.

Beantwoord

Mobiel internet instellen op samsung galaxy a5 lukt niet. Wie kan dit oplossen?

  • 25 September 2015
  • 1 reactie
  • 1357 Bekeken

ik heb vandaag mijn nieuwe nano sim geactiveerd en ben mijn nieuwe samsung galaxy a5 aan het instellen, maar het is niet mogelijk om mobiel internet te activeren.
ik heb de handmatige APN varianten van verschillende samsungs geprobeerd maar niets werkt.

in het menu zie ik dat ik nog de extra mogelijkheid om te selecteren heb:
drager (LTE, eHRPD of niet gespecificeerd)
het APN protocol is nog IPv4 neem ik aan?
en operatortype mobiel vitrueel netwerk (Geen SPN, IMSI, GID)

verder heb ik de standaard gegevens ingevoerd:
APN: internet
server 0.0.0.0
MCC 204
MNC 08
verificatietype PAP
type toegangspunt: Internet

verder heb ik alles als niet ingesteld laten staan,

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Angela 25 September 2015, 14:35

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tamdk,

Welkom op het Simyo Forum.

Je bent al goed zelf op onderzoek uit geweest zie ik 🙂 Heel goed! Jammer dat de oplossing er nog niet tussen heeft gezeten!

Ik zie dat je de APN hebt ingesteld op 'internet'. Mijn vermoeden is dat hier het probleem ligt. Dit moet namelijk portalmmm.nl zijn. Je kunt via onze toestelhulp alle instellingen vinden die je nodig hebt om mobiel internet werkend te krijgen. Laat je weten of dit geholpen heeft?

Voor de zekerheid heb ik het systeem even nagelopen. De internetoptie staat netjes aan. Volgens alle instellingen bij ons in het systeem zou je netjes een connectie met het netwerk moeten kunnen maken. Ik zie jouw bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Angela

Reageer