Op mijn mobiele telefoon was vorige week in 65 minuten tijd een verbruik te zien van 55908 MB.
Op mijn topic reageerde een zogenaamde klant Ray, wiens naan je hier overal tegenkomt en die ook consequent gecomplimenteerd wordt door Simyo medewerkers op zijn reacties.
Allereerst zou ik Simyo adviseren zogenaamde klanten niet te laten reageren op een topic.
Het opnieuw afdraaien van hetzelfde bandje:”Stond je internet uit” schieten we niet zoveel mee op en al zeker niet met Ray zijn daarop volgende beschamende opmerking. Misschien dat deze damage controle medewerkers iets meer vrijheid krijgen, maar ik ben hier niet van gediend. Wanneer dit figuur dan vervolgens ook nog bedankt wordt voor zijn bijdrage aan mijn topic, waar zijn we dan mee bezig.
Met de uiteindelijk teruggeschroefde kosten naar € 535,- ga ik uiteraard ook niet akkoord zoals ik van de week al melde. Inmiddels wordt ik bijgestaan door een advocaat.
Wanneer ik mijn auto naar de garage breng en er wordt zomaar voor € 8.000,- aan gerepareerd en ik dat niet accepteer kan de rekening zomaar naar € 535,- Wat er dan vervolgens voor dat bedrag aan gerepareerd is kan men niet zeggen uit privacy overweging, maar moet ik maar blij zijn met deze eenmalige coulance.
Het is van een stuitende arrogantie wanneer Simyo meermaals en consequent weigert in te gaan op mijn constatering dat er op mijn telefoon geen dataverbruik is te zien en ik de mogelijkheid om data in en buitens huis te gebruiken als extra beveiliging ook altijd uit heb staan. Een klant mag er van uitgaan dat dit voldoende zekerheid biedt op onverhoopte kosten. Ook mijn “Onedrive”was niet actief en er was geen uitval van de wifi verbinding tussen 16.00 en 17.06 op donderdagmiddag 16 februari. Heb inmiddels dan ook een advocaat ingeschakeld om mij bij te staan.
Het topic wat ik hier had aangemaakt was louter bedoelt om mensen te waarschuwen voor wat in mijn ogen een nieuwe vorm van fraude is, waar Simyo vooralsnog geen vat op heeft.