.

Beantwoord

Verschil gegevensgebruik op telefoon en mijn Simyo. Hoe kan dit?

  • 18 May 2016
  • 5 reacties
  • 379 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Volgens gegevensgebruik op mijn telefoon heb ik van 25 tot april tot 24 mei 78,98 MB gebruikt. Op 4 mei kocht ik een bundel van van 100MB en stelde een waarschuwing in op 90MB. Volgens Simyo was de 100 MB als op 16 mei opgebruikt en en ik moest 17 mei zelfs al 2,95 Euro betalen. Hoe kunnen de gegevens zo van elkander verschillen?
icon

Beste antwoord door Angela 19 May 2016, 11:50

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wdl,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat jij je dataverbruik goed in de smiezen hebt 🙂 Dit is belangrijk want hiermee voorkom je eventuele extra kosten.

Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waarom er zoveel verschil zit in onze verbruiksmeters en de interne meters op je telefoon. Verbruik van mobiele data wordt afgerekend per kB. Dit is ingecalculeerd op je verbruik via Mijn Simyo. Het kan zijn dat dit in de interne meter anders bij elkaar opgeteld wordt waardoor het niet helemaal goed uitkomt.

Het wordt, ook hier op het forum, weleens aangeraden om de interne meter te gebruiken naast Mijn Simyo. Hierin zal Mijn Simyo altijd leidend zijn. Dit juist omdat het verbruik van externe apps of meters kan afwijken. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Bedankt voor het antwoord. Helaas kan ik er weinig mee. Het verschil is erg groot en het gaat bepaald niet om enkele kB. Om precies te zijn een verschil van 22% en dan reken ik de MB van de 2,95 Euro die ik extra moest betalen nog niet mee. Reken ik deze 20MB ook mee dan kot het verschil uit op 120 MB vs 78,98, dwz Simyo meet 50% meer. Ergerlijk is ook dat het bedrag van 2,95 Euro al om 6.32 in de morgen is afgeschreven, terwijl ik de waarschuwing- sms pas in de middag (14.19) ontving.
Reputatie 7
Badge +9
WdL, installeer eens de Onavo Count app. Die meet de datastroom tussen jouw smartphone en het mobiele internet op een manier die betrouwbaarder is dan welke ingebouwde datameter dan ook. Ingebouwde datameters meten namelijk vaak niet alles. Het is mij gebleken dat de Onavo gegevens goed overeenkomen met wat de provider vanuit het netwerk registreert.
Bedankt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wdl,

Dat je het verschil erg groot vindt is te begrijpen. Helaas kan ik niet inzien wat een interne meter precies meeneemt aan verbruik. Om die reden geven wij ook aan dat je geen rechten kunt ontlenen aan dergelijke meters. De tip van Scotsman is heel erg goed. Er zijn apps bekend die erg betrouwbaar zijn en soms op enkele MB's na overeen komen met de app.

Jouw verbruik wordt met een vertraging geregistreerd. Zodra wij het verbruik binnenkrijgen, kunnen we dit verwerken. Op het moment dat jij dat je jouw bundel hebt overschreden, sturen we je zo snel mogelijk bericht hierover.

@Scotsman, heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela

Reageer