.

Beantwoord

Kan ik mijn internet halverwege de maand instellen?


Badge
  • Beginner
  • 4 reacties
voor als ik op vakantie ga wil ik graag een internetbundel voor een maand aanvragen.
Ik heb gelezen dat als ik deze nu aan zal vragen deze meteen in gaat. maar heb ik dan mijn internetbundel tot het eind van deze maand of loopt deze bundel dan een maand door ( in dit geval tot 6 augustus?)

Groetjes
icon

Beste antwoord door Ray 6 July 2017, 09:58

Bekijk originele reactie

11 reacties

Heb je prepaid of een abonnement?

Ga je in het buitenland op vakantie of blijf je in Nederland?

Dat zijn belangrijke punten die bepalen of iets wel of niet kan.
Badge
Hoi ray
dankje voor je reactie :)
Ik ga binnen zone 1 op vakantie
ik heb nu een abonnement met alleen belminuten/sms
Ok, bedankt voor de verheldering.

Als je nu een internetbundel neemt gaat deze direct in, mits je er nog nooit één gehad hebt.

Elke maand krijg je verse bundels. Looptijd is altijd vanaf de 1ste tot de laatste dag van de maand.

Zet je de bundel weer op 0 dan loopt deze door tot het einde van de maand waarin je dat doet omdat de wijziging zoals gezegd dus in gaat per de 1ste van de nieuwe maand.

Om in het buitenland te kunnen internetten dien je vervolgens op je MijnSimyo - instellingen - netwerkinstellingen, je buitenland opties aan te zetten. Controleer hier ook of de internet optie voor binnen Nederland aan staat.

Op je telefoon zet je bij de instellingen van je mobiele netwerken roaming aan. Dit heet soms dataroaming, soms gegevensroaming.

Lang verhaal dus als je vragen hebt stel ze dan :)

Hieronder wat handige links.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internet-instellen-op-je-telefoon-2501?c=54

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-zit-in-het-buitenland-en-ik-kan-niet-belle-100?c=45
Badge
Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Als ik het goed begrijp is het zo dat als ik halverwege de maand juli een inteenet abbonement zal afsluiten deze loopt tot eind juli?
En niet vanaf de datum van aanvraag ren maand
Als je halverwege juli de bundel activeert zal deze direct in gaan (mist je dus nooit eerder een internetbundel hebt gehad) deze blijft actief tot het moment jij hem weer opzegt (Lees op 0 zetten) en loopt dan door tot het einde van de maand waarin je hem op 0 zet.
Badge
Oke bedankt!!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi nik,

Welkom op 't forum :)

Leuk dat je binnenkort op vakantie gaat. Zoals Ray zegt gaat je internetbundel direct in als je er één aanvraagt en nog geen internetbundel hebt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +6
Kleine aanvulling als je hem halverwege de maand aanzet dan krijg je wel het aantal MB's die je besteld maar de kosten worden naar ratio berekent.
En als je hem in juli (De zelfde maand) uitzet, zorg dat je internet opties in mijn simyo weer uit staan in augustus.
Badge +7
Hoi Ron H,

Bedankt voor je aanvulling 🙂 Goed dat je dit er ook even bij vermeld. Ook niet onbelangrijk :)

@Nik, Ik heb ook nog een andere aanvulling. Ray heeft het je al min of meer uitgelegd. Je kunt je bundels maar 1 keer per maand wijzigen. Dus als jij nu in juli een internetbundel neemt, dan gaat deze per direct in. Vervolgens kun je pas in augustus je bundels weer wijzigen. Je kunt dan ook pas je bundel weer stopzetten. Je bundel wordt vervolgens per 1 september stopgezet.

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha
Reputatie 7
Badge +6
Sorry Samantha het klopt niet wat je zegt, je kunt wel in 1 maand de bundel aan en weer uit zetten.
Hebt dit zelf al meerdere keren gedaan zie ook dit topic

https://forum.simyo.nl/internet-62/waarom-kan-ik-niet-eenmalig-een-databundel-kopen-38542

GrRon
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ron H,

Bedankt voor de aanvulling. Het klopt wat je zegt!

Jihane heeft dit goed uitgelegd in de topic waar je naar hebt gelinkt. Dit komt omdat de wijziging direct wordt uitgevoerd als je een internetbundel aanvraagt wanneer je er geen hebt. Dit houdt in dat je vandaag nog een internetbundel kunt activeren en 'm vervolgens nog voor 31 juli kunt beëindigen.

Meer uitleg hierover vind je hier.

Groetjes,
Asma

Reageer