.

Beantwoord

Internetverbruik van 600 naar 1200mb

  • 5 April 2014
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

Beste,

Ik heb ruim een jaar een abonnement bij Simyo en heb een Iphone 5. Normaal gebruik ik zo'n 600mb aan mobiel internet per maand. Vorige maand, zonder dat ik mijn internetopmobielgedrag gewijzigd heb, heb ik 1211mb verbruikt, een verdubbeling dus. Ik kijk amper filmpjes op mijn mobiel, download vrijwel niets, lees wel regelmatig op fora, nu.nl en facebook.

Hoe kan het dat het verbruik zo explosief is toegenomen?

Groet en bedankt,
Stefan.
icon

Beste antwoord door Scotsman 5 April 2014, 16:31

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je kunt onder de Instellingen > Mobiel netwerk (even naar beneden scrollen) zien welke apps de meeste mobiele data hebben verbruikt. Als je de teller even op nul zet en je kijkt over een paar dagen nog eens, dan krijg je een beeld van het actuele verbruik door deze apps. Dat is de enige manier om de reden voor het toegenomen verbruik te achterhalen, Simyo registreert namelijk niet wat je doet op het internet, alleen de verbruikte MBs en het begintijdstip van elke internetsessie.
Bedankt, dit heb ik ook al gezien. Grootste gedeelte zit op funda.nl en safari. Nu alles op 0 gezet en bijhouden. Toch blijf ik het gek vinden, van 600 naar 1200. Als het nou van 600 naar 700 is kan ik het nog begrijpen maar dit vind ik erg fors.

Iemand van Simyo aanwezig die een overzicht van verbruikte mb's en begintijdstippen kan geven?
Reputatie 7
Badge +9
Die kun je zelf zien voor de huidige maand en vaak ook de vorige maand:
Mijn Simyo > Tabblad "Verbruik" > Sub-tabblad "Maart" > Klik op "## x Internet op je mobiel binnen Nederland" > klik op de dag waarvan jij de datasessiegegevens wil zien. Datasessies worden per +/-60000KB gesplits, dus mocht je die tegenkomen, dan heb je in één datasessie meer dan 60MB gebruikt.
Als je je factuur in PDF-formaat download staan daar ook alle datasessies op vermeld.
Badge +8
Hoi StefanCJ,

Je vragen had ik niet beter kunnen beantwoorden 🙂 Wel vervelend dat je zo verrast bent door de plotselinge toename van je verbruik.
Heb je de tijden al kunnen bekijken met de tips van Groentjuh?
Er zijn wel een aantal tijden waarop je verbruik de hoogte inschiet. Ik hoop dat je nog kunt achterhalen wat je toen deed.
Deed je toen niets, dan heeft je toestel toch iets opgestart. Ik raad je aan om dit artikel eens door te nemen en de volgende instellingen eens na te lopen. Wellicht is er toch iets gewijzigd.

Laat je weten waar je achter komt?

Groetjes, Charlene

Reageer