.

Beantwoord

onvoorstelbaar veel mb’s “verstookt” in 5 minuten

  • 12 April 2024
  • 12 reacties
  • 98 Bekeken

Heb 6 gig data en dat is altijd meer dan genoeg in de maand, verbruik daar max 3 gig van. Vandaag ging het voor het eerst helemaal mis en had ik in 5 minuten tijd 85 “blokjes” van 58 mb staan. De hele maand tot nu toe is het verbruik amper te zien in de grafiek en nu een piek (in 5 min) tot bijna 6 gig. Heb er maar wat bijgekocht maar dit is toch te gek voor woorden? Bij de tijden staat ook alles dubbel?  Bij dezelfde tijd staat dus iedere keer 2 x die 58 mb? Geen idee hoe dit werkt maar ik vind dit heel erg raar. Kunnen jullie hier eens naar kijken? Durf mijn telefoon niet eens meer aan te zetten…,,

icon

Beste antwoord door Roeqajja 15 April 2024, 17:13

Bekijk originele reactie

12 reacties

Als je een Android telefoon hebt kun je op app-niveau zien waar de data aan opgegaan is @NotFunny 

en kun je een waarschuwing en blokkade instellen als je tegen het einde van je databundel aanloopt.

 

Reputatie 3
Badge +1

Als je een Android telefoon hebt kun je op app-niveau zien waar de data aan opgegaan is @NotFunny

 

Kan bij een iPhone toch ook?

Dank voor de tips maar dat heb ik natuurlijk meteen al bekeken. Het gaat mij alleen om de belachelijke 85X 58 mb’s in 5 minuten tijd. Wat moet ik dan gedaan hebben om aan zo’n verbruik te komen. Ik wacht even in de auto en kijk dan op een nieuwssite dat is alles. Dat doe ik 5 keer per week een minuut of 5 en nu in 1 keer dit. Begrijp er niks meer van. Vooral omdat er staat 12:31 58 mb, 12:31 58 mb en dat tig keer bij alle 5 minuten. Dat laatste is voor mij ook iets onlogisch. Zo registreer je iets toch niet? Nou ja hier zal wel niks uitkomen maar in ieder geval mijn dank voor de reacties. 

Reputatie 3
Badge +1

Dank voor de tips maar dat heb ik natuurlijk meteen al bekeken.

 

En wat was het resultaat?

Niet meer dan het normale verbruik van mij van Safari. De meeste apps staan uit en degene die aanstaan hadden weinig verbruik. Ben gelukkig niet over mijn tegoed heen gegaan maar de mb’s die ik nog over heb is niet veel meer . Ik zou het wel beter begrijpen als ik films of wat dan ook zou kijken maar dat doe ik dus niet. Gewoon 5 minuten even het nieuws kijken bij de NOS. Zit nu te wachten op mijn nieuwe tegoed en dan maar zien en 4G weer aanzetten.  Heb nu weinig over en heb niet zo’n zin om bij te kopen. Heb dit echt nog nooit gehad. 

Reputatie 3
Badge +1

It’s not funny indeed!

 

Alleen op de telefoon kun je eventueel zien wat het veroorzaakt zou kunnen hebben.

 

 

En daar is dus niks bijzonders te zien. Maar oké, ik ga het verder rustig aanpakken en dan zien of dit een vaag incident is of wat anders. Zal het goed in de gaten houden want ik heb hier al peperdure rekeningen gezien. Bedankt iedereen en een fijne zondag. 

Als je een Android telefoon hebt kun je op app-niveau zien waar de data aan opgegaan is @NotFunny

 

Kan bij een iPhone toch ook?

Weet ik niet, ik ken de Apple-produkten niet @XTF 

Reputatie 7
Badge +9

Bij Apple kun je wel per-app verbruik zien, echter reset iOS die tellers niet periodiek. Dat moet je dus zelf doen (Je hebt weinig aan het verbruik sinds je dat toestel bent gaan gebruiken! Hoeveel MBs je in de huidige maand gebruikt hebt is veel nuttiger.)

Reputatie 4
Badge +2

Afgezien van uw melding @NotFunny , het wordt tijd dat:

  1. Simyo, net als de meeste andere providers de mogelijkheid gaat bieden, of dat zelf doet,  om een dataplafond in te stellen, of:
  2. dat iOS van Apple net als Android de optie krijgt om op je toestel zelf een gebruiksplafond in te stellen.

Hier met Android 14 is het verbruik ingesteld op 3800 Mb bij een 4000 Mb abonnement, op een tweede toestel 10500 Mb bij een 12000 Mb abonnement. Bij het ingesteld verbruik wordt de dataverbinding uitgeschakeld en heb je de gelegenheid om (eventueel) Gb’s bij te kopen. Dit is overigens bij Simyo onevenredig duur. Heb door deze instelling(en) nog nooit een onverwachte overschrijding gehad.

Ben overigens erg benieuw hoe Simyo reageert op uw “85 X 58 mb’s in 5 minuten” vraag.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @NotFunny,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Ik kan het me voorstellen dat je vragen hebt over je verbruik. Wij kunnen in ons systeem niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt vanwege de privacywetgeving. Dit kun je soms wel in je telefoon terugvinden. Ik lees dat je een iPhone hebt. Je kunt dan bij per app inzien hoeveel MB's er zijn verbruikt via Instellingen> Mobiel netwerk. Het zou namelijk kunnen dat er een app op de achtergrond MB's heeft verbruikt. Wel is het zo dat het verbruik per app meestal is berekend over langere periode, dit moet je namelijk zelf resetten zoals @Groentjuh ook uitlegt! Heb je hier misschien iets opvallends terug gevonden in je verbruik?

Ik zie inderdaad dat je MB's bijna op zijn, ik heb daarom een cadeau klaargezet zodat je wat extra MB's hebt. Dit kun je activeren via Mijn Simyo in het Overzicht. Hopelijk helpt dit je een beetje voor de rest van de maand. 🙂

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt voor jullie hulp! @J.D.L.@XTF, @Groentjuh en @Kaas Berrie 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 3
Badge +2

@Kaas Berrie er word al ongeveer 10 jaar om zn plafond gevraagd. Dat komt er niet anders was dat er al lang geweest. 

Reageer