.

Beantwoord

Kan geen mail versturen

  • 20 May 2014
  • 3 reacties
  • 756 Bekeken

Badge
Waarom geeft mijn telefoon aan dat ik geen mail kan versturen omdat mijn server geen relaying toestaat? Ben notabene in mijn eigen huis in Nederland.
icon

Beste antwoord door Charlene 21 May 2014, 11:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +8
Hoi Gerada,

Dat vind ik op meerdere fora terug, die melding. En het zou iets met je SMTP server te maken hebben. Om je goed te kunnen helpen, wil ik je daarom vragen wat je gebruikt voor mail provider. Is dat UPC?
En kun je voor mij eens kijken wat er nu als SMTP server ingesteld staat?
Het is ook handig als je je toesteltype vermeld.

Laat je het weten?

Groetjes,
Charlene
Charlene,

Ik kom op dit forum diverse topics tegen van klanten die problemen hebben om email te versturen bij het gebruik van mobiel internet (3G of 4G).
Zelf heb ik sinds kort ook dit probleem. Nergens op het forum heb ik een werkbare oplossing kunnen vinden.

Jij vraagt aan Gerda of zij bij UPC zit. Ik zit daar in ieder geval wel.
Is daar iets bijzonders mee?

Ik hoor graag, want dit is echt heel vervelend. De email wordt nu pas verstuurd al ik ergens een Wifi verbinding heb. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Marc

Hoi Gerada,

Dat vind ik op meerdere fora terug, die melding. En het zou iets met je SMTP server te maken hebben. Om je goed te kunnen helpen, wil ik je daarom vragen wat je gebruikt voor mail provider. Is dat UPC?
En kun je voor mij eens kijken wat er nu als SMTP server ingesteld staat?
Het is ook handig als je je toesteltype vermeld.

Laat je het weten?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 2
Badge +6
Hoi MarcA,

Welkom op het forum :)

Het komt wel eens voor dat klanten geen uitkomende e-mails kunnen versturen. Het gaat dan voornamelijk mis met e-mailproviders van kleine bedrijven of persoonlijke e-mailproviders. Simyo heeft geen eigen SMTP server, maar je zou die van KPN moeten kunnen gebruiken: mail.kpnmail.nl. Als dat niet werkt, raad ik je aan om contact op te nemen met je e-mailprovider. Zij kunnen jou de SMTP-instellingen doorgeven. Meer informatie over dit onderwerp vind je in dit topic.

Om nog even op Charlene haar reactie in te gaan. Je maakt gebruik van UPC, je zou dus met hen contact kunnen opnemen als je er niet uitkomt. Hier vind je meer info vanuit UPC over dit onderwerp.

Laat je nog even weten of het je gelukt is?

Reageer