.

Beantwoord

Verbindt Simyo met IPv6?

  • 25 September 2017
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

Badge
Ik heb al jaren een Simyo SIM Only met een Samsung S4 Mini. 1,5 jaar geleden heb ik de Tomtom Go App geïnstalleerd en heb een betaald abonnement genomen op live traffic, weermee ik onderweg in de auto file-informatie ontving. Midden deze zomer werkte dat ineens niet meer. Het contact met de Tomtom-server lukte niet meer. Via wifi wel. Ik heb Tomtom in gebreke gesteld, omdat alleen hun app daar last van heeft, alle andere niet. Tomtom stelde vast dat ik via ipv4 verbonden was en hun app accepteert alleen maar ipv6. Op zich hun probleem. Maar, ik wil heel graag wel hun live traffic blijven gebruiken en ben op zoek naar een oplossing. Klopt het dat Simyo niet via ipv6 werkt bij mij? Wanneer wordt ik bij Simyo via ipv6 verbonden? Welke alternatieven zijn er als dit allemaal geen oplossing op korte termijn oplevert? Oplossingen? Ideeën?
icon

Beste antwoord door Niels 26 September 2017, 10:18

Bekijk originele reactie

6 reacties

Volgens mij werkt geen enkele mobiele provider met het ipv6 protocol. Probleem ligt dus bij TomTom.
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt geluk dat je IPv6 op je vaste internet verbinding hebt. Slechts 10% van de internetverbindingen heeft dat! En dat terwijl de uitrol van IPv6 al JAREN aan de gang is. Ook niet eens alle apparatuur en software is IPv6 ready. Mijn TV uit 2017 doet bijvoorbeeld geen IPv6.

Dat TomTom alleen voor IPv6 verkiest voor hun systemen is dan voor mij onbegrijpelijk. Je sluit zoveel verbindingen uit van die infrastructuur!

Ik hoop overigens ook dat IPv6 naar alle verbindingen komt, maar ik denk dat dat nog een flinke tijd kan gaan duren (Jaren?!). Daarnaast is een mobiel, die toegankelijk is vanuit het internet, best nog een beetje gevaarlijk. Wie zorgt in dat geval voor de firewall?
Reputatie 6
Badge +5
Hi @r1bow,

Onhandig dat TomTom GO het ineens niet meer deed deze zomer 😞 Ik snap dat je graag gebruik wilt blijven maken van de app om zo bijvoorbeeld files te vermijden.

Zoals @Ray en @Groentjuh al aangegeven wordt IPv6 nog helemaal niet zo veel ondersteund. Zo ook niet bij Simyo, ik kan ook niet zeggen wanneer dit wel gaat gebeuren. Jij bent zeker niet de enige die problemen heeft met de TomTom GO app. Zo kwam ik na wat zoekwerk op het volgende topic terecht.

Je zou misschien kunnen proberen om een eerdere versie van de app te installeren? Daarnaast gebruik ik zelf vaak Google Maps om te navigeren, zowel in het binnen als buitenland. File-informatie en alternatieve routes komen daar ook binnen.

Ik hoor het graag als je zelf nog updates hebt over de situatie! Heb je verder nog vragen?

Groetjes,
Niels
Waze is ook een goed alternatief. Gebruik het al jaren.
Als onbeperkt TomTom wordt gebruikt betaal je sowieso voor dat gebruik, alleen 75 km zijn bij die app per maand gratis. Betaal je dat dan ga je niet nog eens maps gebruiken lijkt me logischerwijs.

*edit
Waze gebruik ik ook maar ook Here To Go is goed.
Reputatie 5
Badge +9
Lekkere alternatieven boys! Hou je ons op de hoogte r1bow?

Groetjes,
Caspar

Reageer