.

Beantwoord

Mobiel internet 3G werkt niet op mijn duosim telefoon, wie kan mij hiermee helpen?

  • 1 September 2014
  • 14 reacties
  • 1457 Bekeken

Badge +2
  • Startend Simyaan
  • 14 reacties
Ik heb een toestel met duo sim. Als ik het datagebruik (via >Instellingen >Draadloos en Netwerken >Datagebruik) op Simyo zet, krijg ik geen internetverbinding. 
Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Tiury 3 September 2014, 15:05

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi SvS, :D

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat je internetoptie niet aan staat via Mijn Simyo. Ik heb even gekeken op jouw account en zie dat je die op 01-09 hebt geactiveerd, dus dat kan het in jouw geval niet zijn.

Vaak is het aanzetten van je internetoptie niet genoeg en moeten er nog wat instellingen in je telefoon worden gezet. Voor zover ik weet zijn er geen iPhones met dualsim, dus heb ik hier de juiste instellingen voor Android telefoons voor je:

Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.
Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Het lijkt me ook heel verstandig om even te checken of je "duo-sim" telefoon, wel 2 simkaart slots heeft, die beide geschikt zijn voor mobiel internet. Vaak is het maar mogelijk om via slot 1 op internet te komen en is slot 2 alleen voor 2G/bellen en SMS'en.

Ik hoor heel graag van je of je iets aan mijn bericht hebt gehad 🙂
Badge +2
Beste Tiury,

Ik las in een andere topic (downgraden 4G naar 3G) dat de APN op kpn4g.nl gezet diende te  worden. Zelf was ik overgestapt van 3G naar 4G, maar toen dat niet functioneerde op mijn toestel, ben ik terug gegaan naar 3G. Vanaf dat moment werkte mobiel internet niet meer.

Nu ik de APN op kpn4g.nl heb staan, werkt het mobiel internet wel, maar is overigens zeer traag vergeleken met de 2e simcard in mijn smartphone van T-Mobile.

Tips zijn zeer welkom!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi SvS 🙂,

Als je gebruik wilt maken van 4G dan moet je je APN inderdaad wijzigen naar kpn4g.nl, dat klopt helemaal 😃 Ik vraag me af, van welk toestel maak je gebruik?

Je geeft aan een duo simkaart te gebruiken in je toestel. Zou je de Simyo simkaart willen ruilen met de simkaart van T-Mobile? Ik hoor graag van je of de internetsnelheid hiermee veranderd 🙂
Badge +2
Bedankt voor je reactie, Naomi.

Ik maak gebruik van een Inew V3. De simkaart had ik omgeruild van sim-slot en overigens ook als enige simkaart in mijn toestel getest. Helaas blijft de internetsnelheid Simyo vreselijk traag, terwijl die van T-Mobile zeer snel is.

Note: APN 'portalmmm.nl' functioneert juist niet. Uitsluitend 'kpn4g.nl', terwijl ik 3G gebruik.
Badge +6
Hoi SvS,

Ik ben benieuwd of je internetsnelheid op één bepaalde locatie niet optimaal is, of dat dit overal het geval is? Welk tekentje heb je in je beeld op dat moment? Is dat 2G, E, 3G, H of iets anders?

Onze mobiele internetsnelheid is afhankelijk van meerdere factoren, meer informatie daarover kan je hier lezen :)

Ik hoor graag van je!
Badge +2
Dag Kim,

Het tekentje in beeld is: E
Badge +2
In hetzelfde toestel geeft de simkaart van Simyo dataverbinding E
die van T-Mobile geeft H+
Badge +8
Hoi SvS,

Bedankt voor je toelichting.
De E die je ziet geeft aan dat je gebruik maakt van Edge. Oftewel een verbinding met een snelheid tussen 2G en 3G in.
Ik heb nog even één ding aangepast. Kun je daarvoor nog één keer terug naar portalmmm.nl, je toestel uitschakelen een minuut of 10, en dan weer aanzetten?
Ik ben benieuwd, en hoor graag van je wat je dan merkt 🙂

Groetjes,
Charlene
Badge +2
Goedemorgen Charlene,

Bedankt voor je reaktie. Ik heb je aanwijzingen opgevolgd. Ik merk dat ik nu wel Simyo mobiel internet via portalmmm.nl heb. De snelheid is helaas niet echt verbeterd. Overigens blijft het tekentje ook op E staan.

Ieder advies voor verbetering is welkom.

Groet,
Sjaak
Reputatie 6
Badge +10
Hoi SvS,

Wat vreemd dat je telefoon op "E" blijft staan. Heb je dit overal? Want het lijkt erop dat je telefoon zich op zo'n moment ver van een KPN mast bevindt. Volgens de IT-guys staan je telefooninstellingen en simkaart instellingen dusdanig goed, dat je optimaal gebruik van internet hoort te kunnen maken! 😕

Zou je het internet eens op verschillende plekken willen testen? 😃
Badge +2
Beste Tiury,

Ik heb de internetverbinding de afgelopen dagen op verschillende plekken in NL getest en ik zie/merk geen verbetering. Het blijft bij een 'E', helaas.

Groet,
Sjaak
Badge +8
Hoi Sjaak,

Dat maakt het er niet gemakkelijker op 😞 Was het namelijk op 1 locatie, dan kon het nog aan het netwerk liggen. Maar op de meeste plekken in Nederland is 3G volop beschikbaar. Ik moet je dan toch vragen om de simkaart eens in een ander toestel te proberen. ik hoor dan graag wat daar uit komt.

Groetjes,
Charlene
Badge +2
Dag Charlene,

Sinds gisteren heb ik de simcard (als voorheen) in een Samsung S4 zitten, met de geadviseerde instellingen, maar helaas geen verbetering. Het signaal springt eerst op 3G maar al snel daarna op E.

Groet,
Sjaak
Badge +6
Hoi SvS,

Dat is vreemd, en dat heb je echt overal? Niet op specifieke locaties? Zowel binnen als buiten?

Wat gebeurt er wanneer je je telefoon vastzet op het 3G netwerk? Die mogelijkheid vind je in de meeste telefoons bij Instellingen en dan Netwerk o.i.d.. Daar kan je dan kiezen voor alleen 3G (WCDMA/UMTS).

Ik hoor graag van je! 🙂

Reageer