.

Beantwoord

Internetinstellingen op ZOPO ZP100

  • 23 December 2013
  • 9 reacties
  • 546 Bekeken

Hallo. Sinds een paar weken kan ik geen internet meer krijgen.
Ik heb het idee (ik ben in het buitenland geweest) dat de APN veranderd is.
Mijn telefoon is een ZOPO ZP100 en draait op 4.0.3.
Ik moet de volgende gegevens invullen bij de APN:

NAAM - (er staat) KPN
APN - portalmmm.nl
APN-TYPE - default,supl,mms
PROXY - niet ingesteld
POORT -  niet ingesteld
GEBRUIKERSNAAM - idem
WACHTWOORD - idem
PROFIELSELECTIE - idem
MMSC - http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy - 10.10.100.20
MMS-poort - 5080
MCC - 204
MNC-08
Verificatietype - niet ingesteld
APN-protocol - ipv4
APN-in/uitschakelen - staat aangehinkt
DRAGER - niet gespecificeerd

Ik heb al diverse andere opties gezien op het forum en geprobeerd; maar het is me nog niet gelukt.
Verder:
3g staat geselcteerd. Bij Mobiele Provider / Beschikbare Netwerken staat ‚Automatisch selecteren.
Vroeger zag ik bij het telefoonsterkte signaal wel eens een ’H’ of een ’R’ staan, maar die is ook verdwenen.
Heb de Sim er al uit gehad en herstart. Heb op Mijn Simyo al ‚internet’ uit en weer aan gezet.
Ik ben een beetje aan het eind (ook van de maand).
Is er nog hoop?!
icon

Beste antwoord door Haneveld 25 December 2013, 21:29

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +6
Hoi Haneveld, welkom op het forum.

Tuurlijk is er nog hoop, altijd is er hoop! 😉

Ik raad je aan om in plaats van 'portalmmm.nl' als APN 'internet' te vullen.

Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding kan krijgen met mobiel internet! 🙂
Hoi Haneveld, welkom op het forum.

Tuurlijk is er nog hoop, altijd is er hoop! ;)

Ik raad je aan om in plaats van 'portalmmm.nl' als APN 'internet' te vullen.

Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding kan krijgen met mobiel internet! :)


Hey Kim, bedankt voor je reactie, maar helaas; naam gewijzigd, herstart - niente/niks!
Het is dus heel apart dat ik geen internet meer heb sinds ik op 1 dec. uit Spanje terug kwam.
Badge +6
Hoi Haneveld,

Even voor de zekerheid: heb je de naam gewijzigd of de APN? De naam 'KPN' is namelijk prima, maar de APN 'portalmmm.nl' kan het probleem zijn.

Daarnaast heb ik even naar onze Netwerkspecialisten gebeld, zij zien verder geen bijzonderheden, maar gaan je aansluiting even een reset geven, dus ik wil je vragen na 16.15 uur nogmaals je telefoon even uit en weer aan te zetten.

Hoor graag van je of dit heeft geholpen!
Hoi Kim, nee ik heb gewoon bij APN 'internet' ingevuld ipv portalmmm.nl en ge-reboot.
Zo juist bij thuiskomt de telefoon opnieuw opgestart - maar helaas, geen internet.
Ben benieuwd of je nog meer opties hebt . . . .
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Haneveld,

Probeer deze eens:

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default  (niet beide)

Daarna even een reboot van je telefoon en laat het even weten.
Internet aan op je mobiel en je persoonlijke pagina uiteraard.
Hey Martijn,
Heb alle instellingen overgenomen, ge-saved, reboot - helaas, ook op 1e kerstdag nog geen internet weer.
Heb je nog meer ideeën? 
Ik houd me aanbevolen!
Hey Martijn,
Heb alle instellingen overgenomen, ge-saved, reboot - helaas, ook op 1e kerstdag nog geen internet weer.
Heb je nog meer ideeën? 
Ik houd me aanbevolen!


Update
Nu kreeg ik ook nog problemen met Wi-FI 
ten einde raad heb ik maar op de knop: terug naar fabrieksinstellingen gedrukt.
En zie daar, internet doet het weer!
Mocht ik nog problemen ondervinden dan kom ik zeker terug!
Tot zover in ieder geval bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Goed om te horen dat het nu weer werkt. Fijn Kerst!
Badge +8
Update
Nu kreeg ik ook nog problemen met Wi-FI 
ten einde raad heb ik maar op de knop: terug naar fabrieksinstellingen gedrukt.
En zie daar, internet doet het weer!
Mocht ik nog problemen ondervinden dan kom ik zeker terug!
Tot zover in ieder geval bedankt!


Hoi Haneveld,

Dus toch ergens iets in de instellingen.. Goed dat het nu in ieder geval weer werkt. :)

Groetjes,
Charlene

Reageer