.

Beantwoord

Plotseling geen watts app berichten meer.


Badge +1
Ik heb voor op de camping een MB bundel van 500. 3 dagen heb ik met mijn kleindochter volop kunnen watts appen. Helaas was het vanaf zondag afgelopen. Ik kon zin dat er wat binnen kwam maar kon het niet binnen halen. Ook versturen kon ik niet meer. Wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door Ernst 20 May 2014, 15:31

Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge
Meer informatie is welkom. Zie je wel GRPS/EDGE/3G staan op je toestel? Is whatsapp de enige app die niet werkt via internet? Toestel al eens gereboot? Als er wat binnenkomt, dan is er een actieve verbinding. Ik denk dat het aan je toestel ligt. Sluit even het een en ander uit, zorgt ervoor dat we gerichter kunnen helpen. 
Badge +1
Ja ik zie wel 3G staan.  Verder heb ik bij een wegrastaurant via de wifi wel wat binnen gehaald. en ook verstuurd.
Ik weet niet wat reboot is. Nu ben ik weer thuis en kan via wifi weer appen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Wigeroos,

Doet behalve Whatsapp de rest van je internet het wel? Je andere apps bijvoorbeeld?
In je gegevens zie ik zo even niets geks. Je internet staat gewoon aan.
Johndoe bedoelt met een reboot het opnieuw opstarten van je mobiel. Het is een term uit de computerwereld. Maarja, smartphones zijn dan ook gewoon kleine computers.
Laat je even weten of het geholpen heeft?


Johndoe; dank je voor de assistentie!
@ Wigeroos.

Omdat anderen gereageerd hebben even een gedachte van mij.

Waren jij of je kleindochter misschien in het buitenland?
Misschien is er aan masten gewerkt (4G) en dat andere masten het moesten overnemen dat het daarom niet optimaal werkte.
Het zou dus misschien kunnen spelen bij jou of je kleindochter dat er tijdelijke bugs (oneffenheden) waren.

Groet,
Friesian
Badge +8
Hoi Friesian,

Ik hoop dat Wigeroos het nog even komt melden of alles nu weer prima werkt.
Ik denk dat hij even tijdelijk het netwerk kwijt was. Aan en uitzetten zou dan de beste tip geweest zijn :)

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Friesian,

Ik hoop dat Wigeroos het nog even komt melden of alles nu weer prima werkt.
Ik denk dat hij even tijdelijk het netwerk kwijt was. Aan en uitzetten zou dan de beste tip geweest zijn :)

Groetjes,
Charlene


Ik zou het omdraaien:p
Badge +1
Hallo allemaal,
Hartelijk dank voor alle reacties. Het heeft even geduurd omdat ik uit moest proberen of ik buiten de deur wel verbinding kan maken.
Dit is gelukt, dus dat is opgelost. Ik heb de raad van Johndoe opgevolgd en het ding uit en aan gezet. (gereboot. wat een woord!)
De watts-app werkt ook weer.

Nu vraag ik mij het volgende af. 
Is het zo dat ik bij het opgebruiken van mijn 500 MB niets meer kan doen tot de nieuwe maand ingaat?  Was dat de reden dat het niet meer werkte?
Als ik op mijn Simyo kijk zie ik nl. dat ik weer 500 MB heb waarvan alweer een gedeelte is gebruikt. 

Ik weet het niet hoor maar verstand heb ik er dus helemaal niet van. Vindt het prettig als alles werk maar daar houdt het op.
Groet Wigeroos.

Is het zo dat ik bij het opgebruiken van mijn 500 MB niets meer kan doen tot de nieuwe maand ingaat?  Was dat de reden dat het niet meer werkte?


Het antwoord is nee.

Wanneer je meer verbruikt dan je bundel (en dan vooral bij mb) betaal je buiten de bundel kosten.
Dit is altijd duurder.
Beter is dan mobiele netwerken uit, gebruik gratis wifi.

Duidelijk geholpen?

Groet,
Friesian

En Johndoe zijn raad, Superrr.
Goed dat Whattsapp weer werkt.
Wel een beetje anders dan Watts... (app)
Badge +1
Hartelijk dank Frieslan en Johndoe. 
Mijn kleindochter zit inderdaad in het buitenland. Was ik vergeten op te antwoorden.
Ik weet nu in ieder geval dat ik buiten de bundel gewoon door kan appen. Ja moeilijk hoor ala die Engelse termen.

Voorlopig ben ik uitstekend geholpen.
Nogmaals dank allemaal.
Groet Wigeroos.
Hallo Wigeroos,

Engelse termen, geeft niks hoor, ik begrijp wat je bedoelde. (Alleen bij watts denk ik aan stroom of vermogen het vroeger gebruikte pk)

En ter afsluiting.
Anytime anyplace anywhere. 🆒

(Met dank aan Nena & Kim Wilde)

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Die Wigeroos, die wordt me hier toch even goed geholpen door iedereen 😮
Reputatie 7
Badge +9
Die Wigeroos, die wordt me hier toch even goed geholpen door iedereen :o
inklusief Nena & Kim Wilde, wat heeft Friesian toch met die dames? 😕
Kijk maar eens naar "van welk liedje wordt jij supervrolijk",
Daar vind je het antwoord op dat mysterie. :)
# 17
Reputatie 2
Badge +6
@Friesian, Bedoel je soms deze... 😉
Hallo Dries, Scottsman

Ik bedoel deze kanjer van een hit.
http://youtu.be/c8hRQTJJum8

Groet,
Friesian 🆒

Bij reactie van Dries kom ik op page 2 van leuke liedjes.
Badge +8
Hoi Wigeroos,

Fijn dat je goed geholpen bent. En Johndoe, je hebt helemaal gelijk ;)
Wigeroos, je kunt als je internetbundel op is, dus gewoon blijven internetten, maar dat is dan tegen buiten bundel tarief. Wil je die mogelijkheid uitschakelen, dan zet je het beste Internet op je mobiel uit op Mijn Simyo.
Dan weet je zeker dat je geen internet kunt verbruiken via de simkaart.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust op hier op het forum :)

Groetjes,
Charlene

Reageer