.

Beantwoord

Onverklaarbaar Hoog verbruik, hoe kan dit?

  • 30 October 2023
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Beste,

Vanavond keek ik in de Simyo app om te zien hoeveel data ik heb nog heb tot aan de nieuwe bundel. Staat er dat ik een verbruik heb van bijna €80,-! Ik begrijp het niet. Twee dagen geleden keek ik en toen was ik er nog niet doorheen terwijl ik amper internet heb gebruikt. Kennelijk vandaag heel veel terwijl ik de hele dag gewerkt hebt. Het is dus onmogelijk dat mijn verbruik zo hoog is. Ik zit pas sinds deze maand bij Simyo, voorheen altijd bij KPN. Daar heb ik nooit meer hoeven betalen dan mijn maandelijkse bedrag en ik heb nu niet eens meer gebruik gemaakt van mijn bundel. Krijg hierdoor spijt van mijn overgang naar Simyo. Kan  nagegaan worden of dit een technische fout of iets dergelijks betreft? 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 31 October 2023, 17:21

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Vanavond keek ik in de Simyo app om te zien hoeveel data ik heb nog heb tot aan de nieuwe bundel. Staat er dat ik een verbruik heb van bijna €80,-! Ik begrijp het niet. Twee dagen geleden keek ik en toen was ik er nog niet doorheen terwijl ik amper internet heb gebruikt. Kennelijk vandaag heel veel terwijl ik de hele dag gewerkt hebt. Het is dus onmogelijk dat mijn verbruik zo hoog is. Ik zit pas sinds deze maand bij Simyo, voorheen altijd bij KPN. Daar heb ik nooit meer hoeven betalen dan mijn maandelijkse bedrag en ik heb nu niet eens meer gebruik gemaakt van mijn bundel. Krijg hierdoor spijt van mijn overgang naar Simyo. Kan  nagegaan worden of dit een technische fout of iets dergelijks betreft? 

Bij KPN werkt het iets anders dan bij Simyo. Bij KPN werd de snelheid van de dataverbinding sterk vertraagd, maar kon je zonder kosten verder met die vertraagde verbinding. Bij Simyo kun je met volle snelheid door, maar ga je 0,15 € per MB betalen. En dat kan flink oplopen.

Simyo stuurt een SMS bij 80% en 100% van het gebruik van de databundel. Die zou je gehad moeten hebben als jouw bundel op is geraakt.

Simyo heeft dit blog waarin het uitlegt hoe je inzicht krijgt in jouw dataverbruik en eventueel welke maatregelen je kunt nemen om te voorkomen dat je buiten de databundel komt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Constance16,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Wij kunnen het ons voorstellen dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. :)

Super bedankt voor je hulp en uitleg!! @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer