.

Beantwoord

Snel door internetbundel!

  • 22 February 2014
  • 8 reacties
  • 645 Bekeken

Ik heb sinds een paar dagen een internetbundel (200 mb). Resterend voor deze maand ongeveer 95 mb. Gebruik apps hoofdzakelijk via Wifi. De eerste dagen regelmatig gecontroleerd wat het MB-verbruik is. Was nog geen 5 MB per dag. Ik kreeg zojuist tegelijk een 50% melding en een 100% melding mbt mijn internetbundel! Oftewel MB's zijn op. Erg vreemd gezien ik hoofdzakelijk via wifi apps gebruik. Heb ook geen apps geinstalleerd de laatste dagen. Iemand?
icon

Beste antwoord door Ernst 24 February 2014, 17:07

Bekijk originele reactie

8 reacties

Beste chris,
De beste manier om te zien wat je telefoon doet is op je telefoon zelf. Misschien is je wifi weggevallen en heeft je telefoon daardoor automatisch updates gedownload over je mobiele verbinding? Ik denk dat je op zoek moet naar een app die je gegevens meet.
Badge
Nog een tip;

Kijk even of je wifi actief blijft in "slaapstand" van je telefoon. Is dit niet zo dan schakelt ie automatisch door naar data. Je kan ook je data uitzetten als je bijv. thuis bent en op wifi zit.

Succes
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Chris M, welkom op het Simyo forum :)

In je gegevens zie ik dat er in de ochtend van de 22e behoorlijk wat MB's zijn verbruikt. Met veel nieuwe telefoons kun tegenwoordig zelf zien waar data aan verbruikt wordt, anders blijft het helaas gissen 😞 Ik kan hetzelfde zien als jij op Mijn Simyo; data en tijdstippen.

De tips van Rnieuwendijk en Raytje zou ik zelf ook geven, dus neem ze mee, zou ik zeggen ;)

Rnieuwendijk en Raytje; dank voor het meedenken!
@allen, dank voor jullie snelle reactie en tips!
Blijf het vreemd vinden. Automatische updates van apps staat uitgeschakeld. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het tijdens de update van de software van mijn telefoon is gebeurd. De sms-meldingen vind ik in deze dan wel mosterd na de maaltijd. Een halve dag later! Moet in deze tijd toch niet moelijk zijn daar sneller melding van het mb-gebruik te maken.
Hallo,

ik heb een vergelijkbaar probleem, afgelopen jaar bij T-mobile ca. 200 Mb per maand nu bij simyo zijn de 200 Mb al na 2 dagen op.

Kan volgens mij niet kloppen.

Cees
Ik heb inmiddels in de gaten dat het abonnement dat enkele dagen geleden ingegaan is nu weer op 200 staat dus zal de bundel van de afgelopen maand veel kleiner geweest zijn en daarom eerder op.

Ik denk dat mijn vraag zich daarmee grotendeel beantwoord is

Cees
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb inmiddels in de gaten dat het abonnement dat enkele dagen geleden ingegaan is nu weer op 200 staat dus zal de bundel van de afgelopen maand veel kleiner geweest zijn en daarom eerder op.

Ik denk dat mijn vraag zich daarmee grotendeel beantwoord is

Cees


Simyo's maanden lopen gelijk met de kalendar maanden. De eerste maand zal de bundel dus korter duren. De eerste maand is de bundel daardoor naar rato berekend. Als je op 2/3de van de maand klant wordt, dan krijg je 1/3de van de bundel voor 1/3de van de duur(tot het einde van de maand) voor 1/3de van de prijs. Per dag had je de tijdens je eerste maand evenveel Min/SMS/MBs te verbruiken als je normaal zou hebben.
Badge +8
Welkom op het forum, Mebosolar :)

Jij had je antwoord zelf al gevonden. Je bent op 26-2-2014 begonnen, dus had maar voor 2 dagen een bundel. dat si inderdaad best snel op als je denkt dat je 200 MB hebt.
Vanaf 1 maart heb je wel de hele bundel gekregen :)
Heb je nu wel het gevoel dat het klopt hoe snel je verbruik gaat?

Groetjes,
Charlene

Reageer