.

Beantwoord

Is de iPhone 6 plus model A1522 compatibel met het Simyo 4G netwerk?

  • 10 December 2014
  • 7 reacties
  • 1033 Bekeken

Beste Simyo,

De iPhone 6 plus die nu in amerika sim-lock vrij wordt aangeboden ondersteund de volgende LTE-banden: 

1 (2100 MHz)
2 (1900 MHz)
3 (1800 MHz)
4 (AWS)
5 (850 MHz)
7 (2600 MHz)
8 (900 MHz)
13 (700c MHz)
17 (700b MHz)
18 (800 MHz)
19 (800 MHz)
20 (800 DD)
25 (1900 MHz)
26 (800 MHz)
28 (700 APT MHz)
29 (700 de MHz)

Zitten hier de juiste banden voor (Simyo) Nederland tussen en zo niet, in hoeverre zal dat mijn dagelijks gebruik beïnvloeden. 

Hartelijk dank
icon

Beste antwoord door Ali 11 December 2014, 12:34

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Google-en en je weet het. Zie hier. Had je natuurlijk ook zelf even kunnen vinden he.
Zozo we hebben hier duidelijk te maken met een "forum expert". Natuurlijk heb ik ook zelf gezocht maar kon het zo gauw niet vinden. Als ik het goed begrijp.... is het forum voor dit soort dingen opgezet. Alsnog bedankt voor de hulp
Reputatie 3
Badge +7
Hoi RobinG,

Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.

Leuk om te horen dat je van plan bent te kiezen voor een iPhone 6+.

Belangrijk om te weten is dat Apple voor dit model twee versies in omloop heeft, de A1522 en de A1524.

Het model A1522 is de Amerikaanse uitvoering welke bedoeld is voor het CDMA-netwerk, wat in Noord-Amerika wordt gebruikt.

De A1524 is de internationale uitvoeringen en kan in Nederland gebruikt worden omdat het meer frequenties ondersteunt. Voor het 4G maakt KPN gebruik van de 800 MHz-frequentie.

Is dit zo duidelijk voor je?

Ik hoop dat deze informatie je verder helpt in het maken van je keuze :)


@RicoK, bedankt voor het meedenken 🙂
Dag Ali, 

Ten eerste bedankt voor je hulp 🙂 Het is iets duidelijker en ik had inderdaad liever de A1524 versie gehad, maar het probleem is (als ik het goed begrijp) dat deze alleen beschikbaar is met een abbonement in amerika.

Daarentegen wordt de A1522 (GSM) versie, simlock-vrij door Tmobile aangeboden in amerika en denk ik dat dit de enige mogelijkheid voor mij is.

Ik zie wel dat de 800 MHz ertussen staat dus ik neem aan dat het geen probleem is ;)

Hartelijk dank!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi RobinG.,

Naar mijn inzicht zal deze iPhone het gewoon doen op het 4G netwerk van KPN 🙂, goed nieuws dus!

Is hij een stuk voordeliger in de V.S? 🙂
Super! bedankt. 

Als we spreken over de 6 plus 64GB scheelt het rond de €150 (incl. tax), best de moeite waard dus. Houd daarentegen wel rekening mee met de verschillende percentages tax per staat.

Ook is er het risico dat je bij de Nederlandse douane aangehouden wordt en dan kan al je voordeel in één keer weg zijn.
Reputatie 5
Badge +11
Ook is er het risico dat je bij de Nederlandse douane aangehouden wordt en dan kan al je voordeel in één keer weg zijn.

Zolang er geen zweetdruppels van je voorhoofd lopen bij de paspoortcontrole en je nieuwe telefoon gewoon in je zak zit lijkt me dat er weinig kans ik, RobinG.
Het wordt een ander verhaal als je een koffer vol 6+'en meeneemt 😉

Reageer