.

Beantwoord

Kan aansluiting geblokkeerd worden bij buiten bundel gebruik?

  • 9 January 2016
  • 6 reacties
  • 157 Bekeken

ik wil graag dat mijn "buiten bundel" gebruik wordt geblokkeerd en ik een bericht daar over krijg. Nu kreeg ik pas een blokkering toen ik 190 Euro boven mijn internet bundel zat. Niet blij dus.
icon

Beste antwoord door Estelle 10 January 2016, 12:57

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi zakkammetje,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je niet blij bent met verbruikskosten van €190,-. Volgens jouw verbruiksgegevens zijn deze kosten ontstaan door internet buiten de bundel in december. Bij 80% en 100% gebruik van de internetbundel, ontvang je een waarschuwing per sms. Deze berichten zijn leidend.

Bij hoogverbruik wordt je aansluiting geblokkeerd. Dit gebeurt zodra er meer dan €75,- per dag of €250,- per week verbruikt is. Om die reden is jouw aansluiting later pas geblokkeerd. Ik raad je aan om in het vervolg de waarschuwingsberichten te volgen. Je kunt namelijk extra MB's bijkopen of ervoor kiezen om de mobiele data uit te schakelen op je telefoon.

Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Estelle
Hallo Estelle,
die overschrijding van 190 Euro heeft dacht ik op één plaats gevonden. Ik weet niet hoe ik dat ergens kan vinden, maar als dat het geval is zou er dus eerder geblokkeerd moeten zijn. Klopt dat?
Groeten, Zakkammetje.
Hoi Estelle '
in mijn laatst bericht staat een fout: er moet staan : op één dag plaats gevonden.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Zakkammetje,

Het bedrag dat mijn collega noemde is inmiddels veranderd naar €100,- Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, wordt je aansluiting geblokkeerd vanwege hoogverbruik.
Jouw verbruik komt bij ons met een vertraging binnen. Deze vertraging kan binnen Nederland oplopen tot 4 uur. Wanneer je in de tussentijd veel internet hebt verbruikt, kan het voorkomen dat we je aansluiting niet precies bij €100,- blokkeren. Omdat wij het vervelend vinden dat de kosten zo hoog zijn opgelopen, heb ik je factuur doorgestuurd naar mijn collega's van de financiële afdeling. Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen. Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Sean
Hartelijk dank Sean en Estelle,
ondertussen is de e-mail met het bericht voor een eenmalige tegemoetkoming ontvangen. De telefoon is in gebruik bij mijn man, hij heeft door zijn ziekte (MS) problemen met het begrijpen en bedienen van de telefoon. Het feit dat hij het niet goed gedaan had, maakte hem overstuur. Dit coulance gebaar heeft hem en ook mij erg goed gedaan. De app van mijn Simyo is nu gedownload en hij kan er mee uit de voeten.
Hartelijk dank, M.Kam ( Zakkammetje).
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Zakkammetje,

Ik ben blij dat het naar tevredenheid is opgelost. Graag gedaan, ook namens mijn collega Estelle. Mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden.

Sterke voor jou en je man!

Groetjes,
Sean

Reageer