.

Beantwoord

Waar komt dit internetverbruik vandaan?

  • 3 November 2016
  • 7 reacties
  • 174 Bekeken

Badge
Hoe kan het dat mijn Simyo verbruiksoverzicht aangeeft dat ik Mb's heb verbruikt 's nachts om 01.38 terwijl ik dan slaap en mijn telefoon ook nog eens is verbonden met de wifi die ik thuis heb?
icon

Beste antwoord door Jihane 4 November 2016, 13:15

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
1. Jij slaapt 's nachts maar je telefoon niet. Althans hij wordt wakker als hij vindt dat er contact met het internet moet worden gezocht. De reden kan een push bericht zijn, of een synchronisatie o.i.d.
2. WiFi is van huis uit onbetrouwbaar, je internet provider kan de kraan even hebben dichtgedraaid of afgeknepen, of een naburige stoorzender beïnvloedt de sterkte van je WiFi signaal op de plek waar de telefoon zich bevindt. Als de telefoon het nodig vindt om contact te zoeken met het internet en er is geen WiFi dan schakelt hij over op mobiel internet.

Kortom, mobiel dataverbruik 's nachts is heel normaal, en is te voorkomen door de telefoon in de vliegtuigstand te zetten, of helemaal uit. Je zou ook internet op je mobiel uit kunnen zetten op Mijn Simyo, maar dat is een beetje een gedoe als je dat elke nacht zou willen doen. Je moet het dan ook elke ochtend weer aanzetten.
Kleine opmerking...zet s-nachts zoals Scotsman zegt de telefoon op vliegtuigstand EN zet hem daarna op Wi-Fi. De sim is dan geblokkeerd voor alle verkeer maar zijn er updates haal je die op via Wi-Fi.
Ik ben nu ook hier om dezelfde reden ,heb internet uitgezet in instellingen, maar inderdaad gaat ie op zoek naar internet via SIM..vind dat gewoon asociaal dat er ondanks dat ik internet via Simyo uitgezet heb en dan toch 7,75 euro moet betalen voor internet?? en hoe kan dat zoveel zijn, een paar kb is ok maar zoveel MB?? nu lees ik dit hier "Je zou ook internet op je mobiel uit kunnen zetten op Mijn Simyo, maar dat is een beetje een gedoe als je dat elke nacht zou willen doen. Je moet het dan ook elke ochtend weer aanzetten." en dat klopt dus niet Scottsman?? koste mij 7,75! is dat niet in te stellen? via Simyo zeker niet en mijn tel instelling schiet hier ook in tekort?? dus met je rug tegen de muur op vliegtuigstand zetten..wie kan helpen met een echte oplossing?
Kleine opmerking...zet s-nachts zoals Scotsman zegt de telefoon op vliegtuigstand EN zet hem daarna op Wi-Fi. De sim is dan geblokkeerd voor alle verkeer maar zijn er updates haal je die op via Wi-Fi.
Ik hoop dat dit de oplossing is, het klinkt wel logisch dus even afwachten..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wimp1962,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt als je internetverbruik geregistreerd ziet staan terwijl je sliep. Dat is natuurlijk erg balen! Wat Scotsman zegt klopt helemaal: jij slaapt, maar je toestel niet altijd. Het zou dus goed kunnen dat er automatische updates plaatsvinden of dat apps op de achtergrond nog draaien. Omdat een wifi-verbinding gewoonweg niet altijd even stabiel is, kan je toestel dan (mits dat toegestaan wordt) overschakelen naar mobiele data. Ik begrijp goed dat je het teveel moeite zou vinden om elke avond de optie via Mijn Simyo uit te zetten. Gelukkig kun je ook gewoon via je toestel de mobiele data/mobiele gegevens uitzetten. Op die manier zet ik ook altijd mijn mobiele data uit als ik thuis, op studie, of op werk ben. Op die plekken heb ik gegarandeerd wifi namelijk, en is er geen kans dat mijn telefoon overschakelt. :)

Ook wil ik je graag verwijzen naar dit blog. Je vindt hier allerlei tips om je internetverbruik te minimaliseren. Zo zou je je instellingen kunnen aanpassen om ervoor te zorgen dat updates uitsluitend via een wifi-verbinding gedownload kunnen worden!

In een ander blog vind je juist manieren om inzicht te vergaren in je verbruik. Welke apps hebben hiervoor gezorgd, bijvoorbeeld? Met die informatie kun je ook weer vooruit!

Verder wil ik je ook laten weten dat het verbruik altijd met een paar uur vertraging wordt geregistreerd. Dit betekent dat als je om 21:00 een filmpje bekijkt bijvoorbeeld, dit pas om 01:00 op Mijn Simyo kan staan. Het lijkt dan alsof je verbruik op rare tijden plaatsvond, maar eigenlijk gaat het gewoon om het verbruik ervoor!

Ik hoop dat het hiermee verhelderd is, maar mocht dat niet zo zijn, dan kun je al je vragen gewoon hier stellen 😃

@ Bird, ik wil jou ook graag verwelkomen op het Simyo Forum! 🙂 Ik zie dat jij de internetoptie via Mijn Simyo hebt uitgezet in 2013. Daarna is er nog heel af en toe verbruik geregistreerd, maar dat is absoluut niet de bedoeling geweest. Als je de instelling uit zet, dan hoort je verbruik simpelweg 0 te zijn. Om die reden ga ik al het verbruik voor je vergoeden. Je krijgt dit vandaag in de vorm van beltegoed terug! Ik wil ook mijn excuses aanbieden hiervoor. Dit gebeurt zo goed als nooit, en is dus een systeemfout geweest. Heel stom! Sorry! Ik hoop dat je tevreden bent met de oplossing.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat heel graag!

@ Scotsman en Friesian, dank voor de hulp, mannen!

Groetjes,
Jihane
Wow! Dan had ik het toch goed want ik was meer dan zeer verbaasd toen ik merkte dat er toch internet verkent werd, maar heel mooi om te lezen dat jullie dit forum serieus nemen en snel actie ondernemen. Mooi werk! En dan de mensen vergoeden en coulant zijn is meer dan verwacht. thumbs up! Maar dan heb ik toch nog een vraag want kan dit nu gewoon weer gebeuren? merkte dat er toch weer internet gebruikt werd via SIM, niet zo veel deze keer maar toch? Kunnen jullie garanderen dat dit niet meer gebeurd? Of is het systeem niet zo waterdicht? moet nu mijn telefoon op vliegtuigmodus zetten als ik verder dan 10 meter van mijn modem(WIFI) verwijderd ben..?? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? enig advies hierin?
Badge +7
Hoi bird,

Bedankt voor je complimenten! Fijn dat je tevreden bent met de oplossing :D

Ik snap dat je bezorgd bent dat het weer gebeurt. Jihane heeft je internetinstellingen weer goed gezet. Je simkaart zou nu echt geen verbinding meer moeten kunnen maken met internet. Je hoeft dus ook niet je telefoon telkens op vliegtuigmodus te zetten. Je hoort helemaal geen internet verbruik te hebben.

Kun je me uitleggen waar je ziet dat er weer internet werd verbruik via je simkaart? Ik zie dat er tot nu toe in november geen verbinding met internet heeft plaatsgevonden. Mocht dit in de toekomst toch weer gebeuren, trek je dan aan de bel? Uiteraard vergoeden wij deze kosten weer en zorgen we dat je een nieuwe simkaart krijgt. Maar tot nu toe zie ik nog geen internetverbruik geregistreerd staan, dus dat ziet er goed uit! Ik zou het gewoon even in de gaten houden als ik jou was ;)

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer