.

Beantwoord

Internetverbruik terwijl ik slaap, hoe kan dit?

  • 2 January 2024
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Waarom wordt er elke dag iets van mijn bundel afgeschreven terwijl ik helemaal niet online ben of iets dergelijks soms als ik slaap. Dit valt mij op het is niet veel maar niet terecht als dit elke dag een paar keer gebeurd. En alle kleine beetjes bij elkaar wordt het veel en iets wat ik aan het eind van de maand misschien net te kort kan komen, toch.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 2 January 2024, 09:47

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat hier 2 dingen spelen.

Het eerste ding is dat een toestel waar je niets actief mee aan het doen best, nog best veel aan het doen kan zijn. De whatsappjes/mails/diverse soorten notificaties moeten immers nog steeds automatisch binnenkomen, toch? Dat doet kost uiteraard gewoon data.

Daarnaast is er nog iets. Simyo groepeert dataverbruik. Je kunt immers moeilijk precies weergeven wanneer iedere byte door het toestel is geüpload/gedownload. Simyo groepeert data in zogenaamde data sessies. Een data sessie is maximaal 8 uur lang of ~60MB groot. Uiteraard wat het eerst bereikt wordt zorgt voor een nieuwe data sessie. Als je dat verbruik van minder dan 60 MB op mijn Simyo ziet om bijvoorbeeld 4:23, dan heeft dat verbruik plaats gevonden tussen 4:23 en 12:23.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @DUTCHLIBERT,

Bedankt voor je bericht. 

Het antwoord van @Groentjuh klopt helemaal! Ik heb hier eigenlijk weinig aan toe te voegen. Ik wil wel onze blog met databesparingstips met je delen, wellicht dat je hiermee toch elke maand wat MB's bespaart. 😊

Super bedankt voor je uitgebreide uitleg @Groentjuh!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer