.

Beantwoord

Oproep: zijn er meer klanten waarbij het 4G netwerk telkens helemaal wegvalt?

  • 17 May 2015
  • 3 reacties
  • 301 Bekeken

Reputatie 4
Badge +8
  • Actief Simyaan
  • 207 reacties
Beste forumleden,

Ik maak gebruik van het 4G netwerk, aangezien ik de bundel Flex 4G heb geactiveerd.
Altijd prima gewerkt, tot het moment dat Simyo de snelheidslimiet eraf heeft gehaald, en dus in de meest gunstigste momenten tot 150 Mbps kunnen halen.
Na elk telefoongesprek valt de verbinding helemaal weg (geen service), om na ongeveer 10 seconden van 2G naar 3G (H+) over te schakelen, en dus niet meer naar het 4G netwerk.
Welke stappen ik ook onderneem om dit probleem te verhelpen, het helpt totaal niet.
Ook het laten resetten van mijn simkaart door Simyo, heeft niet tot de oplossing geleid, waardoor het probleem er dus nog steeds is.

Omdat ik steeds meer berichten tegenkom op het forum, met dezelfde klachten, vroeg ik mij af of er nog meer klanten zijn met dit technisch probleem, waarbij na het bellen de verbinding even weg valt en je vervolgens blijft hangen op het 3G netwerk?
Het probleem is ontstaan nadat Simyo de snelheidslimiet er verleden week eraf heeft gehaald.

Laat het dan even weten, want hoe meer mensen met "Flex 4G" dit melden, hoe duidelijk het het voor Simyo wordt, hoeveel klanten er last van hebben.
Dan kan Simyo, in overleg met de netwerkspecialisten van KPN, kijken naar de oplossing om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen.
icon

Beste antwoord door Tiury 20 May 2015, 14:46

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hi, ik heb hetzelfde probleem. Ook nadat ik vanmorgen mijn telefoon uit en aan heb gezet. Geen of beperkte internetverbinding.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MichD,

We vinden het heel vervelend dat je dit ervaart, dat begrijp je wel 🙂. Het is nu in onderzoek, omdat we merken dat de impact niet beperkt blijft tot een paar klanten! We hebben daarom in principe niet meer voorbeelden nodig. Daar buiten bedankt ik je wel voor dit initiatief 🙂! Zodra we meer weten, brengen we je hiervan op de hoogte. Dit geldt uiteraard ook voor Jonathan110.

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MichD en Jonathan110,

Er is inmiddels een oplossing!

Ik wil jullie vragen om het onderstaande uit te voeren:

- Zorg ervoor dat je de APN: portalmmm.nl in je telefoon hebt staan;
- Zet hierna je telefoon uit voor 15 minuten;
- Start je telefoon weer op;
- Laat mij weten hoe het er nu voor staat met je 4G aansluiting!

(Heb je een iPhone? Dan kun je ook de home knop + aan/uit knop vasthouden, tot je het Apple logo ziet)

Alvast bedankt 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer