.

Beantwoord

Internetverkeer met prepaid kaart, hoe kan dit?

  • 30 October 2015
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Wij hebben gisteren een simkaart geïnstalleerd.
Geen internet bundel afgesloten.

Nu kregen wij vanochtend een mail en een sms dat wij internet verbruiken zonder data bundel.

Dat kan niet want telefoon is ingelogd op wifi en mobiele gegevens staat uitgeschakeld. De mail en sms suggereren dat wij nu kosten maken. Nu wil ik graag weten of dit daadwerkelijk het geval is

Dank u voor het antwoorden
icon

Beste antwoord door Naomi 31 October 2015, 11:36

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Abron,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je internet hebt gebruikt zonder dat je dit zelf wilde.
Heb je deze optie wel uitgezet in Mijn Simyo?
Heb je dit niet gedaan is het namelijk een foutje richting jou, soms filteren mobieltjes niet al het internet verkeer.
Dus kan er wat door gaan.

Heb ik je zo goed geholpen?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Abron, welkom op het Simyo forum!

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet. Je topic past daar iets beter in :)

Fijn om te zien dat maikel.twinnie al het één en ander heeft geprobeerd uit te leggen. Standaard staat de internetoptie 'Internet op je mobiel' aan. Het is dus mogelijk om met de simkaart te internetten ook als je geen speciale Prepaid Internetbundel hebt. Je vertelt dat 'mobiele gegevens' uitstaat in de telefoon. Niet in alle telefoons is het genoeg om dit uit te zetten. Om deze reden zegt maikel.twinnie ook:

Wat vervelend dat je internet hebt gebruikt zonder dat je dit zelf wilde.
Heb je deze optie wel uitgezet in Mijn Simyo?
Heb je dit niet gedaan is het namelijk een foutje richting jou, soms filteren mobieltjes niet al het internet verkeer.
Dus kan er wat door gaan.


Je kan het beste de optie 'Internet op je mobiel' uitzetten wanneer je helemaal geen verbinding wilt via ons netwerk. Er komt dan meteen een blokkade op het netwerk 🙂 Je gaat dan naar Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Ik heb ook gekeken naar de kosten, maar ik zie voor dit telefoonnummer geen internetkosten en verbruik staan. Gaat het misschien om een ander nummer? Je kunt deze dan sturen in een privébericht.

Laat je weten of je nog vragen hebt?

@maikel.twinnie; dankjewel voor je reactie 😳
Deze optie bij Simyo ook uit gezet! Bedankt voor jullie reacties
Reputatie 5
Badge +10
Sorry als ik ook namens Naomi spreek maar verwacht dat ze dit niet erg vind.

Namens ons beide graag gedaan en misschien tot binnenkort op het Simyo Forum.
Je bent altijd welkom.
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd bij Naomi; ze vond het inderdaad helemaal niet erg dat je dit zei maikel.twinnie ;)

Fijn dat de informatie duidelijk is Abron!

Groetjes, Tiury

Reageer