.

Beantwoord

MB verbruik in nacht terwijl mobiele gegevens uit staan, hoe kan dit?

  • 8 January 2024
  • 12 reacties
  • 108 Bekeken

Bijna elke nacht verbruik ik MB's zie ik in de app. Ik heb de laatste nachten de mobiele gegevens uitgezet en ook overdag als ik thuis ben. Op tijdstippen dat mijn mobiele gegevens uit staan worden toch MB's verbruikt. Hoe kan dat???

icon

Beste antwoord door RicoK 9 January 2024, 10:49

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7

@Betty54 Heb je dit Forum al eens doorzocht? Er zijn tig soortgelijke posts, zoals die van jou.

Reputatie 7
Badge +9

Kun je iets met het antwoord dat ik hier gaf?

Dank voor jullie reacties. Ik heb de indruk dat er dan nog steeds meer verbruik wordt geregistreerd dan ik kan verklaren (grootste deel van dag mobiele gegevens uit, downloaden en updaten alleen via wi-fi ingesteld), maar ik zal het de komende tijd beter in de gaten houden en bekijken.

Reputatie 7

@Betty54 ga eens op zoek in je instellingen in je telefoon naar WiFi Assistentie. Als dit aanstaat wordt de 4G databundel aangesproken in het geval het WiFi niet sterk genoeg blijkt. Zet dit dan eens uit.

@RicoKwifi assistentie kan ik nergens vinden op mijn Samsung S23. In de bijlage zie je de wifi instellingen. Zoals je ziet staat alles op “alleen via wifi”

 

Reputatie 7

@Betty54 Zojuist even Gegoogled en het volgende gevonden hetgeen is gebaseerd op Android 10, maar dat zal, denk/hoop ik, voor de huidige versie niet veel anders zijn:

  • Om Wi-Fi Assistentie uit te schakelen, volg deze stappen:
  • Ga naar het Startscherm.
  • Om het menu te openen, maak een veegbeweging over het scherm naar boven of naar beneden.
  • Kies Instellingen.
  • Kies Verbindingen.
  • Kies Wi-Fi.
  • Schakel Wi-Fi in.
  • Kies het opties-symbool.
  • Kies Geavanceerd.
  • Schakel Oversch. naar mobiele gegevens uit.
  • Oversch. naar mobiele gegevens is uitgeschakeld.
  • Keer terug naar het Startscherm.

@RicoK Die had ook gevonden, maar bij mij staat die optie niet bij de geavanceerde instellingen. En ook niet bij de instellingen van mijn wifi. Helaas.

Maar dank je wel voor de inspanningen die je doet.

@RicoK Toch gevonden, bij intelligente wifi. De optie om overschakelen naar mobiele gegevens uit te schakelen krijg je pas als je mobiele gegevens aan hebt staan. En die heb ik thuis dus uit :). Maar dank zij jou is het nu dus gelukt. Dank je wel.

Reputatie 7

@Betty54 Graag gedaan. Ik hoop dat je nu gevrijwaard blijft van dit gebruik.

Smartphones zijn wel eigenwijze en zéér krachtige mini computers. Deze kunnen en willen wel eens ongewenst gedrag vertonen. Zoals gezegd, ik hoop dat deze setting helpt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Betty54,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je inmiddels al antwoord hebt gekregen op jouw vraag. Bedankt voor jullie hulp heren @Groentjuh en @RicoK!

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag @Betty54.

Groetjes,
Seren

Badge +2

Ik snap er geen r... van.

Zodra ik thuis kom zet ik internet uit en zit op mijn eigen netwerk

Savonds

Ik zet wifi uit internet uit , dus alleen telefoon aan voor waar hij voor is, belle en gebeld worden

Hoe kan het dan zijn dat er mb s worden verbruikt 

Bovenstaande stappen doorlopen zou niets aan moeten staan

 

Heel vreemd

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @it's me,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is. Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting en zie ik dat de internetoptie op de simkaart aanstaat. Zolang deze optie ingeschakeld is kan het altijd voorkomen dat er internet verbruik wordt geregistreerd op de simkaart. Als je er zeker van wilt zijn dat er geen data verbruikt kan worden kan je het beste deze optie uitschakelen via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Internet en bellen. 

Voor meer handige tips om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten. 

Groetjes,
Amy

Reageer