.

Beantwoord

Kost mobiel internet ontvangen ook data?

  • 12 August 2014
  • 4 reacties
  • 360 Bekeken

Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Graag wil ik het volgende weten, .... ik heb mobiel internet. Mijn mobiel staat natuurlijk altijd aan omdat ik bereikbaar wil zijn, ik kan emails ontvangen en Whatsapps. Dit "bereikbaar zijn" kost me toch geen mb's?!! Pas wanneer ik reageer online kost me dit toch geld?!

Graag jullie reacties.
icon

Beste antwoord door Daxy 13 August 2014, 09:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Beste Snowy,

Ook "bereikbaar zijn" kost MB's. Laat me het proberen uitleggen.

Je telefoon zal uit zichzelf contact opnemen met de e-mail server en de Whatsapp server of Google server (voor notificaties). Dit contact leggen gebeurd over internet en verbruikt ook data. Het contact onderhouden kost heel weinig (denk aan 0.1MB) maar het gaat wel degelijk van je MB bundel af.
Pas als er een e-mail gedownload wordt, berichtje gestuurd wordt of als je reageerd, dan gaat het iets sneller met de MB's.

Mocht je geen data bundel hebben, dan zou ik mobiel interner uit zetten. Wil je altijd bereikbaar zijn via internet, dan is een data bundel wel handig (in ieder geval goedkoper).

Ik hoop dat dit een beetje duidelijker is. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi snowy,

Het is inderdaad precies als Daxy aangeeft; sturen én ontvangen kost data. De verbinding 'open houden' kost zelf (een piepklein beetje) data.
Hoi Snowy.

Wat de beide heren schrijven klopt volledig, alleen wil ik er wel iets aan toevoegen volledigheidshalve. 
Stel je bent zoals je schrijft altijd te bereiken.
Alleen je weet niet altijd wat er verstuurd wordt. 
Wanneer 1 van je contacten bijvoorbeeld een vakantiefoto stuurt via WhatsApp dan gaat het om meer dan 0.1mb.

Kort gezegd een bericht met een wat groter bestand kost meer....
Sorry heren, maar dit wilde ik toch even verduidelijken.

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Heel goed Friesian ;)

Je kan het ook nog korter zeggen. Alles wat dataverbruik is, kost MB's. Onder dataverbruik valt ook het uploaden van bestanden. Dat is precies wat Ernst ook al aangaf.

Duidelijk zo snowy?

Reageer