.

Beantwoord

kleine bedragen internet maar geen verbuik

  • 6 March 2014
  • 1 reactie
  • 289 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Op mijn facturen zie ik kleine bedragen staan van 1 tot 4 cent voor internetverbruik. Ik gebruik internet niet. Het staat wel aan om zo af en toe een foto te kunnen versturen. Dat kost dan 50 cent.  Waar komen die kleine bedragen van 1 tot 4 cent (dagelijks) vandaan?
icon

Beste antwoord door Dries 7 March 2014, 15:48

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Wimke,

Welkom op het forum van Simyo :)

Goed dat je een bericht stuurt om dit te laten controleren. In eerste instantie misschien niet een heel ingewikkelde vraag, maar er zit een hoop achter.

De optie 'internet op je mobiel' staat bij jou aan, maar je hebt geen internetbundel. Als je telefoon contact maakt met internet, heb je direct verbruik buiten je bundel. De optie voor internet moet echter wel aanstaan, want anders kun je geen MMS'jes versturen. Je telefoon is eigenlijk net een computer. Soms verbruik je data zonder dat je het door hebt. Je telefoon kan bijvoorbeeld een update doen of een applicatie kan dat ook.

Je kunt twee dingen doen. Een databundel aanschaffen en foto's versturen over e-mail of bijvoorbeeld Whatsapp. Zo voorkom je dus ongewenst data verbruik buiten je bundel en je hebt niet meer € 0,50 kosten per verstuurde MMS. Of je laat het hoe het nu is. Je zult dan dus misschien de 3G optie op je telefoon uit moeten zetten om ongewenste kosten te voorkomen.

Heb je nog meer vragen of is het zo allemaal duidelijk? Ik geef je graag meer advies als je dat nodig hebt 🙂

Reageer