.

Beantwoord

Mobiele data netwerk 4G activeren niet mogelijk. Hoe kan dit?

  • 28 September 2015
  • 5 reacties
  • 1416 Bekeken

Hallo,

vandaag via mij simyo 4G aangevraagd. Het zou een uur duren voordat dit op mijn telefoon (Iphone 6) geactiveerd zou zijn. Twee uur later kan ik echter helemaal niet op internet. Twee keer met simyo gebeld maar ook zij niet een concreet idee wat het zou kunnen zijn. APN aangepast, Aan en uit gedaan, maar het werkt allemaal niet. Vervolgens zou het blijkbaar aan mijn telefoon kunnen liggen. Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Angela 29 September 2015, 13:47

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Victorvd,

Welkom op het Simyo Forum.

Met een iPhone 6 kan ik me voorstellen dat je graag eens 4G wilt proberen. Erg jammer om te zien dat dit vervolgens niet helemaal soepel verloopt.

Ik zie dat je er ondertussen voor hebt gekozen om Flex 4G weer uit te zetten en een nieuwe simkaart te bestellen. Klopt dit? Hiermee ben je ook weer aangemeld op het 3G netwerk. Kun je mij vertellen of dit in ieder geval weer werkt?

In het systeem zie ik staan dat je netjes toegang kreeg op ons 4G netwerk. Vanaf een hier kan ik natuurlijk niet zien hoe het er in jouw telefoon voor staat. Je hebt de APN netjes opnieuw ingesteld. Heb je ook via Instellingen > Mobiel netwerk > Gesprekken en Data > 4G aangezet? Dit is wel nodig namelijk. Ik zie jouw bericht graag tegemoet.

Jouw vraag komt net wat beter tot zijn recht in het subforum '4G'. Hier heb ik jouw topic naar toe verplaatst.

Groetjes,
Angela
Ik heb vandaag exact hetzelfde probleem. Flex 4G aangezet, APN stond al goed, mijn iPhone 6 een paar keer opnieuw gestart, maar ik heb nu helemaal geen mobiele dataverbinding meer.
Wel stond ineens 'internet in Nederland' uit in mijn Simyo netwerkinstellingen, dat moet dan zijn gebeurd toen ik de 4G aanzette want daarvoor gebruikte ik gewoon 3G? Duurt het echt zo lang en heb ik in de tussentijd helemaal geen mobiel netwerk?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi myra_, welkom op het Simyo forum!

Goed dat je je telefoon al opnieuw hebt opgestart. Ik zie dat je ook telefonisch contact hebt gehad met mijn collega Mahzer. Hij heeft een instelling voor je veranderd, waardoor je gewoon hoort te kunnen internetten met 4G 🙂

Werkt alles nu naar behoren?
Ik heb hetzelfde probleem.
Gisteren een 4G bundel geactiveerd, echter ontvang ik nog steeds geen 4G.
De APN-instellingen stonden al goed en 4G stond ook aan op mijn iPhone 6. Hetzelfde geldt voor mij dat ik in eerste instantie helemaal geen internet meer had omdat 'internet in nederland' opeens uitgeschakeld stond. Deze is weer terug ingeschakeld en nu ontvang ik wel internet maar geen 4G.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Barrie,

Wat vervelend dat het nog niet is gelukt om 4G te ontvangen op je telefoon. Er staat bij jou ook inderdaad iets verkeerd op Mijn Simyo. Ik heb dit meteen voor je opgelost. Als je de telefoon even opnieuw opstart ontvang je als het goed is 4G.

Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes, Tiury

Reageer