Na een aantal maanden waarbij ik zeer tevreden ben met mijn Simyo sim-only abbonnement is dat nu ver te zoeken. Ik heb altijd netjes bij 50% bundelgebruik een waarschuwing gekregen. Prachtig. Ik ben nooit over mijn bundel geweest tot deze maand. Tot mijn schrik zag ik dat ik pas een sms kreeg dat mijn bundel op is en ik er 73 MB overheen zit. Erg jammer. Ik was echt in de veronderstelling dat je bij 50%, 75% en 100% een sms kreeg. Nader onderzoek leid tot de conclusie dat Simyo dit alleen bij 50% en 100% doet.
Ik ben er vanuit gegaan dat dit hetzelfde was bij Simyo. Mijn fout? Juridisch ongetwijfeld. Gevoelsmatig? Nee.
Waarom is alleen bij 50% een waarschuwing niet voldoende?
Ter vergelijking: je toerenteller loopt ook niet in het rood als je op de helft van de maximale toeren zit. Immers het is vrij gebruikelijk om dat te passeren. Je let er minder op. Daar waar het rood van de toerenteller begint moet je actie ondernemen of oppassen. Bij internetbundels lijkt mij 75% een mooie grens.
Het kan er bij mij nog niet echt in dat Simyo de extra sms niet verstuurd terwijl binnen hetzelfde concern/bedrijf het bij Hi wél kan. Het lijkt mij een kleine moeite om deze extra waarschuwing aan te bieden. Volgens mij ligt hier nog een verbeterpunt voor Simyo om de klantvriendelijkheid te vergroten... Graag zou ik zien dat Simyo deze functionaliteit gaat aanbieden!
Met vriendelijke groeten,
Martin van Haeften
Beste antwoord door Dries
Bekijk originele reactie