.

Beantwoord

Tijdens auto rit valt 4G weg. Wat nu?

  • 10 December 2018
  • 69 reacties
  • 3958 Bekeken


Toon eerste bericht

69 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Dank voor het uitschrijven van alles! Ik ben via WhatsApp inderdaad niet altijd even goed bereikbaar, dus deze manier is handiger en overzichtelijker 🙂 Ik ga vanmiddag de netwerkspecialisten bellen om te vragen hoe dat zit in jouw postcodegebied. Ik heb er nog wel één vraag over, voordat ik dat doe: hoe lang duurt het doorgaans voordat je weer 4G hebt, als je eenmaal thuis bent beland?

Groetjes,
Jihane
Ik ga vanmiddag de netwerkspecialisten bellen om te vragen hoe dat zit in jouw postcodegebied.


Gisteren was dit al op A10 noord ter hoogte van afslag ri. Volendam. Nu ik dit weet wil ik kijen of ik kan opmerken of het al eerder is.

hoe lang duurt het doorgaans voordat je weer 4G hebt, als je eenmaal thuis bent beland?


Is verschillend. Een keer bijna een half uur.
@Jihane

Ook nu weer op de A10 ri huis dat 4g al weg is. Ik meen ben nadat ik de Zeeburgertunnel door ben gereden.
Weer een update:

Vanmorgen in de vroege morgen zat ik omstreeks 5:15 uur in de auto. Ik ben er nu achtergekomen dat 4G verdwijnt in de Zeeburgertunnel (A10) en hersteld zich pas na ongeveer 30 minuten na aankomst. Het is dus niet alleen naar huis maar ook naar het werk.
Ik ga vanmiddag de netwerkspecialisten bellen om te vragen hoe dat zit in jouw postcodegebied. Ik heb er nog wel één vraag over, voordat ik dat doe: hoe lang duurt het doorgaans voordat je weer 4G hebt, als je eenmaal thuis bent beland?


Gesprek was eergisteren. De gestelde vraag is door mij beantwoord inclusief enkele updates reeds beantwoord.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Dankjewel voor de updates! 🙂 Ik heb de netwerkspecialisten zojuist aan de telefoon gehad. Zij wisten me te vertellen dat ze eigenlijk niet konden zien waar het door kwam dat je onderweg geen 4G meer hebt, noch waarom je thuis verlaat 4G krijgt. Hun tip was om jou een vervangende simkaart op te sturen, en dan te kijken of dat het probleem oplost. Dat is dus precies wat ik ga doen! Ik stuur jou een nieuwe simkaart toe, zodat we daarna kunnen zien wat de voortgang is.

Ze waren ook blij dat je al een kruistest had gedaan, trouwens! Daarmee konden sommige hypothesen weer weggestreept worden.

Laat je 't me weten zodra de simkaart binnen is?

Groetjes,
Jihane
Ik laat het weten..
Simkaart is binnen. Straks even activeren. Weekend werk ik, kan ik testen.
Reputatie 7
Badge +10
Super, dank voor de terugkoppeling. Ik spreek je in 't weekend!

Groetjes,
Jihane
@Jihane

Ik heb gisteren getest en gewoon 4G tijdens de gehele rit.

Zal vanavond ook nog een keer kijken of het bij 4G blijft. Ik ben wel hoopvol 😃
Ook gisteren na het werk geen verlies van 4g tijdens de autorit
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ray,

Klinkt goed! Fijn dat de vervangende simkaart uiteindelijk werkt 🙂 Dan is het probleem bij deze opgelost. Mocht er nog iets veranderen, horen we dat natuurlijk graag.

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Ah, stom zeg! Schakelt 'ie nu zodanig snel terug dat het niet problematisch meer is? Of is het nog steeds vooral irritant?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Dankjewel voor de updates! Slim dat je dit zo uitgebreid uitzoekt met die andere simkaart ook, want dan kunnen de netwerkspecialisten ook stukken beter op onderzoek uit gaan.

Ik werd daar zo schandalig te woord gestaan dan ik bijna besloot om het simkaart weer terug te brengen.


Oef! Dit is even een zijpad, maar: wat ging er allemaal mis?

Groetjes,
Jihane
Ik merk gewoon dat ik ineens geen 4G heb tijdens het rijden. Zodra ik ben aangekomen duurt het maximaal 5 minuten alvorens ik weer 4G heb. Is het hinderlijk? Niet echt. Is het goed? Nee ook niet.

En uit het verleden weten we nu wel dat het niet aan de simkaart of telefoon(s) ligt.
Reputatie 6
Badge +5
Wauw, wat een verhaal! Vreemd ook dat de simkaart niet werkte en de medewerker het niet wou geloven. Wij proberen altijd onze uiterste best te doen ;)

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Duidelijk! Nog even een aanvullende vraag: heb je tijdens die gehele 8,8 km geen 4G meer? Hij springt tijdens dat stukje over naar H+?

Groetjes,
Jihane
Wauw, wat een verhaal! Vreemd ook dat de simkaart niet werkte en de medewerker het niet wou geloven. Wij proberen altijd onze uiterste best te doen ;)

Groetjes,
Niels



Daarom ben ik ook klant bij jullie 😉
@Jihane

You got mail 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Helder! Ik zal zo gauw mogelijk de netwerkspecialisten weer spreken, en een melding doen hiervan zodat er onderzoek naar gedaan kan worden. Ik hou je op de hoogte!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Yes! 😃 Ik stuur 't door naar KPN. Je hoort van mij zodra ik iets van hen hoor.

Tot snel!

Groetjes,
Jihane
Nog steeds niets! Ik stuur ze nog even een e-mail als reminder.

Groetjes!



Je bent er maar druk mee. Dit staartje en die van Volte nu erbij 😃
Apart dat een vraag van een uur geleden al is beantwoord door een moderator 🤔

Was het niet oudste vraag eerst?
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/ik-krijg-foutmelding-1-1-als-ik-inlog-in-mijn-simyo-wat-nu-42865
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ray,

Hmm, vervelend! Het is inderdaad niet 'goed' te noemen, nee. Ik vermoed dat het ligt aan de zendmasten waarmee verbinding gemaakt wordt tijdens je rit naar huis. Het ligt inderdaad niet aan je toestel óf simkaart.

Merk je dat eigenlijk ook als je van huis náár werk toe gaat?

Groetjes,
Jihane

EDIT:
ps: alle 'oude' nieuwe vragen zijn al beantwoord 😉
Ik moest vandaag naar Amersfoort, had ik het ook. Van Amersfoort naar Amsterdam Zuidoost weer niet.

Reageer