.

Beantwoord

Kan ik voorkomen dat ik mobiel internet gebruik in Israel?

  • 1 May 2018
  • 2 reacties
  • 507 Bekeken

Hallo.

Ik heb net per ongeluk internet gebruikt. Is er nog een mogelijkheid om dit te niet te doen?
Was namelijk helemaal niet de bedoeling dit te doen! Schrok van het bericht dat ik al 50 euro heb gebruikt...
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 1 May 2018, 13:53

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Israël valt in zone 3. Daar betaal je 5 euro/MB tot je 60,50 euro aan kosten hebt gemaakt. Dan wordt je internet geblokkeerd totdat je zelf Sms't dat je deze blokkade wilt opheffen (raad ik niet aan!). Met ongeveer 12MB ben je daar al, dus dat gaat inderdaad heel rap!

Internet in het buitenland kan je uitzetten via Mijn Simyo. Onder "Instellingen" -> "Netwerkinstellingen" staat de optie "Internet op je mobiel in het buitenland". Als ze deze uitzet kun je in het buitenland niet meer internetten. Dat kan als die optie uit staat ook niet in landen binnen zone 1. Daar zijn je bundels wel geldig, maar deze landen worden natuurlijk gezien als buitenland.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Lobkeh,

Van harte welkom op het Simyo forum! 😉

Leuk dat je op reis bent naar Israel! Ik kan me inbeelden dat het dan flink balen kan zijn dat je hoge kosten maakt waar je niet op zit te wachten.

Zoals Groentjuh uitlegd kun je voorkomen dat je dit voorkomen door je netwerkinstellingen aan te passen in Mijn Simyo. Via Instellingen > Netwerkinstellingen kun je de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' uitzetten. Je kan dan gewoon nog wel blijven bellen natuurlijk, alleen kan je geen mobiel internet meer gebruiken in het buitenland.

Mocht je meer willen lezen over gebruik van je simkaart in het buitenland dan raad ik je onze blog aan.

Laat je het weten of het gelukt is en of je nog vragen hebt? :)

Groentjuh bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Thomas

Reageer