.

Simyo verwijderd zomaar mijn topic waneer de inhoud ze niet aanstaat.

  • 25 February 2023
  • 10 reacties
  • 261 Bekeken

Badge

Op mijn mobiele telefoon was vorige week in 65 minuten tijd een verbruik te zien van 55908 MB.

Op mijn topic reageerde een zogenaamde klant Ray, wiens naan je hier overal tegenkomt en die ook consequent gecomplimenteerd wordt door Simyo medewerkers op zijn reacties.

Allereerst zou ik Simyo adviseren zogenaamde klanten niet te laten reageren op een topic.

Het opnieuw afdraaien van hetzelfde bandje:”Stond je internet uit” schieten we niet zoveel mee op en al zeker niet met Ray zijn daarop volgende beschamende opmerking. Misschien dat deze damage controle medewerkers iets meer vrijheid krijgen, maar ik ben hier niet van gediend. Wanneer dit figuur dan vervolgens ook nog bedankt wordt voor zijn bijdrage aan mijn topic, waar zijn we dan mee bezig.

Met de uiteindelijk teruggeschroefde kosten naar € 535,- ga ik uiteraard ook niet akkoord zoals ik van de week al melde. Inmiddels wordt ik bijgestaan door een advocaat.

Wanneer ik mijn auto naar de garage breng en er wordt zomaar voor € 8.000,- aan gerepareerd en ik dat niet accepteer kan de rekening zomaar naar € 535,- Wat er dan vervolgens voor dat bedrag aan gerepareerd is kan men niet zeggen uit privacy overweging, maar moet ik maar blij zijn met deze eenmalige coulance.

 

Het is van een stuitende arrogantie wanneer Simyo meermaals en consequent weigert in te gaan op mijn constatering dat er op mijn telefoon geen dataverbruik is te zien en ik de mogelijkheid om data in en buitens huis te gebruiken als extra beveiliging ook altijd uit heb staan. Een klant mag er van uitgaan dat dit voldoende zekerheid biedt op onverhoopte kosten. Ook mijn “Onedrive”was niet actief en er was geen uitval van de wifi verbinding tussen 16.00 en 17.06 op donderdagmiddag 16 februari. Heb inmiddels dan ook een advocaat ingeschakeld om mij bij te staan.

Het topic wat ik hier had aangemaakt was louter bedoelt om mensen te waarschuwen voor wat in mijn ogen een nieuwe vorm van fraude is, waar Simyo vooralsnog geen vat op heeft.

 


Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

10 reacties

Beste @MarcelvA 

Om mij een figuur te noemen getuigd naar weinig respect naar mij toe. Dat jij mij niet geloofd dat ik gewoon een klant ben die hier al enige jaren actief is als forum lid is tevens een onjuiste aanname. Zo zijn er wel meer forumleden die hier al enige tijd aanwezig zijn. Ik wordt niet betaald door Simyo, ik ben hier geheel vrijwillig. Dat heb ik je in je andere topic ook al duidelijk gemaakt. Je topic is overigens niet verwijderd, ook weer een onjuiste aanname. Ik ben in mijn beleving meer dan respectvol naar jou geweest maar krijg daar nu steeds meer moeite mee.

De reden dat ik vroeg of je optie “Internet in Nederland” uit staat op je MijnSimyo was om je te adviseren deze uit te zetten als je toch geen gebruik wilt maken van mobiel internet behalve dan Wifi. Dat is een keuze die wij als klant hebben. Maar mijn vraag was dus goed bedoeld, jammer dat jij anders denkt. 

 

Simyo medewerkers zijn te herkennen aan het de titel moderator of communicatie manager en hebben ook een oranje S in hun profielfoto. 

 

Gegroet

Badge

Je bent er als klant maar druk mee met al die vrijwillige reacties op topics van Simyo.  Zeer onprofessioneel om je te laten kennen door het woordje “figuur,” wat dan niet zou getuigen van respect. Het was een bewuste woordkeuze en het had de uitwerking waar ik op hoopte.

Als moderator of communicatie manager zal je het hier daarom waarschijnlijk niet hebben gered, maar dit is toch ook leuk?

Een soort wannabee controle medewerker op de achtergrond die moet toezien dat het hier beschaaft blijft en een kort lijntje heeft met een echte moderator.

Ray voelt zich als echte klant van Simyo geroepen om op bijna ieder topic te moeten reageren. De medewerkers van Simyo kennen hem ook allemaal en bedanken hem ook iedere keer voor zijn bijdrage. Want ja, Ray schrijft in zijn reacties altijd ten gunste van Simyo. Een strategie waar Simyo baat bij heeft.

Nu maar hopen dat dit topic wél blijft staan.

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het altijd interessant als een klant een klantenservice aanvallend benaderd. Ik snap meestal niet wat zo iemand verwacht en wil bereiken. Je hebt hulp van de klantenservice nodig en denk dat te krijgen door op de man te spelen? Persoonlijk loop ik niet warm voor boze mensen en zal daar minder snel mijn uiterste best voor doen. Ik denk dat vele werknemers daar zo over denken.

Of Ray nou Simyo medewerker is of niet, het is in beide gevallen niet bepaald handig om hem zo te behandelen. Indien hij Simyo medewerker zou zijn, dan is hij degene die eventuele coulance regelingen bij hogerop voor jou zou kunnen aanvragen. En indien hij klant is (en dat is hij!), dan is het gigantisch onbeleeft en buiten alle normen om een mede-klant zo te behandelen.

Alle forum experts zijn klanten, zo ook ik. Meestal zijn wij wel het meubilair van het forum, want de meeste van ons lezen en posten al sinds het begin van dit forum. Over de jaren tellen de posts inderdaad op. Met de wisselende moderatoren winnen wij het daardoor in aantal posts. Als je een beetje meer zou kijken, dan zou je op dit forum kunnen zien dat zeker op gebied van data verbruik buiten de bundels, de forum experts daar veel kritisch tegenover staan.

Dit topic blijft staan. Zoals je kunt zien in Ray's post staat jouw vorige er ook nog. Het kan wel zo zijn dat moderatoren topics anders organiseren (in een beter passende categorie plaatsen), hernoemen (zodat deze beter vindbaar blijven in de toekomst), samenvoegen en/of afsplitsen. De inhoud van uw berichten wordt daarbij niet aangepast, tenzij daar (uw eigen) privégegevens in staan of de huisregels van het forum worden overtreden.

In ieder geval succes met deze situatie en met de advocaat! Simyo medewerkers werken meestal niet op zondag, dus maandag zal een Simyo medewerker (Moderator/Community manager) vast reageren.

Badge

Alweer zo’n tevreden klant!

Intrigerend die behoefte van deze individuen om het continue op te nemen voor Simyo. En weer gaat het niet over de inhoud van het probleem maar over de randzaken. Je gaat het patroon herkennen.

Een serieus probleem waarvan inmiddels meerdere mensen het slachtoffer zijn geworden bij Simyo, zowel via Android als iOS, maakt Ray zich liever druk over het woordje figuur en hoe hij er moeite mee heeft nog respectvol te blijven.

Ik verwijd Simyo, EN NIET RAY, niet verder te komen dan een zelfde riedeltje:

“Stond je internet uit ?” En Simyo doelbewust niet in gaat op tegen argumenten.

Als door een wesp gestoken in mijn verwijd aan Simyo reageert Ray met:

(Over respectvol gesproken):

“Ik ben net als jou een klant, verschuil mij nergens achter en negeer niks. Maar wens je verder succes als je niet open staat voor vragen die gesteld worden ter verduidelijking”

Aldus de professionele houding van Ray die daarmee de boel laat escaleren.


Wat mijn argwaan wekt dat er misschien toch warmere banden bestaan tussen zich zelf opwerpende klanten en Simyo als dat bovengenoemde ons wil doen geloven.


Het topic mag dat achteraf niet verwijderd zijn maar is op een of andere manier verplaatst waar het weinig aandacht trekt, dat snap ik wel.


Hoop dat ik nu wel klaar ben met al die klanten.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MarcelvA,

Bedankt voor je bericht. Ik kan begrijpen dat het vervelend is dat je hoge kosten hebt gemaakt. In jouw vorige  topic heeft mijn collega @Amy je geïnformeerd en daarnaast aangegeven wat ze voor jou kon betekenen. Ze heeft met de financiële afdeling kunnen regelen dat je een data coulance hebt gekregen en daarnaast ook een betalingsregeling. Meer dan dat kan ik helaas ook niet voor je doen.

Je geeft aan dat wij jouw topic hebben verwijderd omdat de inhoud ons niet zou aanstaan. Ik vermoed dat je het hebt over dit topic. Wij moderators verwijderen nooit zomaar topics (dus ook niet jouw topic). Het kan wel voorkomen dat een moderator jouw topic verplaatst naar een andere categorie om het forum overzichtelijker te houden. Ik zie dat jouw topic onder de categorie factuur en betalen staat. Dit is de juiste categorie als we kijken naar de inhoud van jouw topic.

Zowel @Ray als @Groentjuh zijn Forum Experts op dit forum, dit houdt in dat zij kennis hebben over de verschillende processen en taken binnen Simyo en klanten helpen op het forum. Zoals @Groentjuh al aangaf zijn ze al vanaf het begin actief op dit forum waardoor ze veel weten over Simyo. Meer dan dat is het ook niet. Alleen moderators en community managers kunnen klantgegevens inzien en staan op de achtergrond in contact met alle afdelingen binnen Simyo.

Het is één ding om niet tevreden te zijn met de service van Simyo maar daar kunnen @Ray en @Groentjuh verder niks aan doen. Ik wil je daarom verzoeken om het vriendelijk te houden.  

Groetjes,
Seren

Badge

Uiteraard opnieuw een overbodige reactie, van weer iemand anders die zich wederom opwerpt in het belang van Simyo en zich eenzijdig inleest, over de randzaken en een inhoudelijk niets toevoegt.

Ik schreef eerder al: Je gaat het patroon herkennen.

En samen vormen deze (juridische klanten)* een hecht clubje die zich belangeloos inzetten voor de goede naam van Simyo en een buffer vormen tussen klant en bedrijf om het indienen van klachten tot een minimum te beperken. Met als doel vooral iemand te ontmoedigen hier iets te plaatsen om andere mensen te waarschuwen voor in dit geval een probleem wat al jaren speelt en waar Simyo vooralsnog geen vat op heeft, dan het neer te leggen op het bord van de betalende klant al dan niet met coulance.

*juridische klanten   (medewerkers in bezit van Simyo kaartje)


 

 

 

Seren schreef:

In jouw vorige  topic heeft mijn collega @Amy je geïnformeerd en daarnaast aangegeven wat ze voor jou kon betekenen

 

Man, man, man..kerel waar ben je toch mee bezig?

Je hebt je geregistreerd als gebruiker van het forum en bent akkoord gegaan met de voorwaarden van het forum en hebt je te gedragen aldus de huisregels. Zoals ook @Groentjuh en @Ray dat doen die zich zoals ik, als oud Forum Expert, medeklant zich vrijwillig inzetten om medeklanten te helpen.

Nu maak je weer een erg vreemde reactie naar de collega van ​​​​​@Amy de community manager, beiden werkzaam bij Simyo KLANTENSERVICE, Amy als moderator. 

@Seren de community manager heeft een duidelijke reactie gegeven. 

Verder is het zo dat zowel Ray als behulpzame klant en vanuit Simyo een goede vraag is gesteld.  Staat internet uit op jouw Mijn Simyo? Wanneer dit het geval is is internet geblokkeerd op netwerkbasis. En kan er dus 100% zeker geen internet/data worden gebruikt.

Wat bij jou blijkbaar speelt is dat de simkaart dataverbruik heeft geregistreerd op het netwerk. Deze gegevens heeft Simyo ontvangen van het netwerk, verwerkt en Amy heeft je via Twitter gesproken en een voorstel gedaan na overleg met een afdeling (financiën) binnen Simyo.

Wanneer je het hier niet mee eens bent dan kun je het verdere contact beter laten lopen via de daartoe ingestelde advocaat. 

 

https://forum.simyo.nl/over-simyo-en-het-simyo-forum-80/huisregels-van-het-simyo-forum-747

En HIER staan jouw activiteiten op het forum. 

 

Voor de rest besteedt ik er geen woord aan, ook geen aandacht. Dus welterusten, slaap lekker kerel. 

Badge

Wéér een extra hulplijn, voor Simyo dan.  Het is bijna een psygologisch oorlogsvoering van medewerkers en juridische klanten die kris kras door elkaar heen reageren in het belang van Simyo. Zelf was ik er al lang klaar mee maar je komt gewoon niet meer van ze af. Hier ook weer één, die als klant geen weerwoord duldt. 

Reputatie 5
Badge +3

@MarcelvA Hier nog een reactie van een forumbezoeker (dus géén medewerker of juridische klant) die al een tijdje meeleest. En zich zit te verbazen over houding en reactie van uw kant. Heb lang gedacht “ik ga niet reageren”, maar nu dan toch:

Soms helpt het als je er niet met gestrekt been ingaat bij een geschil of meningsverschil, maar gewoon een goed gesprek aangaat. Het is maar een tip…

(Het principe van een forum als deze is, dat iedereen kan meelezen, kan reageren en kan helpen. Vaak werkt dit ontzettend goed. Mocht u niet gediend zijn van reacties van andere klanten, dan kunt u beter niets op dit forum plaatsen. In plaats daarvan kunt u beter een 1 op 1-contact zoeken met een simyo-medewerker. Gewoon telefonisch.)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MarcelvA,

Het is niet erg om jouw mening te uiten of te discussiëren (inhoudelijk en niet persoonlijk) op dit forum. Echter is het niet de bedoeling om meermaals klanten persoonlijk aan te vallen. Om deze reden zal ik dit topic sluiten (lees: sluiten en niet verwijderen). Mijn privé berichten staan open voor je als je verder nog vragen of opmerkingen hebt.

Groetjes,
Seren