.

Beantwoord

Kloppen mijn internetinstellingen wel? Heb geen 3g maar E(dge) mobiel internet?

  • 21 August 2014
  • 3 reacties
  • 1434 Bekeken

Hoi,

Sinds gisteren heb ik een sim-only abonnement op mijn Sony Xperia. Ik heb wel 2x een bericht van jullie ontvangen dat er dadelijk een aantal instellingen voor het gebruik mobiele data diensten oa mobiel internet wordt gestuurd. Maar ik heb die instellingen nog niet ontvangen. Via het forum heb ik al wel e.e.a. zelf ingesteld, maar nu heb ik geen 3g maar E(dge) mobiel internet...en dat is me toch traag...

Kunnen jullie me vertellen of en wat ik verkeerd heb ingesteld?

groet en bedankt,
 
Thomas
icon

Beste antwoord door Kim 22 August 2014, 14:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi tokio, welkom op het forum van Simyo en natuurlijk ook bij Simyo! :)

Wanneer je verbinding krijgt mobiel internet, dan staan je instellingen goed. Dat je nu verbinding krijgt met edge in plaats van het snellere 3G dat kan meerdere oorzaken hebben.

Allereerst, op welke netwerkmodus is je telefoon ingesteld? Dit kan je checken bij de instellingen >> mobiel netwerk o.i.d. Het is belangrijk dat daar in ieder geval als voorkeursnetwerk 3G (WCDMA/UMTS) is ingesteld.

Daarnaast kan het zo zijn dat het GSM (2G/edge) netwerk het sterkst is op de locatie waar je je bevindt. Heb je verbinding met edge op één locatie of op meerdere plekken? Hier kan je zelf de dekking van het netwerk checken.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Beste Kim,

Bedankt voor je reactie. Het voorkeursnetwerk stond verkeerd ingesteld op mijn telefoon..dat was t. Nu werkt t prima!

Bedankt & groet!
Reputatie 2
Badge +6
Hey tokio,

Bedankt voor je terugkoppeling 🙂 Fijn het weer werkt! Mocht je nog eens vragen of opmerkingen hebben dan helpen we je graag verder op ons forum.

Reageer