.

Vraag

Kosten vanwege internetverbruik buiten de bundel, wat nu?

  • 7 March 2023
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Hallo,

Per 6-3-2023 heb ik mijn bundel van 6GB overschreden. Hiervoor zijn kosten in rekening gebracht.

Echter, simyo geeft aan dat bij overschrijding van de bundel het systeem de aansluiting blokkeert als geconstateerd is dat deze de € 100,00  aantikt.

Dit is al door simyo geconstateerd bij de stand van € 105,48. Toch werd de aansluiting niet geblokkeerd. Dit gebeurde pas bij € 247,00. Hierdoor word ik met zeer hoge extra kosten geconfronteerd. Mijn aansluiting had direct geblokkeerd moeten worden.

Ik wil graag tot een redelijkere financiële oplossing komen met Simyo.

Groet Rolf1978

 

 


3 reacties

Hallo @Rolf1978 het is verstandig zelf een waarschuwing en blokkade in je telefoon in te stellen om te voorkomen dat je buiten je bundel gaat.

Zelf hebben mijn vrouw en ik beiden een 12GB-bundel, waarschuwiing ingesteld op 11GB en blokkade op 11,5GB.

Dan kom je nooit voor verrassingen te staan.

 

Reputatie 7
Badge +9

Echter, simyo geeft aan dat bij overschrijding van de bundel het systeem de aansluiting blokkeert als geconstateerd is dat deze de € 100,00  aantikt.

Dit is al door simyo geconstateerd bij de stand van € 105,48. Toch werd de aansluiting niet geblokkeerd. Dit gebeurde pas bij € 247,00.

Het rotte van dat systeem is dat dat systeem de aansluiting heeft geblokkeerd zodra het detecteerde dat jouw aansluiting boven de €100,00 binnen 24 uur verbruikte. Het detecteerde dat op het moment dat er reeds €247,00 verbruikt was. Helaas zit er vertraging tussen het daadwerkelijk verbruiken en dat het systeem datzelfde verbruik detecteert.

Voor tips om dataverbruik buiten de bundel te voorkomen/beperken verwijs ik je graag naar dit blog. Een Simyo moderator zal later vandaag reageren.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Rolf1978,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er hoge kosten zijn gemaakt! Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo’n hoge rekening.

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.

Het verbruik wordt altijd met een vertraging verwerkt zoals @Groentjuh inderdaad uitlegt. Hierdoor kan het zo zijn dat de simkaart niet precies bij €100 geblokkeerd wordt. Bedankt voor de uitleg en handige tips @Groentjuh en @JanD

Omdat ik me kan voorstellen dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt, zou ik graag willen overleggen met onze financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag naar wat er mogelijk is.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer