.

Beantwoord

Nederlandse netwerk komt niet automatisch terug. Wat nu?

  • 5 February 2016
  • 7 reacties
  • 849 Bekeken

Ik heb sinds kort een S6 Edge in bezit en heb daar een Simyo simkaart in zitten met abonnement. Ik werk op de grens van Nederland / België, daar rij ik een deel van mijn dagelijkse rit aan de Belgische kant, waardoor de provider even schakelt naar Base Company.

Eenmaal op mijn werk zit ik weer op een Nederlands netwerk (de KPN mast zit 10 meter achter het bedrijf), maar dan komt het mobiel internet niet meer terug. Daarvoor moet ik de mobiel opnieuw opstarten en dan heb ik weer mobiel internet.

Mijn Samsung S4 had dit probleem niet, ik heb dezelfde instellingen erin gezet.

Ik heb alle APN's eruit gegooid en die van Simyo handmatig toegevoegd. Het mobiel internet is er gewoon, alleen bij het schakelen van NL -> België -> NL qua providers, valt het weg.

Graag hulp!

- Nicky
icon

Beste antwoord door Angela 6 February 2016, 17:08

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ik heb dit wel eens vaker gelezen bij Samsung telefoons. Vaak hielp het dan om het toestel even op vliegtuigstand te zetten en dan weer normaal.
Ik heb dit wel eens vaker gelezen bij Samsung telefoons. Vaak hielp het dan om het toestel even op vliegtuigstand te zetten en dan weer normaal.

Zal het straks eens proberen, ik heb al wel geprobeerd om mobiel internet aan en uit te zetten, maar dat helpt niet. Alleen een herstart van de telefoon geeft de verbinding terug.
Het aan en uit zetten van de vliegtuigstand werkt inderdaad, echter nog geen permanente oplossing. Mijn S4 had dit probleem niet, maar de S6 dus wel. Heeft niets met de instellingen van de APN van doen? Of misschien dat er een app is die het automatisch kan regelen.

Gr.

Nicky
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nicky_D,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is niet handig! Ik snap dat je dit probleem graag wilt oplossen.

Gelukkig heeft Raytje al een handig tip gegeven waardoor je in ieder geval niet steeds jouw telefoon opnieuw hoeft op te starten. Dit scheelt al weer! De enige manier om dit issue te omzeilen, is om het netwerk vast te zetten op het KPN netwerk. Hiermee kan jouw telefoon niet automatisch zoeken en verbinding maken met andere netwerken.

Dit betekent wel dat je dus geen automatische connectie meer maakt met het buitenlandse netwerk. Laat je weten of dit misschien de oplossing is voor je?

@Raytje, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela
Ik ben al enige maanden tevreden klant van simyo alleen sinds een paar weken zonder iets aan de instellingen van mijn samsung j5 gedaan te hebben krijg ik niet automatisch een mobiele internetverbinding als ik de grens van belgie naar nederland over ben, nu ben ik woonachting in belgie maar vaak aanwezig in nederland dus dit is niet handig en wenselijk maar vooral erg vreemd omdat het sinds 2/3 weken pas zomaar uit het niets aan de gang is

Kortom ik ben erg benieuwd naar de reden maar bovenal naar een permanente oplossing
Ik ben al enige maanden tevreden klant van simyo alleen sinds een paar weken zonder iets aan de instellingen van mijn samsung j5 gedaan te hebben krijg ik niet automatisch een mobiele internetverbinding als ik de grens van belgie naar nederland over ben, nu ben ik woonachting in belgie maar vaak aanwezig in nederland dus dit is niet handig en wenselijk maar vooral erg vreemd omdat het sinds 2/3 weken pas zomaar uit het niets aan de gang is

Kortom ik ben erg benieuwd naar de reden maar bovenal naar een permanente oplossing

Tja wat moet daar van gezegd worden. Je rijdt kms met een auto of fiets en geheel onverwacht krijg je een slappe band.
Wat is de reden? Pech. Het is techniek, niet alleen jouw telefoon maakt mega veel verschillende verbindingen maar ook al die interne systeemapparatuur masten, servers noem maar wat - altijd prijs.

Mogelijkheden als oplossing...
Een dualsim telefoon.
Een dualsim adapter

Ben je in België zet je de (als voorbeeld) Belgische sim aan NL sim van tevoren uit.
Ben je in NL vice versa.

Verder gaf Raytje al aan vliegtuigstand aan uit in België, NL vice versa.

Suuk 6.
Fijne pasen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Pukkie2,

Vervelend dat je toestel niet automatisch een mobiele internetverbinding maakt wanneer je de grens overgaat!

Het makkelijkste wat je kunt doen is je toestel even in de vliegtuigstand te zetten en daarna weer in de normale stand wanneer je de grens over bent. Zo geef je de verbindingen een soort reset. Dit zal waarschijnlijk wel helpen.

@ Friesian, bedankt voor je antwoord!

Groetjes, Caspar

Reageer