.

Beantwoord

Mijn MB's zijn op. Ik heb MB's bijgekocht. Worden deze verrekend met de gemaakte kosten?

  • 30 May 2017
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

Ik kreeg bericht dat ik vanwege hoogverbruik ineens door mijn databundel zat. Nu heb ik voor deze maand MB's bijgekocht. Worden deze dan verrekend met dat 'hoge verbruik'?
Ik bel net omdat jullie aangeven dat jullie tot 20 uur bereikbaar zijn, maar na 10 minuten wachten heb ik maar opgehangen...
icon

Beste antwoord door Samantha 31 May 2017, 12:41

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ik lees dat meer mensen dit probleem ervaren. Door een gekke app zat ik in 5 minuten aan 2000MB verbruik, en had ik binnen 1 minuut zowel mijn sms 80% verbruik als sms 100% verbruik ontvangen. Zo snel kan ik geen extra MB's aanschaffen. Dus ben ik altijd te laat.... Ook ik vind het raar, en klantonvriendelijk, dat jullie die extra aankopen niet willen verrekenen met het hogere verbruik van die maand. Dat is geen 'kan niet', maar 'wil niet'.
Zo vreemd is het niet hoor dat het bijkopen niet verrekend wordt met buiten de bundel verbruik.

Zou vreemder zijn als het wel gebeurt. Eerst lekker buiten de bundel internetten om later een keer 1 of meerdere bundels kopen om die kosten weer te reduceren.

Je kan ook een app installeren die je verbinding verbreekt op een door je zelf ingesteld limiet.
Reputatie 7
Badge +7
Dat is maar net hoe je er tegen aankijkt. De enorme prijsverschillen tussen binnen- en buitenbundel zijn in geen verhouding tot de kosten die een provider maakt.

Dat zou best wat meer in verhouding mogen zijn.
Dat klopt maar dat was niet de vraag.. De vraag was waarom het niet verrekend word.

Daarbij vind ik ook dat de klant zelf ook iets mag doen om de kosten te drukken. Doe ik zelf ook, mijn portemonnee is ook niet oneindig 🙂 Valt mij op dat er tegenwoordig te weinig zelfreflectie is en er alleen maar naar de provider word gewezen. En als die dan coulance toont is het ineens weer top..

Het is mij vorig jaar ook bijna overkomen dat ik dreigde zwaar over m'n bundel heen te gaan. Ben ik verantwoordelijk voor, ook voor de kosten die daar uit vloeien. Iedereen weet wat die kosten zijn, althans iedereen kan het weten.

Het is gewoon zo dat het verschil erg groot is. Zijn we zelf akkoord mee gegaan toch?
Reputatie 7
Badge +7
Klopt, in andere postings wijs ik regelmatig op eigen verantwoording.
Aan de andere kant: als die kosten meer in balans zouden zijn zou een groot deel
van de topics hier niet bestaan.
Geloof mij, die topics blijven bestaan maar in een iets andere strekking. 99% van de hoogverbruik topics komen voort uit het onbekend zijn met de materie, zoals het instabiele van Wifi om maar iets te noemen. Ook het juist instellen van je telefoon kan heel veel schelen. Geeft niet als men er onbekend mee is, maar durf wel in die spiegel te kijken als het wel fout gaat. Trouwens, als je klant word bij Simyo ga je daarmee akkoord. Hetzelfde geldt voor andere providers en hun tariefplannen.

Ook merk ik vaak dat mensen niet (goed) lezen voor zij iets afsluiten...

Maar goed we dwalen af. Simyo heeft een tarieven plan en daar valt het buiten de bundel tarief onder. Je kan het ook het tarief zonder voordeel bundels noemen. Idee blijft het zelfde. Met bundel betaal je een gereduceerd tarief, zonder bundel een hogere tarief. En de aankoop van een 500 MB bundel voor 5 euro zal dus niet verrekend worden.
Badge +7
Hoi Klant12345,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, ik zie dat het bij jou inderdaad erg hard gegaan is! Ik kan het me voorstellen dat je niet meteen MB's kunt bijkopen, maar je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om meteen mobiel internet uit te zetten in je telefoon. Dit gaat iets sneller. Ook raad ik je aan om de Mijn Simyo app te installeren op je telefoon. Zo kun je heel eenvoudig en snel MB's bijkopen.

Helaas is het niet mogelijk om de bijgekochte MB's te verrekenen met je verbruik dat ervoor heeft plaatsgevonden. Je kunt de MB's alleen gebruiken voor verder internetgebruik voor de rest van de maand.

Om dit in de toekomst te voorkomen, raad ik je aan om een datalimiet in te stellen in je telefoon. In de meeste telefoons kan dat. Ook is het verstandig om mobiel internet uit te zetten zodra je thuis bent en verbonden bent met wifi. Op deze manier kan je telefoon geen verbinding maken met mobiel internet als je wifi-verbinding weg valt. Meer tips om dit in de toekomst te voorkomen, kun je vinden in deze blog.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Wimj12, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer