.

Beantwoord

Nieuwe telefoon, hoe krijg ik 4G?


Hallo,

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitster van een Apple Iphone 5S, hier zou ik dus 4 G mee moeten kunnen krijgen. Ik heb de forum's al gelezen maar voor mij is het niet helemaal duidelijk of dit nu op mijn bestaande abonnement ook geldt en of ik er een speciaal kaartje (nano?) voor nodig heb. Mijn telefoon is simlock vrij en de verkoper heeft mijn oude kaartje op maat gemaakt voor de nieuwe telefoon, die werkt dus prima. Hij is snel hoor maar met 4G zou het nog beter kunnen lees ik overal;) Moet ik hier extra voor betalen omdat ik maar een vrij simpel sim only abonnement heb (300minuten en 200MB)?
Als het met mijn huidige abonnement kan zou ik graag weten hoe ik moet handelen. Alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes Hanny
icon

Beste antwoord door Johndoe 10 May 2014, 15:46

Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge
Je moet via mijn simyo flex 4G aanzetten. Na het aanzetten moet je jouw apn wijzigen naar KPN4G.nl. Verdere instructies krijg je in de e-mail toegestuurd, nadat je flex 4G hebt aangezet. Een grotere bundel lijkt mij wel handig als je van plan bent 4G te gaan gebruiken. 
Hallo John Doe

dank je wel voor je snelle reactie maar ik zit nu weer met een andere vraag......waarom zou het handig zijn om een grotere bundel aan te schaffen als ik 4G wil gaan gebruiken? wellicht is het handig om te weten dat ik van huis uit werk en via mijn vaste lijn gratis kan bellen naar alle vaste en mobiele telefoonnummer, Van huis uit werk ik dus met Wifi en mijn abonnement is enkel om te gebruiken als ik weg ben. Misschien maakt het voor mij niet veel uit om 4G te gaan gebruiken of scheelt het echt veel?

groetjes Hanny
Badge
Het belangrijkste is, wat doe je met het toestel onderweg? Heb je 4G echt nodig voor zijn snelheid? Als je actief 4G gaat gebruik voor bv e-mail (met grote bijlages), Youtube, FB, noem het maar op, dan ben je zo door je 200MB heen. Het is dus meer de vraag wat je eigenlijk onderweg doet met je telefoon. Ik heb zo'n vermoeden dat 3G voldoende moet zijn.
Hallo John Doe

Bedankt wederom voor je reactie. Ik heb hier meer over gelezen inmiddels en gezien het feit dat ik het internet niet echt veel gebruik als ik niet thuis ben denk ik dat 3G voor mij voldoende is, ik heb begrepen dat je er ook nog eens extra voor moet betalen en dat is het mij niet waard;)
Ik had zoveel over 4G gehoord en aangezien deze telefoon het aan kan dacht ik wellicht is dat wat voor mij. Maar gezien het feit, wat jij ook al aangaf, dat ik het weinig gebruik is 3G voldoende.
In ieder geval heel hartelijk bedankt, fijn dat je me geholpen hebt.

Groetjes Hanny
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Hanny1955, wat leuk dat je je vragen op het forum stelt :o

En wat leuk dat Johndoe ze zo goed weet te beantwoorden :D

Eigenlijk hoef ik er niets aan toe te voegen, dus dat doe ik dan ook maar niet!
Mocht je als nog vragen hebben, dan beantwoord ik ze graag.
Hallo Ernst,

Heel hartelijk bedankt, zo fijn om als "leek" hier je vragen te kunnen stellen en nog antwoord te krijgen ook;)

Fijne dag, groetjes Hanny
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Hanny1995,

Dat geeft helemaal niets, dat is precies de reden waarom het forum er is 🙂 Onze dank gaat uit naar Johndoe voor het beantwoorden van je vragen.

Mocht je ooit nog eens ergens meer informatie over willen hebben, dan helpen we je graag verder op het forum!
Dank je wel~Dries, zal ik zeker doen.
Groetjes Hanny
Badge
Ik denk dat het ook wel belangrijk is om te weten of het gebied waar je tussen rijd ook 4G ondersteunt want volgens mij is het nog geen landelijke dekking 4G.

Zou misschien zonde zijn als je een 4G neemt en er is geen dekking volgens mij is dit te googlen 4G gebieden.

Heb even gegoogled 4G dekking gebied 
Hallo Alex,

Dank je wel voor je opmerking. ik heb ook even op Google gezocht en KPN zegt door geheel Nederland in ieder geval 4G aan te bieden. Het schijnt 10 keer sneller te zijn dan 3G. Maar...ik heb inmiddels besloten om hier geen gebruik van te maken, ik heb maar een miniabonnementje en gebruik mijn internet buiten de deur alleen iets op te zoeken  dus niet om een filpje o.i.d. te downloaden. De rest doe ik thuis viai WiFi.
Nogmaals bedankt, groetjes Hanny
Badge
Beste hannie

Mooi dat ik je van dienst kon zijn lang leve google 😉.
Soms is het ook wel zo als er 4G word aangeven dat je dat in een bepaalt gebied moet hebben kan het wel eens zo zijn dat je het op bepaalde stukken niet ontvangt.

Het is volgens mij alleen maar sneller als je een hele dure telefoon heb (Bijna het zelf als met je computer) en Glasvezel.

Maar geniet van het weertje en mocht je nog een keertje vragen hebben :D

Groetjes

Alex
Reputatie 5
Badge +11
Hi alex32, lekker bezig ;)

Het klopt inderdaad qua toestellen, alleen de nieuwste (en nu nog duurdere) modellen ondersteunen 4G.
Qua Googelen en 4G dekking zoeken heb ik hier iets makkelijkers voor je: de coveragechecker 😃
Badge
Ach ja maak me een beetje nuttig 😃.
Als ik andere mensen een beetje kan helpen als er nog geen antwoord is gegeven dan doe ik dat graag.

Ik zal meteen even kijken deze kende ik nog niet namelijk

Bedankt
Badge +8
Hoi Alex32,

Dat stellen we heel erg op prijs 🙂 En de mensen natuurlijk ook, als jij ze al eerder op weg kan helpen dan wij.
Hoe is je interesse in telecom zo'n beetje ontstaan?
En vind je het misschien leuk om je een beetje voor te stellen in het Gewoon Gezellig forum?

Groetjes,
Charlene

Reageer