.

Beantwoord

Tele2 is over op 4G. Gaat Simyo dit nu ook doen?

  • 20 May 2015
  • 9 reacties
  • 500 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Ik heb destijds voor Simyo gekozen vanwege de concurrende prijs. Met de meerkosten voor Simyo 4G is Tele2 voordeliger met 4G. Gaat Simyo daar nog iets aan doen?
icon

Beste antwoord door Tiury 21 May 2015, 12:01

Bekijk originele reactie

9 reacties

Ik weet dat er al meerdere topics over geweest zijn, maar als ik voor hetzelfde abonnement bij Tele2 4G krijg dan gaat dit jullie klanten kosten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Pim10,

Wat een goede vraag stel je hier. Zoals je misschien in andere topics hebt kunnen lezen, laten we deze aan onze klanten of ze 4G een meerwaarde vinden en daar €5,- voor willen betalen of niet. Dat vinden wij bij Simyo passen. Zouden wij dit gratis aanbieden, dan zal dit worden verrekend met andere prijzen in ons assortiment. Dat zou erg jammer zijn.

Ik wil je wel een tip geven: Controleer of jij wel iets hebt aan de 4G van Tele2 (T-mobile). De snelheden zijn in orde, maar de dekkingskaart loopt nog ver achter op die van KPN.

Of we hier in der loop van tijd anders naar kijken, durf ik nog niet te zeggen. Ik kan wel zeggen dat dit de komende tijd nog niet gaat veranderen 🙂.

Groetjes, Tiury
Beste Tiuri, potentiele klanten zijn niet achterlijk. Ze gaan het internet op en vergelijken de providers en abonnementen. Zo ben ik bij Simyo terecht gekomen. In de randstad is bijna overal 4G. We leven in het digitale tijdperk waarin het internet niet snel genoeg kan zijn. Als de ene provider het supersnelle 4G aanbiedt voor dezelfde prijs als het veel tragere 3G bij de ander dan is de keuze vrij snel gemaakt. Mijn advies, blijf concurreren en kom niet met een "slap" verhaaltje over dat Simyo de klant de keuze laat tussen 3G en 4G. Iedereen met een geschikte smartphone wil 4G. Maar dan niet voor 5 euro meer dan bij de concurrent. Er is maar 1 keuze die een klant maakt. Waar krijg ik de meeste waar voor mijn geld? Ik moet op dit moment concluderen dat Simyo de concurrentiestrijd gaat verliezen door zich op het standpunt te stellen dat 3G de standaard is en 4G iets extra's waar je een flinke meerprijs voor moet betalen. Dan loop je achter de feiten aan. Misschien kost aanpassen jullie geld, maar dit gaat nog meer kosten zo. Mijn kinderen hebben de keuze al gemaakt, en ik ga ze volgen als dit zo blijft. Jammer, want verder ben ik zeer tevreden over Simyo.
Badge +1
Ik denk dat het flexibele 4G niet lang meer gaat uithouden. Ben heeft standaard al 4G in de 1500 mb bundel. Ik heb zelf ook 4G van simyo maar volgende maand niet meer. Het is best veel geld om überhaupt 5 euro te betalen om iets aan te zetten. Met de komst van tele2 4G en een prijzenoorlog zal de klant toch nadenken of ze hiervoor 5 euro overhebben per maand.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Pim10 en dcs88,

Jullie hebben volledig legitieme standpunten, daar draaien we ook niet omheen. Alleen heb je met je met Simyo wél landelijke 4G dekking ;)

Als er in een markt een bepaalde beweging laat zien, zal één enkele provider echt niet stil blijven staan of de andere kant op rennen. Maar we zullen ook niet klakkeloos achter de rest aanhollen.
Eerst denken, dan doen.
Vergeet ook niet dat Simyo enkel Sim Only aanbiedt. Daardoor heeft vooralsnog een relatief klein deel een 4G ready telefoon. We zullen daarom op dit moment niet iedereen op 4G overzetten.
4G is voor ons namelijk ook niet gratis, dus zou het flauw zijn 3G gebruikers hiervoor te laten opdraaien.
Badge +1
Dat snap ik. Maar in januari werd er in de media verteld over een prijzenoorlog. Straks heeft tele2 landelijke dekking en verlaagd de prijzen. Wel een gemiste kans. Als jullie nou de prijs iets verlagen 4G inclusief doen dan krijg je meer klanten. De service bij jullie is super en houdt dat ook zo. Service + de juiste prijs is goud waard.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi dcs88,

We stellen het zeer op prijs dat je zo goed met ons meedenkt. Maar op korte termijn zullen we hier dus nog niets aan veranderen. Ik heb het wel voor je opschreven en op onze wall-of-change gehangen. Dan gaan ze kijken naar de opties en de haalbaarheid van dit idee 🙂.

Groetjes, Tiury
Ja jongens, jullie lopen toch echt achter de feiten aan op dit vlak. Jullie profileren je als prijsvechter, maar ondertussen kan ik bij een grote concurrent een sim-only-abo met 4G afsluiten dat €3,50 per maand goedkoper is voor exact hetzelfde (qua aantal MB's, belminuten en 4G) bij Simyo. En dan heb ik het niet over een exotisch abonnement wat bijna niemand afsluit, maar een abonnement wat qua MB's en belminuten heel vaak wordt gekozen.

Een argument van jullie is dat veel telefoons 4G niet ondersteunen, en dat je 3G-gebruikers laat opdraaien voor de kosten van 4G als je het standaard in het abonnement meeneemt. Ik heb geen cijfers over de telefoons die jullie gebruikers hebben, dus dat eerste moet ik dan maar voor waar aannemen. Maar nu is het oneerlijk verdeeld in het nadeel van mensen die 4G kunnen en willen hebben.

De strategie om een (hoge!) extra bijdrage te vragen voor 4G is volgens mij ook niet vol te houden, want de levensduur van telefoons is kort, gemiddeld 15 maanden, en de nieuwe telefoons ondersteunen bijna standaard 4G. En als het sneller kan, wil de consument ook sneller. Wanneer dat elders goedkoper kan, is de keuze snel gemaakt.

Kortom, mij zijn jullie straks kwijt. Ik ben heel tevreden over jullie service, maar uiteindelijk kies ik toch met mijn portemonnee.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JdeGraaf, welkom op het Simyo forum :)

Ik vind het fijn om te zien dat je zo met ons meedenkt. Ik begrijp dat je graag 4G standaard in je abonnement wilt. Tiury en Ernst hebben al het één en ander verteld wat onze overwegingen zijn om dit voorlopig niet te doen.

Het feit dat je ook naar andere providers kijkt en kijkt wat zij aanbieden is handig. Iedere provider biedt andere producten aan en heeft zijn eigen kracht. Wij proberen vooral klanten zelf opties te geven waar ze uit kunnen kiezen. Simyo ziet dit als zijn kracht, dat je de grote van je belbundel en internetbundel maandelijks kan aanpassen. En daarbij, dat je kan kiezen uit een SMS Onbeperkt bundel en Flex 4G 🙂

Voor nu is dit hoe onze abonnementen in elkaar zitten 😳 Als je behoefte hebt aan een andere vorm en aan andere producten dan kun je overstappen. We vinden dat wel heel jammer 😞 Het is wel goed om te kijken naar iets wat bij je past.

Reageer