.

Beantwoord

Volgens mij heb ik onterecht Mb's verbruikt. Hoe kan dat?

  • 18 October 2014
  • 4 reacties
  • 300 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Regelmatig komt het voor dat ik rond 00:00 uur 's nachts data verbruik heb.
Ik ben dan thuis en mijn Iphone is dan ingelogd op het wifi netwerk.
Daardoor ben ik over mijn bundel heen en moet ik extra betalen.
Ik snap dit niet en wil dit niet!
Wat nu?
icon

Beste antwoord door koorelle 18 October 2014, 18:56

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ligt aan je iPhone.
Had ik ook last van.
Instellingen even checken en alles wat je niet zomaar wilt laten ronddollen op het internet buiten Wifi om, uitzetten.
Er staat elders op het forum en op het wereld wijde web heel veel over beschreven.
Reputatie 4
Badge +8
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
Reputatie 7
Badge +9

Ik ben dan thuis en mijn Iphone is dan ingelogd op het wifi netwerk.


Dat dènk je. Zo gauw je iPhone op standby gaat, schakelt 'ie doodleuk over naar het mobiele netwerk.
Wat Koorelle zegt is juist. Loop alle instellingen op je iPhone langs (google even als je niet weet hoe en wat) en zorg dat 'ie zo min mogelijk stiekem kan doen. De kleine sucker.

Nog een tip: als je niet per se ook de hele nacht bereikbaar hoeft te zijn, zet je iPhone dan in de vliegtuigmodus. Dan heb je ook geen last van 'onverklaarbaar' nachtelijk dataverbruik èn je spaart je accu er ook nog eens mee. 🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Buro1,

Om je vraag vindbaar te maken voor andere forumleden, heb ik het topic verplaatst naar het "internet" forum.

Gelukkig heb je al aardig wat antwoorden gekregen koorelle en de leon (waarvoor dank ;)). Ik heb ook nog de tip en dat is je als je op WiFi zit, gewoon je 3G uitzetten. Dan is het voor je iPhone ook niet meer mogelijk om verbruik te maken via het mobiele netwerk. Ikzelf moet dit ook doen thuis, omdat mijn 4G verbinding soms sterker/sneller is dat mijn WiFi verbinding.

Ik hoop dat je iets met de tips kunt 🙂

Check voor extra tips nog even op deze pagina.

Reageer