
10 augustus 2015, 02:53:39
10-08-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
10 augustus 2015, 02:56:21
10-08-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
10 augustus 2015, 02:59:20
10-08-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:01:53
10-08-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:04:14
10-08-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:06:13
10-08-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:08:21
10-08-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:10:18
10-08-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:12:18
10-08-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:14:19
10-08-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:16:18
10-08-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:18:27
10-08-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:20:47
10-08-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
10 augustus 2015, 03:22:45
10-08-2015, Internet gebruik 0,31 MB € 0,05
Totaal € 122,66

1. Op dat moment lag ik in bed.
2. In een half uur zoveel MB'S verbruiken heb ik nog nooit in mijn leven gezien.
3. Ik gebruik gemiddeld per maand 600MB, nu is het 1818 MB

Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden, want ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.

met vriendelijke groet,
Hany
icon

Beste antwoord door Ernst 22 September 2015, 13:08

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb je soms een iPhone? Er is een paar dagen geleden een iOS update uitgekomen.
Badge
Heb je soms een iPhone? Er is een paar dagen geleden een iOS update uitgekomen.

Nee, dit is 10 augustus gebeurd. Ik verbruik nooit zoveel MB'S dus ik snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren Ik heb het zelf ook niet doorgehad omdat ik een nieuwe nummer had en deze nummer dus ook niet meer gebruikte.
Badge
Ik had dit de laatste dagen ook en ben erachter gekomen dat die MBs door Google Play zijn ´opgeslurpt´. Ik vraag mij alleen af hoe of wat. Gelukkig maar 86 cent buiten bundelkosten. Heb zo snel als ik het kon (ik was onderweg toen ik de melding kreeg dat mijn tegoed op was) 500 mb bijgekocht, maar ik wil geintje niet elke maand hebben. Helaas geeft Simyo zelf niet thuis/geen uitleg!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi markaziz,

Naast dat ik het heel vervelend vind dat je nu zo een hoge factuur hebt gekregen, is mijn nieuwsgierigheid gewekt.
En wel hierom:
Tot mijn verbazing kwam ik er eergister achter dat ik een rekening heb van 122,73 euro, door te hoge internetverbruik.


Je hebt van ons op 10 augustus drie sms'jes gekregen. De eerste was om 02.44 uur, dat er 80% van je bundel verbruikt was. Om 02.51 uur dat je volledige bundel verbruikt was en om 06.23 dat je aansluiting geblokkeerd was vanwege hoogverbruik door internet.
Waaraan je data is verbruikt is door een provider niet in te zien. Het kan niet en het mag niet. Deze informatie is voorbehouden aan de eindgebruiker die dit op zijn of haar telefoon in kan stellen om terug te zien.
Wat wij enkel kunnen doen is een 'educated guess'.
Je vindt er al twee van hierboven.

Dan volgt hieronder mijn 'educated guess'.
Je internetverbruik vond plaats tussen 01.48 en 03.37 's nachts. Om 03.39 is er een sms gestuurd naar 00447786205094
Dit doet mij vermoeden dat jouw iPhone op dat moment de laatste iOS 8.1 update heeft ondergaan (bij mij was dat ook op 10 augustus). Óf dat je toen een heel nieuwe iPhone hebt geïnstalleerd.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?


@CosmicDancer, in jouw topic zal later vandaag ook een moderator reageren.

@Scotsman; dank je voor het meedenken!
Badge
Hoi markaziz,

Naast dat ik het heel vervelend vind dat je nu zo een hoge factuur hebt gekregen, is mijn nieuwsgierigheid gewekt.
En wel hierom:
Tot mijn verbazing kwam ik er eergister achter dat ik een rekening heb van 122,73 euro, door te hoge internetverbruik.


Je hebt van ons op 10 augustus drie sms'jes gekregen. De eerste was om 02.44 uur, dat er 80% van je bundel verbruikt was. Om 02.51 uur dat je volledige bundel verbruikt was en om 06.23 dat je aansluiting geblokkeerd was vanwege hoogverbruik door internet.
Waaraan je data is verbruikt is door een provider niet in te zien. Het kan niet en het mag niet. Deze informatie is voorbehouden aan de eindgebruiker die dit op zijn of haar telefoon in kan stellen om terug te zien.
Wat wij enkel kunnen doen is een 'educated guess'.
Je vind er al twee van hierboven.

Dan volgt hieronder mijn 'educated guess'.
Je internetverbruik vond plaats tussen 01.48 en 03.37 's nachts. Om 03.39 is er een sms gestuurd naar 00447786205094
Dit doet mij vermoeden dat jouw iPhone op dat moment de laatste iOS 8.1 update heeft ondergaan (bij mij was dat ook op 10 augustus). Óf dat je toen een heel nieuwe iPhone hebt geïnstalleerd.

Heb ik dit zo duidelijk uitgelegd voor je?


@CosmicDancer, in jouw topic zal later vandaag ook een moderator reageren.

@Scotsman; dank je voor het meedenken!


Beste Ernst,

Op dat moment gebruikte ik mijn telefoon niet (Iphone4), omdat ik een ander toestel had aangeschaft die vanaf augustus inging. Dus ik snap nog steeds niet hoe ik zoveel internet heb kunnen verbruiken en ik ken dat nummer waar een sms naar gestuurd is ook niet. Ik hoop dat hier iets aan gedaan kan worden..

Met vriendelijke groet.
Badge
Beste Ernst,

Ik heb zitten nalezen, en ik lees net dat de Iphone 4 helemaal geen ios update had.
Ik heb IOS 7.1.2 op mijn toestel zitten..

Met vriendelijke groet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi markaziz,

Goed dat je iOS 7.1.2 op je telefoon hebt. Hiermee kun je namelijk als het goed is opzoeken wat je telefoon heeft gedaan en waar je data aan op is gegaan. Lees hier hoe je dat doet.

Ik moet toch concluderen na een gesprek met de KPN netwerkspecialisten dat je telefoon echt was verbonden met het 3G netwerk op dat moment. Het lijkt me echt verstandig om toch na te gaan wat dit nou geweest heeft kunnen zijn.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi markaziz,

Goed dat je iOS 7.1.2 op je telefoon hebt. Hiermee kun je namelijk als het goed is opzoeken wat je telefoon heeft gedaan en waar je data aan op is gegaan. Lees hier hoe je dat doet.

Ik moet toch concluderen na een gesprek met de KPN netwerkspecialisten dat je telefoon echt was verbonden met het 3G netwerk op dat moment. Het lijkt me echt verstandig om toch na te gaan wat dit nou geweest heeft kunnen zijn.

Groetjes, Tiury


Beste Tiury,

Ik weet echt niet hoe ik zoveel verbruikt heb, zou er niet een éénmalige compensatie gedaan kunnen worden,Ik was altijd een tevreden klant van simyo, had nooit problemen en schreef jullie altijd goed aan bij vrienden en familie. Nogmaals ik hoop echt dat u wat voor mij kunt betekenen...
P.S (ben een student van 18 jaar) en ik vind het toch een dure rekening, waar ik pas 2 dagen geleden achter ben gekomen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Markaziz,

Dat je baalt van deze kosten kan ik begrijpen. Helaas kan ik je hierin niet tegemoetkomen. Na contact met de netwerkspecialist van KPN, is gebleken dat er daadwerkelijk een connectie met ons netwerk gemaakt is. Jouw telefoon was aangemeld op het 3G netwerk.

Mijn collega Tiury heeft een link meegestuurd. Heb je deze doorgenomen? Hier wordt helemaal uitgelegd hoe jij in jouw telefoon kunt zien waaraan jouw MB's zijn opgegaan.

Je geeft aan dat je jouw telefoon niet hebt gebruikt omdat je een andere telefoon hebt gekocht. Heb je jouw Simyo Simkaart in deze telefoon geplaatst om hem te installeren? Dan vind je jouw verbruik inderdaad niet terug via jouw iPhone 4 maar in jouw nieuwe telefoon. Kan dit zo zijn?

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Markaziz,

Dat je baalt van deze kosten kan ik begrijpen. Helaas kan ik je hierin niet tegemoetkomen. Na contact met de netwerkspecialist van KPN, is gebleken dat er daadwerkelijk een connectie met ons netwerk gemaakt is. Jouw telefoon was aangemeld op het 3G netwerk.

Mijn collega Tiury heeft een link meegestuurd. Heb je deze doorgenomen? Hier wordt helemaal uitgelegd hoe jij in jouw telefoon kunt zien waaraan jouw MB's zijn opgegaan.

Je geeft aan dat je jouw telefoon niet hebt gebruikt omdat je een andere telefoon hebt gekocht. Heb je jouw Simyo Simkaart in deze telefoon geplaatst om hem te installeren? Dan vind je jouw verbruik inderdaad niet terug via jouw iPhone 4 maar in jouw nieuwe telefoon. Kan dit zo zijn?

Groetjes,
Angela


Beste Angela,

Mijn simyo simkaart heb ik niet in mijn nieuwe telefoon gestopt. Ik heb in andere topics gezien dat jullie andere gebruikers een tegemoetkoming aanboden terwijl zij ook in dezelfde positie zaten als mij. Ik heb nooit problemen gehad en zoals u kunt zien ben ik nooit boven mijn MB'S geweest en gebruikte ik altijd rond de 600mb. Dus zouden jullie mij tegemoet willen komen, want ik weet echt niet hoe het is gebeurt..

Groetjes
Reputatie 4
Badge +10
Hoi markaziz,

Ik raad je aan om een afbeelding toe te voegen van je datameter. Tiury heeft al het blog "Krijg inzicht in het datagebruik van je apps" aangegeven 🙂 Daarin staan de stappen die je kunt doornemen in je telefoon.

In sommige gevallen bekijken we het nog een keer en komt er soms een tegemoetkoming. Het wordt altijd individueel beoordeeld en helaas is hier uitgekomen dat we in de kosten niet tegemoetkomen. Helaas heb ik geen beter nieuws.

Voeg je een printscreen toe van je datameter?

Reageer