.

Beantwoord

Internetbundel maar toch geen internet, wat nu?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Gisteren weer een klein bundeltje van 4,00 gekocht en internet op mijn mobiel weer op "aan" gezet.
Helaas heb ik geen internet, pas als ik weer thuis ben krijg ik mijn apps binnen (via WifI)
Er is ook inderdaad niks van mijn MB's af...
Hoe krijg ik mijn internet weer werkend op mijn telefoon?
icon

Beste antwoord door Kim 19 May 2014, 17:53

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het gebruikelijke advies in dit soort situaties is: zet je telefoon helemaal uit, en dan weer aan. Wie weet "pakt" je simkaart dan de nieuwe internetinstelling op het netwerk.
Badge
Staat uw roaming aan??

Instellingen >>>>> Mobiele netwerken >>>> Gegevensroaming aanvinken!!  En dan zou hij het eventueel moeten doen.

Anders even bij uw sms berichten kijken misschien dat er wel een smsje met instellingen staat maar misschien over het hoofd heeft gezien...


Hoor graag van je terug


Met vriendelijke groet

Alex
Badge +6
Gisteren weer een klein bundeltje van 4,00 gekocht en internet op mijn mobiel weer op "aan" gezet.
Helaas heb ik geen internet, pas als ik weer thuis ben krijg ik mijn apps binnen (via WifI)
Er is ook inderdaad niks van mijn MB's af...
Hoe krijg ik mijn internet weer werkend op mijn telefoon?


Hoi Fre, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat je gisteravond de optie "Internet op je mobiel / MMS" uit hebt gezet op Mijn Simyo, maar niet meer aan hebt gezet? 😕

Wanneer je 'm nu weer aan zet en daarna je telefoon even uit en weer aan zet, verwacht ik dat je verbinding zal kunnen krijgen met mobiel internet :)

Is dat nou onverhoopt niet het geval, dan raad ik je aan via deze site even de juiste internetinstellingen naar je telefoon te sturen :)

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

@Scotsman & alex32, dankjulliewel voor het meedenken!
Gisteren (22-05) een maandbundel gekocht, maar hoe krijg ik nu internet op mijn mobiel: Huawei G510, dual sim.
Uiteraard via de site de instellingen laten sms-en, maar het sms-je komt niet eens binnen.
Wat moet ik instellen?
Wie kan mij helpen?
Badge +6
Hoi Secretaris, welkom op het forum van Simyo! :)

Vervelend dat je de juiste instellingen nog niet gevonden hebt om gebruik te kunnen maken van mobiel internet :(

In dat geval raad je aan in gebruik te maken van dan wel deze handige website, ontvang je onverhoopt deze sms (ook) niet, dan raad ik je aan via deze pagina je telefoon even handmatig in te stellen voor mobiel internet. Belangrijk hierbij is wel dat je niet als APN 'portalmmm.nl' invult, maar 'internet', dat is de juiste APN voor Simyo :)

Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Hoi Secretaris, welkom op het forum van Simyo! :)

Vervelend dat je de juiste instellingen nog niet gevonden hebt om gebruik te kunnen maken van mobiel internet :(

In dat geval raad je aan in gebruik te maken van dan wel deze handige website, ontvang je onverhoopt deze sms (ook) niet, dan raad ik je aan via deze pagina je telefoon even handmatig in te stellen voor mobiel internet. Belangrijk hierbij is wel dat je niet als APN 'portalmmm.nl' invult, maar 'internet', dat is de juiste APN voor Simyo :)

Ik hoor graag van je of het is gelukt!


Gelukt.
 Na 2 dagen prutsen en steeds weer opnieuw instellen via "deze pagina" , vanmorgen de sim-kaarten gewisseld. Wat blijkt: bij een dual sim, moet de simkaart waarmee je internet op card 1 zitten. Toen was het zo gepiept. 
Mijn beltegoed is sinds de 22e wel heel hard teruggelopen, waarbij ik me afvraag of dat wel correct is?
Reputatie 5
Badge +11
Hi Secretaris,

Wat goed dat het je gelukt is! Er zijn zóveel mogelijke oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan internetproblemen 😕
Moet je maar net weten dat het dat 3G simslot is...
Stond dit niet in de handleiding van je telefoon? Of zit die er -net als bij iPhones- niet bij?

Je hebt trouwens op 22 mei een maandbundel internet aangeschaft van €7, kan dat de oorzaak zijn van je beltegoed probleem?
Hi Secretaris,

Wat goed dat het je gelukt is! Er zijn zóveel mogelijke oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan internetproblemen 😕
Moet je maar net weten dat het dat 3G simslot is...
Stond dit niet in de handleiding van je telefoon? Of zit die er -net als bij iPhones- niet bij?

Je hebt trouwens op 22 mei een maandbundel internet aangeschaft van €7, kan dat de oorzaak zijn van je beltegoed probleem?


Hallo Ernst

Ik heb alleen een handleiding van de enkele sim-uitvoering gevonden op internet, dus vandaar. Het beltegoed, logisch, die €7,= gaat daar ook vanaf.
Bedankt.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Secretaris,

Zo is het helemaal duidelijk, bedankt voor je reactie :)

Mocht je nog vragen hebben of meer info willen dan helpen we je graag verder op het forum!
Badge
Hallo Kim, het is gelukt hoor !
Zoals je zei (Y) Thanks !
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Kim, het is gelukt hoor !
Zoals je zei (Y) Thanks !


Dank je voor je terugkoppeling 🙂

Reageer