.

Beantwoord

Is mijn mobiele internet gebruikt door een ander?

  • 13 February 2016
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Afgelopen maandag werd ik door Simyo geïnformeerd dat ik nog 20% van mijn internetbundel over had. Vreemd, want ik verbruik de afgelopen jaren nog niet de helft van mijn bundel (1000Mb). Binnen 1 minuut kreeg ik opnieuw een sms: ik had de maximale bundel gebruikt!
Ik bekijk nu mijn verbruik en wat zie ik: ik heb kennelijk op 1 dag 722 Mb verbruikt! Hoe is dat mogelijk? Ik vermoed dat een ander op mijn bundel heeft gebruikt. Hoe kan ik dat voorkomen?
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 13 February 2016, 15:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Miekieb,

Hoe snel het er doorheen kan gaan lees je in mijn topic: https://forum.simyo.nl/internet-62/info-mobiel-internet-gebruik-31748
Het is dus niet ondenkbaar dat dit er in 1 dag doorheen gaat!
Dit kan komen door een update of door films kijken via het netwerk van Simyo of andere dingen.
De persoon die dat kan vinden ben jij. De informatie wordt namelijk opgeslagen in je mobiel.

Dit zijn handige blogs om te lezen:
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/?_ga=1.189511275.1997980590.1454009441
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/?_ga=1.189511275.1997980590.1454009441

Heb ik zo genoeg informatie aan je gegeven of heb je nog vragen?
Dank voor je snelle reactie Maikel. Deze blogs heb ik gelezen. Maar deze aanwijzigingen geven geen antwoord op mijn vraag. Ik gebruik mijn mobiel al jaren op deze wijze, heb weinig apps openstaan ( nu. Nl, whats app en Wordfeud 🙂 ), download geen muziek of films.

Dus er moet een andere oorzaak zijn volgens mij
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Miekieb,

Kom ik toch weer terug op het punt dat jij dit alleen kunt zien.
Jij kunt alleen ons vertellen waar je mobiel het aan heeft verbruikt.
In het kader van de privacy heeft Simyo deze gegevens niet.
Via de Instellingen van je mobiel kun je je er achter komen waar het aan verbruikt is.
Ook kan het zijn doordat je dacht dat je op WIFi zat maar dat je in werkelijkheid op het netwerk van Simyo zat.

Heb je nog vragen waar ik mee kan helpen?
Gelukkig heeft Miekieb een 1 GB abonnement, bij een 500 MB had ze 15 cent per MB (het tienvoudige van het tarief binnen de bundel) bij kunnen betalen, bij 400MB zit je dan op zo'n € 60, voor verbruik waarvan je eigenlijk niet weet waar het vandaan komt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Miekiebe,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, dat je geschrokken bent van het MB verbruik kan ik begrijpen. Vooral omdat jij je er niet direct bewust van was.

Zoals je ziet heb ik Maikel.twinnie zijn antwoord gemarkeerd als antwoord. Hij geeft hier namelijk precies de informatie die ik je normaal zou geven. Zoals hij heel terecht aangeeft, kunnen wij niet inzien waaraan jouw MB's op zijn gegaan. Dit vanwege jouw privacy. In de link die meegestuurd is, leggen wij uit hoe je dit zelf in jouw telefoon kunt terugvinden.

In de meeste gevallen zijn apps niet de boosdoeners. Vaak zijn het updates of synchronisaties die het hoge verbruik veroorzaken. Heb je in je telefoon iets kunnen vinden?

Omdat jouw bundel nu op is, is het verstandig om de optie 'internet op je mobiel' uit te zetten. Je kunt dan nog wel gebruik maken van wifi. Op deze manier houd je de buitenbundel kosten binnen de perken. Op het moment dat je buiten wifi om ook nog wilt internetten, raad ik je aan om een extra MB bundel te kopen. Je betaalt hier €5 voor en je krijg 500MB tot het einde van de maand. Ook van deze bundel krijg je waarschuwingssms'jes. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Cindylebon, het is natuurlijk erg vervelend als je buiten je bundel gaat. De kosten kunnen een hoog oplopen als je tegen het buitenbundel tarief gaat internetten. Om dit te voorkomen sturen wij sms'jes op 80% en 100% van het verbruik. Zo wordt je op tijd gewaarschuwd en kun je actie ondernemen.

@Maikel.twinnie, bedankt voor je heldere uitleg :D

Groetjes,
Angela

Reageer