.

Beantwoord

Overschrijden van mb's. Hoe kan het ineens komen?

  • 18 October 2015
  • 3 reacties
  • 243 Bekeken

Ik ben in september 405 mb over mijn vaststaande mb's gegaan en heb nu een rekening van 86,77. Schrok me door. Dus ik heb het verhoogd met 1000 mb voor de maand oktober, kijk ik net ben ik 500 mb eroverheen gegaan en nu is mijn factuur bedrag al opgelopen tot 111,18 euro. Dit zou niet mogen!!! Ik ben al jaren klant bij jullie maar zoveel bij moeten betalen, ben er ziek van. Klopt dit wel? Zo ja dan stap ik over naar een provider die mss ietsje duurder is maar die niet zulke hoge bedragen rekent als je wat mb's boven je bundel uitkomt.
icon

Beste antwoord door Tiury 20 October 2015, 11:46

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Joyce Molenaar, welkom op het Simyo forum 🙂.

Dat je je dood bent geschrokken van deze buiten bundelkosten, kan ik mij goed inbeelden. Ik zie dat het bedrag €111,18 is gecorrigeerd. Dit komt omdat er afgelopen weekend een probleem was met het verwerken van verbruiksgegevens.

Dit neemt niet weg dat je ondanks dat toch flink buiten bundel gaat, twee maanden achter elkaar.

Wat mij eigenlijk een beetje verbaasd, is dat je ondanks de waarschuwingsberichten en het verbruik op Mijn Simyo, toch ervoor kiest om verder te gaan internetten. In het waarschuwing sms'je staat dat je om verdere kosten te voorkomen, een extra 500 MB bundel kunt kopen via Mijn Simyo. Deze kost je slechts €5,- en kun je flink mee uit de voeten.

Daarnaast is het goed om na te kijken wat er voor dit verbruik zorgt, zodat jij er zelf iets aan kunt doen. In deze blog leggen we uit hoe je dat doet. Wat kun je hier vervolgens dan aan veranderen? Dat lees je hier.

Groetjes, Tiury
Ik ben nooit eerder over m'n bundel gegaan omdat ik nooit echt veel internet gebruikte buiten de deur. Ik weet ook niet technisch gezien wat een mb is, het is een term waar ik weinig inhoud aan geef. Ik heb inderdaad een berichtje gehad van simyo ter waarschuwing en ik dacht ik let gewoon op dat ik niet meer vaak op internet ga buiten de deur. Ik dacht het kost een paar euro's ofzo over je bundel heen gaan. Maar het heeft me totaal 150 euro gekost
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Joyce Molenaar,

Een kB, een MB of GB, het zijn inderdaad best abstracte begrippen die niet te koppelen zijn aan een periode van verbruik. Kijk, een smartphone is net zo geavanceerd, zo niet geavanceerde dan een laptop of PC.
Zodra het apparaat aanstaat en er is een verbinding mogelijk, dan kán er ook data verstuurd of ontvangen worden. Alle applicaties in je smartphone werken als zelfstandige programmaatjes die dit autonoom 'beslissen' te doen.
Ook al heb je het automatisch updaten uit staan, of enkel via wifi toegestaan, om z'n werk te kunnen doen is het vaak wel nodig dat er data verstuurd of ontvangen wordt.

Ik raad je aan om de links naar de blogs die Tiury aangeeft goed tot je te nemen, hier heb je echt wat aan.

Verder kan ik je aanbieden om het dataverbruik van deze maand tot nu toe te verrekenen met extra bij te kopen 500 MB bundels van €5 per stuk. Vind je dat goed?
Voor komend verbruik deze maand kun je deze aanschaffen via Mijn Simyo.

Reageer