.

Beantwoord

Klopt het dat 4G nu gratis is?


Badge +1
Vanaf volgende week dinsdag gratis 4 G zeggen ze bij tweakers klopt dit
icon

Beste antwoord door Ray 14 March 2017, 14:00

Bekijk originele reactie

12 reacties

Sterker nog, het is vandaag in gegaan.. Er staat ook nergens op Tweaker dat het volgende week in gaat.

https://tweakers.net/nieuws/122271/simyo-geeft-alle-klanten-toegang-tot-4g-en-presenteert-nieuwe-bundels.html

Check je MijnSimyo maar eens :)

Hier lees je er alles over >>> https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/nieuwe-bundels-voor-sim-only-abonnementen-37647
Badge +1
Ja klopt . Maar ik had geen info gekregen hierover of is mij ontgaan vandaar mijn vraag of het waar is . Mercie Ray .
*Verwijderd*
Badge +1
Mercie Friesian . Link had Ray ook al gestuurd . Nou weet ik het zeker . Heb alles aangezet ! 👍
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Streetmate,

Goed dat je eerst komt controleren of de informatie die je hebt gelezen klopt 🙂 Zo kom je niet ineens voor verassingen te staan.

Zoals je op ons eigen forum ondertussen hebt kunnen lezen, is het allemaal waar. 4G is vanaf 14 maart helemaal gratis bij Simyo. Het klopt dat jij er nog geen informatie over ontvangen hebt vanuit ons. Uiteraard gaat dit nog wel komen. Omdat we nogal veel klanten hierover moeten informeren, sturen we deze informatie in batches. De eerste klanten hebben ondertussen bericht gehad. Je kunt er vanuit gaan dat ook jij snel alle informatie in je mailbox hebt staan!

Natuurlijk kun je nu alvast extra informatie lezen over 4G op onze website. Laat je het weten als we nog wat voor je kunnen doen?

@Ray en Friesian, bedankt voor jullie snelle reacties :)

Groetjes,
Angela
4G geselecteerd op mijn xperia z (de oude) en tot heden nog steeds gewoon h+/3G. Naja, we zien wel, is een leuke extra maar echt nodig heb ik het niet 🙂 Telefoon is trouwens na selecteren 4g gereboot.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Petros2108

Goed dat je dit komt melden!

Ik heb gelijk met je meegekeken en zie dat de optie nog niet is geactiveerd. Via welke weg heb je 4G aangezet?

Daarna heb ik naar de specificaties van jouw telefoon gekeken. Als ik de juiste voor me heb, kun jij helaas niet overal 4G gebruiken met deze telefoon. Wij maken gebruik van het KPN netwerk. 4G wordt aangeboden via de 800 Mhz frequentie. Jouw telefoon ondersteunt deze frequentie helaas niet 😞 Op sommige locaties biedt KPN 4G aan op de 1800 Mhz frequentie. Deze kun jij wel ontvangen.

Het kan dus zijn dat je op sommige locaties merkt dat je wel 4G hebt en op andere locaties helaas niet. Op het moment dat je de optie gewoon aan laat staan, zal jouw telefoon automatisch zoeken naar het snelste netwerk. Dat is dan wel weer een voordeel! Laat je het weten als als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela
Snelle response! Daarvoor mijn dank. Eeehm, ik kijk in de mijn simyo app op de telefoon onder historie->bundel aanpassen. helemaal onderaan het scherm zie ik nu alleen "4g" staan in oranje met rechts onderin het 4g icoontje "nu". Dit zou toch moeten betekenen dat hij geactiveerd is denk ik?
Bij belsimpel zie ik staan https://www.belsimpel.nl/sony/sony-xperia-z-black/specificaties
Frequenties 800, 850, 900, 1800, 1900, 2100, 2600

Dus hij zou in principe alle frequentiebanden aan moeten kunnen.

dit kom ik op tweakers tegen

2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - hspa, 3G - hspa+, 3G - hsupa, 3G - umts, 4G - lte
Frequentiebereik (mobiel) 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz

Daar staat dan weer geen 800 bij.

Maargoed, heeft weinig zin om dit uit te gaan pluizen als het nog niet geactiveerd is natuurlijk. App says yes but computer says no 😛
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Petros2108,

Iets minder snel, maar niet minder gemeend ;)

Ik vind inderdaad tegenstrijdige informatie over je telefoon terug. Apart! Maar laten we het inderdaad gewoon gaan testen. Aangezien jij 4G niet kunt activeren, heb ik dit voor je gedaan. Om dit actief te maken, wil ik je vragen je telefoon uit en aan te zetten. Het kan tot maximaal 1 uur duren voordat de connectie actief is. Ervaring leert dat alleen het uit- en aanzetten al voldoende is!

Ik ben heel erg benieuwd wat je ziet staan als je internet gaat gebruiken. Laat je het weten?

Groetjes,
Angela
Sony geeft zelf aan dat het niet de 800 Mhz ondersteund. Maar wel LTE band 20.

Er staat ook een * bij.. Zie tekst onderaan de pagina.
https://www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-z/specifications/#tabs
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor je aanvulling Ray 😃! We gaan het meemaken.

Reageer