.

Beantwoord

Verbaast over het uitblijven van een waarschuwing overschrijden internet bundel.

  • 28 April 2014
  • 5 reacties
  • 584 Bekeken

Beste Simyo,

Na een aantal maanden waarbij ik zeer tevreden ben met mijn Simyo sim-only abbonnement is dat nu ver te zoeken. Ik heb altijd netjes bij 50% bundelgebruik een waarschuwing gekregen. Prachtig. Ik ben nooit over mijn bundel geweest tot deze maand. Tot mijn schrik zag ik dat ik pas een sms kreeg dat mijn bundel op is en ik er 73 MB overheen zit. Erg jammer. Ik was echt in de veronderstelling dat je bij 50%, 75% en 100% een sms kreeg. Nader onderzoek leid tot de conclusie dat Simyo dit alleen bij 50% en 100%  doet.

Ik ben er vanuit gegaan dat dit hetzelfde was bij Simyo. Mijn fout? Juridisch ongetwijfeld. Gevoelsmatig? Nee.

Waarom is alleen bij 50% een waarschuwing niet voldoende?
Ter vergelijking: je toerenteller loopt ook niet in het rood als je op de helft van de maximale toeren zit. Immers het is vrij gebruikelijk om dat te passeren. Je let er minder op. Daar waar het rood van de toerenteller begint moet je actie ondernemen of oppassen. Bij internetbundels lijkt mij 75% een mooie grens. 

Het kan er bij mij nog niet echt in dat Simyo de extra sms niet verstuurd terwijl binnen hetzelfde concern/bedrijf het bij Hi wél kan. Het lijkt mij een kleine moeite om deze extra waarschuwing aan te bieden. Volgens mij ligt hier nog een verbeterpunt voor Simyo om de klantvriendelijkheid te vergroten... Graag zou ik zien dat Simyo deze functionaliteit gaat aanbieden!

Met vriendelijke groeten,
Martin van Haeften
icon

Beste antwoord door Dries 29 April 2014, 10:57

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi MartinvanHaeften,

Welkom op het forum :)

Erg jammer om te lezen dat je niet zo tevreden bent over Simyo 😞 Graag geef ik je meer uitleg over jouw situatie en hoe Simyo daarin staat.

Je krijgt bij Simyo een waarschuwing als je 50% en 100% van je databundel hebt verbruik. We hebben dit kort geleden juist aangepast van 75% naar 50% omdat klanten vonden dat ze 'te laat' gewaarschuwd werden. De 100% waarschuwing die je ontvangt is een extra dienst vanuit Simyo. Op Mijn Simyo én op de Simyo app kun je direct zien hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt tot het einde van de maand. Bij een waarschuwing van 50% verbruik is het dus raadzaam om regelmatig je verbruik te controleren.

Je blijft als klant verantwoordelijk voor je eigen verbruik. Als je een te kleine bundel hebt, kun je die maandelijks wijzigen op Mijn Simyo. Hoe beter je de bundels afstemt op je verbruik, hoe voordeliger het is.
Hoi Dries,

Dat je bij 50% een melding krijgt vind ik overigens prima. Het liefst zou ik ook bij 75% een melding krijgen. De Simyo app heb ik uiteraard geinstalleerd staan en kijk hier regelmatig op. Echter na verloop van een aantal dagen zakt de aandacht hiervoor ook weg. Een extra melding dat je 75% overschrijd lijkt mij dan wel handig. (tenzij je binnen een aantal uur van <50% naar > 100% gaat, dan is het logisch dat je melding niet ontvangt).

Ik zag dat Simyo werkt aan verbeterde notificaties overschrijding internetbundel. Is het bekend wat voor aanpassingen dit zijn?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MartinvanHaeften,

Helaas is het nog niet bekend welke verbeteringen er doorgevoerd gaan worden, en ook nog niet wanneer. Dat is echt even afwachten.

Wat je in de tussentijd wél kunt doen is een data monitor app installeren die je een seintje geeft bij een bepaalde hoeveelheid verbruik.
Hoewel dit niet gegarandeerd wordt door Simyo -onderscheid mobiel internet/WiFi gaat niet altijd goed, bijvoorbeeld- kan dit je misschien wel helpen meer inzicht te krijgen.
Reputatie 4
Badge +4
Is het niet een idee om (ook) push-notificaties in de officiele Simyo apps voor iOS en Android te implementeren. Met een instelling waarbij de gebruiker zelf kan aangeven bij welke (3?) percentages een waarschuwing dient te komen.
Reputatie 2
Badge +6
Is het niet een idee om (ook) push-notificaties in de officiele Simyo apps voor iOS en Android te implementeren. Met een instelling waarbij de gebruiker zelf kan aangeven bij welke (3?) percentages een waarschuwing dient te komen.

Hoi ahmed_a,

Dat zou inderdaad een hele mooie toevoeging zijn 🙂 Zoals je weet waarderen wij goede input en feedback van onze klanten. Ik zal dit dus ook zeker voordragen aan de product manager. Ik kan je niet garanderen wanneer en of het er ooit komt, maar ik ga m'n best voor je doen!

Reageer