.

Beantwoord

MB verbruik bij pre-paid zonder internetbundel?

  • 24 August 2014
  • 30 reacties
  • 1994 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Badge
Hoi, dank voor de reactie.

Dan is me nu ook wel duidelijk geworden hoe dit is gegaan. Ik zat midden in een overgang van provider en in die overgang had ik 2 toestellen in gebruik om in die overgang op beide nummers bereikbaar te zijn. Ivm een ander probleempje heb ik inderdaad rond dat tijdstip even kort de sim's verwisseld van telefoon en heeft de nieuwe Simyo sim inderdaad even in een toestel gezeten waar mobiele data aan stond... Vervolgens heb ik inderdaad in een andere thread het advies gelezen om dit op MijnSimyo uit te zetten om onverwacht/ongewenst internet verbruikt te voorkomen.

Mijn fout dus, het verbruik en beltegoed zal dus wel kloppen...
Badge +8
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Net prepaid SIM in gebruik. Had internet op mobiel op MijnSimyo nog niet uitstaan. Maar had mobiele pakket gegevens op mijn telefoon WEL uit staan. Dus ik begrijp niet hoe ik dan nu toch ineens 1,62 euro beltegoed kwijt ben omdat er iets van 1,62MB aan data zou zijn verbruikt.  Dat kan helemaal niet...

Help!?


Hoi Graat,

Op 25-8 om 7:12 uur heeft je toestel een data pakketje verbruikt van 1625kb. Ik zie wel dat je daarna om 10:43 uur de optie Internet op je Mobiel hebt uitgezet. Nu is internetverbruik via je simkaart echt niet meer mogelijk.
Hoe het kan dat er daarvoor nog wel data is verbruikt, terwijl je zegt dat die optie op je toestel uitgeschakeld was, daar heb ik helaas het antwoord niet op. Het ligt er een beetje aan wat voor toestel je gebruikt of je dat er nog uit kunt achterhalen. Bij Android en iOS wordt namelijk bijgehouden welke app voor welk dataverbruik verantwoordelijk is. Wij mogen dat niet registreren vanwege de privacywet.

Ik hoop dat dat mysterie nog opgehelderd wordt. Laat je het ons hier dan ook weten?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi jimjil,

Welkom op het forum :)

Wat vervelend dat jullie zo geschrokken zijn 😞 Dit komt eigenlijk door een combinatie van twee dingen.
Wanneer je met Wifi verbonden bent, kan je toestel er toch voor kiezen om over te schakelen op het 3G netwerk. Dit kan meerdere oorzaken hebben, een zwakker signaal van de wifi, een standby modus van het toestel, voorkeur bij een bepaald proces, en nog veel meer.
Je voorkomt dit door Mobiele data of Mobiele gegevens uit te schakelen op je toestel, of de optie Internet op je mobiel uit te schakelen op Mijn Simyo. Dan is er geen internetverbruik via de simkaart mogelijk. Wanneer je helemaal geen gebruik wilt maken van mobiel internet is de tweede optie de beste, omdat die voor ons ook na te gaan is.
Het tweede waar jullie mee te maken hebben gehad is het feit dat je bij Simyo inderdaad een tegoed onder € 0 kunt opbouwen. Een gesprek of data sessie mag worden afgemaakt, waar nog bij komt dat data pakketten vaak met een vertraging van het netwerk worden doorgegeven. Zo kan er zonder internetbundel een hoog bedrag in de min worden opgebouwd.
Omdat we snappen dat dit niet de bedoeling is, hebben we het beltegoed eenmalig weer op € -5 gezet, zoals Friesian al aangaf. Jullie hebben zelf ook alweer opgewaardeerd, zie ik, dus dan kunnen jullie weer gebruik maken van de aansluiting 🙂

Is het zo duidelijker waardoor dit heeft kunnen gebeuren?

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Net prepaid SIM in gebruik. Had internet op mobiel op MijnSimyo nog niet uitstaan. Maar had mobiele pakket gegevens op mijn telefoon WEL uit staan. Dus ik begrijp niet hoe ik dan nu toch ineens 1,62 euro beltegoed kwijt ben omdat er iets van 1,62MB aan data zou zijn verbruikt.  Dat kan helemaal niet...

Help!?
Goedenavond. 

Ik begrijp maar al te goed dat jullie zijn geschrokken,  daarom alvast van mij enkele adviezen.

1. Zet op Mijn Simyo bij instellingen en simkaart internet uit.
2. Een moderator van Simyo zal het beltegoed terugzetten op € -5,00.

Wacht dus met opwaarderen van het saldo totdat de moderator van Simyo contact opneemt.
Houd dit topic goed in de gaten.

Bij een zwak wifi signaal springt de telefoon over op mobiel data. Vertrouw nooit blindelings op WIFI. Door op mijn simyo internet uit te zetten is er geen mobiel data mogelijk. Uit is dan ook echt uit.

Heeft dit jullie duidelijkheid gebracht, en ook gerust gesteld?

Groet,
Friesian

Reageer