.

Beantwoord

Onverklaarbaar hoog dataverbruik (in blokken van 59mb). Hoe kan dat?

  • 15 June 2017
  • 56 reacties
  • 11781 Bekeken


Toon eerste bericht

56 reacties

Goedemorgen, ik wil geen nieuw topic openen over die 59Mb blokken die van je tegoed worden afgehaald (daar zijn er al zoveel van) dus ik haak hier maar even aan.

Ik ben helaas ook tot de ontdekking gekomen dat zonder dat mijn gebruik van mijn iPhone is veranderd er in juni onverklaarbaar veel data van mijn tegoed wordt afgehaald:

2-6: 28 x 59Mb

7-6: 14x 59Mb

12-6: 48x 59Mb

13-6: 22x 59Mb

19-6: 7x 59Mb

Dat is bij elkaar grofweg 7Gb die ik nooit verbruikt heb. Op al die data was ik thuis en maak ik gebruik van mijn wifi.

Deze data vallen ook bijzonder op want voor de rest van de maand en de maanden ervoor gebruik ik hoogstens 1,5 a 2 Gb per maand.

Het vervelende is ook dat ik juist zuinig op m'n data ben deze maand want ik heb volgende week,  wanneer ik met mijn schip in het dok lig en geen wifi heb, deze data juist hard nodig! En nu heb ik nog geen 3Gb over voor de komende 10 dagen. Dat ga ik dus niet redden.

Graag zie ik een oplossing tegemoet. Ik heb alle andere topics en ook die blog doorgelezen dus dat antwoord mag achterwege blijven. Nogmaals; mij iPhone gebruik is niet veranderd ten opzichte van voorgaande maanden.

Graag hoor ik van een modje wat de mogelijkheden zijn.

 

 

 

Het vervelende is ook dat ik juist zuinig op m'n data ben deze maand want ik heb volgende week,  wanneer ik met mijn schip in het dok lig en geen wifi heb, deze data juist hard nodig! En nu heb ik nog geen 3Gb over voor de komende 10 dagen. Dat ga ik dus niet redden.

Graag zie ik een oplossing tegemoet. Ik heb alle andere topics en ook die blog doorgelezen dus dat antwoord mag achterwege blijven. Nogmaals; mij iPhone gebruik is niet veranderd ten opzichte van voorgaande maanden.

Graag hoor ik van een modje wat de mogelijkheden zijn.

 

 

Wanneer je graag een oplossing tegemoet ziet @Ferret dan zou ik op zijn minst spreken over een moderator of medewerker van Simyo.. Klinkt wat meer respectvol dan modje. 

 

Toch? 😉

 

Excuses. Ik ben zelf beheerder van twee fora en daar noemen wij ze modje. Dat is op veel fora zo. Maar ik zal er op letten.

Mag ik vragen op welke fora je beheerder bent? Ik ben op verschillende fora actief. 🙂

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ferret,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! 

Het kan echter voorkomen dat er onbewust internet wordt verbruikt. Goed dat je de blog al hebt doorgelezen! Hopelijk haal je hier handige tips uit zodat je MB's kan besparen 😊! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen. 

Bedankt voor je reactie @Friesian!

Groetjes,
Amy

Hier in huis ook 3 abonnementen actief bij Simyo. Mijn partner heeft al een keer om onverklaarbare redenen extra kosten gemaakt. simyo is daar toen iets in tegemoet gekomen. Zag vandaag bij mijn dochter ook dat er in oktober 20euro extra kosten waren. Hierop heb ik al onze facturen eens bekeken. Meestal blijft het verbruik binnen de bundel en had ik daar verder dus geen oog voor, maar nadere bestudering leert toch wel dat er ook op onverklaarbare momenten internet wordt verbruikt. Midden in de nacht of opeenvolgende transacties steeds op xx.19 xx.39, xx.09, etc. En/of op momenten dat we gewoon thuis zijn en dus via WiFi zouden verbruiken. Het gaat niet altijd om blokken van 60mb, maar die komen ook regelmatig voor. Ik ben nu op zoek naar een provider voor mijn zoon, maar ik ben het vertrouwen in Simyo wel verloren. Ik denk dat ik met alle 3 de abonnementen ga overstappen om te voorkomen dat we nog eens onverwacht voor extra kosten komen te staan.

Hallo @Smul1975 er zijn 2 manieren om het dataverbruik te beperken bij een Android-toestel. Ten 1e voorkomen dat het toestel bij slechte wifi automatisch overgaat naar data en ten 2e een datalimiet in het toestel instellen. Stel je hebt 10GB per maand, stel dan een waarschuwimg in bij 9GB en een datastop bij 9,5 GB en ga dan verder met wifi of koop een bundel bij.

 

Reageer