.

Vraag

USB thetering werkt niet (Android), hoe kunnen we dit oplossen?

  • 28 November 2023
  • 4 reacties
  • 34 Bekeken

Beste Simyo,

Ik kreeg laatst voor mijn Simyojaardag 1Gb data, dat kwam mooi uit want mijn normaal gebruikte bundel was net op.
(Ik heb nu nog twee providers: jullie voor bellen, en een andere voor data.
Dat wil ik als het abonement is afgelopen samenvoegen naar een abonement)

Maar de Simyo databundel is bloed eigenwijs: die wil niet USB theteren.
Internetten op de telefoon gaat prima, wifi hotspot gaat ook goed, maar USB theteren via de telefoon wil ie niet.

Na een weekje wachten is m'n normale bundel weer gevuld, en ja hoor alles werkt weer normaal, dus ook USB theteren.

Hebben jullie daar een verklaring voor, of beter een oplossing?
Mijns inziens heb ik alles al geprobeerd, sim instellingen checken, opnieuw opstarten...

Of zou het mogelijk liggen aan het feit dat "06 nummer data" (volgens de autoriteit telecom) niet gebruikt mag worden in een vaste 4g router? en dat de kpn dat raar interpreteerd?

Het zou mooi zijn als we het aan de praat krijgen, dan kan ik over een jaar gewoon bij jullie m'n data halen en geen gedonder met telefoonummer overzetten en zo.


Groet, poepie


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wat voor toestel heb jij? Dat zou helpen met het geven van advies.

Op mijn android toestel kan ik via Simyo prima wifi-tetheren en USB-tetheren, dus dat doen is zeker mogelijk.

Hoi,

het zou dus wel kunnen werken…

Ik heb een Volla Phone (android), doet het usb theteren bij andere providers wel prima en is ook goed geupdated.

Hopen dat er iemand met de gouden tip komt.

 

Groet, poepie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @poepie,

Bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp kun jij met Simyo internet niet USB-tetheren en met een andere provider wel. Ook geef je aan dat internetten en een Wi-Fi hotspot wel werkt. Het probleem lijkt dus echt specifiek te zitten in het USB-tetheren.

Kan het zijn dat er voor de Simyo simkaart instellingen niet goed staan waardoor USB-thetering niet werkt? Zoals @Groentjuh aangeeft zou dit wel mogelijk moeten zijn en werkt deze optie ook bij hem. Het lijkt mij dus dat dit te maken heeft met instellingen aangezien het internet / Wi-Fi hotspot wel gewoon werken. Helaas heb ik zelf niet zoveel verstand van Android en kan je daarom niet vertellen welke instellingen je zou kunnen checken. Volgende week zal ik intern navraag doen of er wellicht iemand is die hier meer over weet. Wellicht zijn er ook mensen in de community die hier meer verstand van hebben die jou kunnen helpen. 

Hopelijk kunnen we hier samen een fix voor vinden.

Groetjes,
Seren

Nou ik ben benieuwd, ik heb de sim instellingen toen aangepast zoals op de website.

Maar er waren nog erg veel niet ingevulde velden, misschien dat daar nog wat te halen is

 

groeten, poepie

Reageer